Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Katselin Hubble-peilikaukoputken historiaa käsittelevää ohjelmaa Alfa-tv:stä.
Huomiotani kiinnitti se, että nykytiedon mukaan maailmankaikkeus on noin 13.81 miljardia vuotta vanha... Siis noin...
Onhan se melkoinen taival ollut kuljettavana...
taajasanojen mukaan v. 1979 sanana1381= Kallio

"Matt 16:18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita."

Muisto Keijo Kullervo
PS. Ko. ohjelmassa alussa sanottiin, että maailmankaikkeus on 13.82 miljardia vuotta vanha, mutta ihan lopussa suomennettuna 13.81
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Jatkoa...
Matt 16:
18. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
1618 Hedelmä + 1619 Johtopäätös = 3237 KK

3212 Filosofinen + 3237 KK + 3262 Luonnontiede + 3287 Osapuoli = 12998?
Pohdittavaa tosiaan...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti



17+23= alkulukuja; oletan?

Jään pohtimaan.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

"Jotenkin 'tuntuu' turvallisemmalta ns. Paasikiven - Kekkosen linja?
Mitä hyötyä on 'pullistella' muutaman kymmenen torjuntahävittäjän kanssa kun Itärajaa on muutamia satoja kilometrejä?
Ja kaikki ne kilometrit ovat yhteistä rajaa Venäjän kanssa.
Jos minun vallassani olisi solmisin ystävyys ja avunantosopimuksen Venäjän kanssa (EU:n ja USA:n kanssahan on jo.
'Tosiasioiden tunnustaminen on viisautta' tiesi J. K. Paasikivikin aikoinaan (olisiko moni unohtanut ko. kansanviisauden?).

Muisto Keijo Kullervo
PS. Diplomatiaan kuuluu olla kavereita mahdollisimman monen kanssa."
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

15.38 = Oletan kellonaika, eikö niin, jään kuulolle, uteliaana ?

Karpalo, tässä ihmettelen, hieman uneliaana, toki hereillä.


Muisto Keijo Kullervo

"No... Kostaminenhan on nyt muotia, Amerikan sisälläkin.
Kun politiikko aivastaa, moni kokee se vastuksena, useinkin.
Miten olisi...
Nyt voisi Amerikan kansa panna Vladimir Putinin verolla tekemisistään Venäjän presidentin vaalien aikaan, kai?
Eikös ne amerikkalaiset valinneet Vladimirinkin Venäjän pressaksi aikoinaan, silloin ensimmäisen kerran?
Nyt olisi oiva tapa puuttua Venäjän sisäisiin asioihin kun niin ovat venäläisetkin tehneet amerikkalaisille.
Vai onko koko homma ihan vaan suurta vedätystä, kun Clintonista ei tullut pressaa demokraattien toimesta?"
Kysyn vaan

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 28.11.17 - klo:12:32
"No... Kostaminenhan on nyt muotia, Amerikan sisälläkin.
Kun politiikko aivastaa, moni kokee se vastuksena, useinkin.
Miten olisi...
Nyt voisi Amerikan kansa panna Vladimir Putinin verolla tekemisistään Venäjän presidentin vaalien aikaan, kai?
Eikös ne amerikkalaiset valinneet Vladimirinkin Venäjän pressaksi aikoinaan, silloin ensimmäisen kerran?
Nyt olisi oiva tapa puuttua Venäjän sisäisiin asioihin kun niin ovat venäläisetkin tehneet amerikkalaisille.
Vai onko koko homma ihan vaan suurta vedätystä, kun Clintonista ei tullut pressaa demokraattien toimesta?"
Kysyn vaan

Muisto Keijo Kullervo

Onko Putin nyt parempi ja sivistyneempi, kuin Clinton oli aikoinaan, entäs Kennedy, taikka Ford ?

Ford on vain automerkki, eikä mikään presidentti , eikö niin?

Onko homman nimi, että filmitähti Harrison Ford on Medvedin ja Putinin kanssa samoilla linjoilla ?

Utelen toiveikkaan, hieman ylikorostaen omaa osaamistani.

Muisto Keijo Kullervo

Netistä luettua:

"Jokainen meistä on majatalonisäntä joka päättää onko Jeesukselle tilaa."

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

#578
2014 kirjoitettuna...
"En ole penaalin terävin kynä, mutta tiedän, mitä oikeuteeni kuuluu...
Olla kirkon jäsen ja vaikuttaa olemisellani muiden kristittyjen tavoin maailmassa.

Erotkoon ne, jotka ovat löytäneet hengellisen kotinsa muualta?
Ja mitä väliä...
Maailmaan mahtuu meitä, joka sorttisia..."
K.K.
PS. Minun ns. Taivaani On tässä ja nyt.
"1-kor-3-7-23,-te-olette-jumalan-temppeli

Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän ..."
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Amanda



Olen tästäkin ihan pihalla. Kuinka paljon kirkosta on erottu viime aikoina, vuosikymmeninä, onkohan missään tilastoa. Itse lopetin kirkollisveron maksamisen, kun muutin pois Euroopasta (eronnut en ole).
Hampurissa maksoin sen monta vuotta sikäläiselle merimieskirkolle.
Heillä oli hyvä kirjasto ja kaikenlaista toimintaa muutenkin. Saunakin, en kyllä käynyt.  kimppasauna. Kerran  olin myymässä porontaljoja.. eräskin Suomessa aikaisemmin käynyt sanoi, että kaunis on, mutta siitä lähtee kohta hirveästi karvoja.. oli ne kyllä asianmukaisesti käsitelty, superpehmeitä.

Veikkaan monen suomalaisen eronneen kirkosta muista syistä kuin uskonsa takia. Nykyään vapaa-ajattelu on levinnyt ja uskovainen voi olla omalla tavallaan hyvä kristitty (ne 10 käskyä) maksamatta veroja minnekään siitä..

Kuinka moni on eronnut protestista, kun ei ole hyväksynyt kirkon toimintaa kuin vaikka piispojen palkkoja. Kerran luin viestiketjua jollain lehdellä, jossa ihmeteltiin mihin ne verot käytetään kun omalla paikkakunnalla ei ollut mitään kirkon rahoittamaa toimintaa esim nuorille, sitä kaivattiin. Vain ne jumalanpalvelukset, kanttorin palkka, kirkon ylläpito. Oli laskenut, että verotulot olivat paljon isommat kuin nuo kulut..
Menee varmaan Suomen kirkon kirstuun, miten lie, onkohan sen varoista julkista tietoa.

Katolinen kirkko on muuten niin varakas, ettei siitä oikeastaan kukaan tiedä eikä kirkko suostu myöntämään sitä julkisesti. Vuosisatojen kuluessa omaisuutta on kerääntynyt paljonympäri maailmaa.. tuota voisi googlettaa, ole kerran foorumillakin puhetta siitä.