Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 08.11.17 - klo:18:40
Nimimerkki Suti väittää:

"Lisäksi Keijo myöntää, että
Lainaus
*sanat on valikoitu joillakin muilla kriteereillä ja laitettu sen jälkeen uuteen järjestykseen


Kunnollisessa tutkimuksessa olisi kerrottu ne kriteerit ja perusteltu, miksi juuri ne kriteerit. Olisi myös kerrottu perusteet joilla sanat on laitettu uuteen järjestykseen."

Mitään kriteerejä uusiin järjestyksiin ei ole.

Esmerkix kysyi joitain kysymyksiä, joihin vastasit "On". Vastasit näin, vaikka Esmerkixin esittämät kysymykset viittasivat keskenään ristiriitaisiin kriteereihin.
Et siis ymmärtänyt kysymyksiä.

"Mitään kriteerejä uusiin järjestyksiin ei ole":Myönnät siis että sanat olisi järjestetty uudestaan, mutta et kerro mitä uudet kriteerit ovat.
Tutkimusmaailmassa tuollaista kutsuttaisiin vääristelyksi, petoksen valmisteluksi.

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 08.11.17 - klo:18:40
Miksi epäilet?

Tarkasta! Hanki ko. kirja ja tee tutkimustyötä, toivon...

Ainoastaan aakkosjärjestyksessä olevat sanat, jotka ovat muuten saman numeroisia ko. taulukoissa kirjasta kopioituna on laitettu enenevästi numerollisesti sapluunan kanssa järjestykseen.

Muisto Keijo Kullervo

En epäile että olisit tahallasi petkuttanut. Uskon kyseessä olevan se, että et ymmärrä mistä on kysymys.

Ei se, että minä kävisin leikkimään "tutkimusta" muuta sitä, että sinä et ymmärrä mitä on tutkimus ja miten sitä tehdään.

päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

#561
Sutin kanssa kiisteleminen on täysin turhaa...
Kunhan höpöttää. Tutkikoon niin näkee, mutta oletan, että vain paukuttaa omilla ennakkoluuloillaan.

Jää osaltani tähän juuri nyt.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

#562
Jos hankin tuon kirjan, niin voisinko sanoa olevani myös ansioitunut taajuussanaston tutkija ?

Siitä sitten kopsaisin koneelleni, vaikka käsin kirjoitellen niitä "Mahottoman usein toistuvia sanoja"
.......

Ei, en tee näin. Luulen, että alan tutkimaan "haistatteluun" liittyviä sanoja. Minkälaista haistattelua esiintyy esim seuraavissa paikoissa:

   - Kadulla, toreilla
  -  Kouluissa, Opistoissa.
  -  Toimistoissa, työntekijöiden taukotiloissa
  -  Rakennuksilla, tehtaissa jne.

............

  Vertailua näissä kohderyhmissä.......?

Toistuvatko samanlaiset "haistattelut" samalla taajuudella eri kohteissa ? Vaikuttaako opillinen sivistyneisyys kiroilun suunnan pehmeniseen ?
Miten taajaan missäkin tutkittavana olevissa ryhmissä kiroillaan ja haistatellaan alatyylisesti ?

Onko joissakin tapauksissa taajaan käytössä ironis-tyyppistä saivartelua haistattelun asemesta ? jne.

...............

En pyydä rahallista apua tutkimukseeni mistään, en edes Opetushallituksesta, enkä Paikallisesta kulttuurirahastosta.

Sen sijaan Kullervo kokeneena tutkijana ja alan Guruna voisi sanoa oman mielipiteensä, että miten jaksottaisin toiminnot, siis "kuuntelut" eri pisteissä.

Kaikenlainen henkinen apu on tässä tarpeen.
.........

Karpis, Karpalo vaan tässä,


  -  Saas nähdä miten taajaan saan sylkyä silmilleni, kun menen paikallisen Innowan pisteeseen oppilaiden tupakkatauon aikana tekemään tutkimusta puheita taltioivien  laitteitteni kanssa.

Siellä kun kuulee sitä "T:nan Homoa ja V:tun huoraa" jo hyvin kaukaakin, mutta tarkoituksen on mennä ihan lähimaastoon, ottaa talteen ne pienimmätkin jupinat.



Muisto Keijo Kullervo

#563
Tässä alla olevassa linkissä on Jaskan selkeä selitys tekemisistämme:

http://jatkumo.net/index.php?topic=947.msg172748#msg172748

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Tarkoituksena on osoittaa, että -60 -70 luvulla suomalaisilla oli otetta kokonaisvaltaisesti osoittaa se missä mennään.
On ihmisiä jotka, vaikka totuuden antaisi kultalautasella  höysteiden kanssa, alkavat marmattaa, että huonomakuista, parempaakin voisi olla jne.
Olen tervehtynyt... Se minulle riittää.
Vielä kerran.
Kaikki ihmiset Suomessa toivovat jonkin asteista ilmoitusta Luojalta.
Kun se sitten tulee, alkaa polemiikki joka jatkuu ja jatkuu ja jälleen koko yhteiskunta on uudessa tilanteessa.
Oletko huomannut, että saman aikaisesti kun taajuussanastoa tehtiin, ulkoministeristö ja muut virkamiehet presidentin johdolla olivat järjestämässä ETYK kokousta joka oli suurvoitto suomalaiselle rauhanomaiselle diplomatialle.
Olihan sen täytynyt näkyä sanomalehdistössä, kirjallisuudessa, tietokirjallisuudessa ja radiossa  ja televisoin annissa.
Kiva harrastus kun antaa voimaa tulevaisuuteen..."

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"


karpalo

Et vastannut minulle ollenkaan ?

Voisitko neuvoa minua kiroilu- ja haistattelututkimukseni alkuhämmennyksen vaiheissa ?

Olet kuitenkin Itse varsinainen taajuussanaston päätutkija ja - hutkija.

Sanallinen osaaminen ja esiintymisesi maailman eri estraadeilla yleensä on vertaansa vailla.

Miksi siis et voisi neuvoa uutta tutkijapoloista hänen yrityksessään etsiä taajimpaan mahdolliseen solvaukseen niitä käytetyimpiä haistattelun omaisia sanoja ja sanontoja ?

Help me, muuten ajaudun allikkoon ?

Muisto Keijo Kullervo

#566
"Visiointia...
- Mikä erottaa toisistaan koneen ja ihmisen?
- Käynnistys ja sulkemisnappi.

Tosiasia on että tuotantokustannuksista aika pienen osan ottaa paperiteollisuuden työntekijät.
Tulevaisuudessa vielä vähemmän kuin nyt.
"Tuotantopäällikkö paperiliiton paidassa sulkee ja käynnistää tehtaan portilta ja siellä juuri tarvitaan käynnistys ja sulkemisnappia. Ainoastaan huoltoseisokit ovat luvallisia."
Lopputulemana kaiketi on niin, että osakkeiden omistajat nettoavat kaikkein eniten ja koneitten korjaus- hankkimiskustannukset vienevät suurimman siivun voitoista."

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Täysin mieletön pikavippisysteemi...
Jos lainaa on ihan pakko harkita, kannattaa mennä oikeaan pankkiin ja jos luottoa on, toimeen vaan.
Pikavippifirmat tuhoavat valmiiksi köyhän ihmisen elämän mielettömine korkoineen.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Inhoan koko pikavippibisnestä totaalisesti."
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Menemme tänään Lauritsalan seurakuntakodille viettämään Vaimoni ja muun vastaavan joukon 75 vuotta juhlaa jonka järjestää Lauritsalan seurakunta.
Pääsen perheen jäsenenä mukaan juhlimaan... Vaimo oli viime vuonna minun 75 vuotta juhlassa joten vuoroin homma käy näinkin...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 19.11.17 - klo:13:12
Menemme tänään Lauritsalan seurakuntakodille viettämään Vaimoni ja muun vastaavan joukon 75 vuotta juhlaa jonka järjestää Lauritsalan seurakunta.
Pääsen perheen jäsenenä mukaan juhlimaan... Vaimo oli viime vuonna minun 75 vuotta juhlassa joten vuoroin homma käy näinkin...

Muisto Keijo Kullervo

Olet, Muisto Keijo Kullervo kuuluisuus vailla vertaansa.