Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Elämä on ihanaa!

Aloittaja Canardian, 02.10.10 - klo:16:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Canardian

Näin sen pitäisikin olla, että nauttii kaikista pikkuasoista.
Jostain tietystä biisistä, jostain tietystä lauseesta, jostain tietystä ihmisen reaktioista.
Ja varsinkin siitä että teki jonkun hyvän teon, ja auttoi jotain henkilöä, vaikka se oli kuinka pieni palvelus tahansa.
Joskus silloin kokee hengen kosketuksen, ja sielu täyttyy autuaalta tuntuvalta tunteella.
Absoluuttinen totuus, jota kukaan ei voi kieltää on se että elämä on ihanaa.
Kaikki jotka ovat eri mielipidettä eivät vaan ole itsensä herroja vielä, eivät ole löytäneet itseänsä vielä, ja sen kautta äärettömää rakkautta kaikkia kohtaan.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

AveLazio

Niin kovin oikein sanottu, Lumooja. Aivan oikein. Olenko muistanut sanoa, että pidän sinua nerona?
At a narrow passage there's no brother, no friend

Iita

Kun kaikki menee päin sitä itseään, tunnelin päässä oleva valo on junan etulyhty eikä paremmasta ole tietoa...

Silloin onni löytyy lapsen hymystä, koiran kosteasta kuonosta, työkavereiden valmiiksi keittämästä aamukahvista ja ystävän yllättävästä puhelusta.

Hyvä olo tulee, kun auttaa ystävää tai läheistä. Joskus jopa niin, ettei hän sitä itse tiedä tai huomaa.

Ja aikanaan, oma olo helpottuu ja elämästä tulee taas kokemus, matka josta nauttii täysin siemauksin. Silloin taaksepäin katsominen hetkiin, jolloin ajat olivat vaikeita, on helpompaa. Asioiden kohtaaminen on välttämättömyys niiden käsittelemiseksi, ja sen tekee helpommaksi se, kun tietää ettei vastassa ole pelkästään huonoja asioita, vaan myös niitä pieniä, hyviä juttuja.

- Iita -
I walk alone / With my head held up high / Never felt that I belonged / Stand my ground at all cost / Running through night / With blindfold / Just for the right / Right to be wrong

Canardian

Ja juuri nämä pienet hyvänolon asiat on ne, jotka jäävät muistoihin, ihan sama kuinka lyhyitä ne oli.
Emme elä nykyajassa, koska ihmisen reaktiokyky pystyy vain todentamaan muistoja nykyhetkestä.
Siksi muistot ovat elämän tärkein asia, koska se on oikeasti tapahtunut, ja mitään tulevaisuutta ja nykyhetkeä ei ole eikä tule ikinä olemaankaan.
Ei ainakaan siinä mielessä että se olisi meidän muistoissa, ennakoida toki voi, mutta vasta sen ennakon tapahtuma jää muistoihin.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

PusiSusi

Pidän paljon Lumoojan asenteesta, sillä se on hyvin filosofinen ja totta, itse muokkaamme tilannettamme.

Mut tutuksi tullen on tämä nettikaveripiiri kuin pieni yhteisö.

Eipä siihen voi sanoa enempää.


rapevainaa

.
Minulle esim luonnosta tehdyt havainnot tuovat iloa. Ilo johtuu siitä, että ajatukseni toimii ja polla yhdistää asioita, - sittenkin.

Tänä syksynä huomasin maksaruohon elämäntavan. Olen ihmetellyt miksi se kukkii syyskuussa kun muut ovat jo lakastuneet. Mksi maksaruoho oli heinien seassa surkeana ja vihreä kuin salaatti.

Kun helle tappaa heinät kalliolta ja sitten tulee elokuun kosteus, kasvijätteet alkavat lahota ja ravinteet vapautuvat. Maksaruoho hyödyntää tätä tilanetta.

Just tätä kirjoittaessa tajusin mistä havainto iski päälle.

Olen vuoden ajan tutkinut herkkusienen kasvatusta. Kun pouta tappaa pääosan nurmikkoa ja juuristoa, herkkusieni alkaa "laiduntaa" kasvimassaa lahottavia bakteereja.

Xxxxxxxxxxxxx

toinen tapaus : olen yrittänyt kasvattaa 25 vuotta kangasvuokkoa. Aina ne kuolivat. Sitten perehdyin mustikkapensaan kasvatukseen netissä. Mustikkapensaan maaperätiedon avulla ymmärsin kangasvuokon kasvuvaatimukset ja sen jälkeen olenkin saanut kangasvuokon kasvamaan ja kukkimaan. Nyt kasvit näyttävät hienoilta.
Hommaan tarvittiin kyllä 100 euron ph-mittari. Ilman sitä hommasta ei tulisi mitään.






Canardian

Joo mulle tuli kans mieleen mainita tossa ekassa viestissä kaikki se nautinto jonka saa luonnostakin, toi sun kertomus kuvaa sitä jo melko pitkälti.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Letti

Ihana ajatus, että ne pienet näkymättömät jutut pitää kerätä talteen. Niissä on eletty elämä.

Vaikkakin minä olen välin vähän vaikea, en aina halua elämän olevan ihanaa, joskus on ihana melankoida, välillä tarvii taisteluita ja tuntea häpeä. Mutta ihanuushan on joka paikassa, kaikkien elämässä, kun muistaa herkistyä aina välillä.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 02.10.10 - klo:19:24

Siksi muistot ovat elämän tärkein asia, koska se on oikeasti tapahtunut,


totta ja ei.  kirjoita ylös 3 tärkeintä asiaa elämässäsi.

Nämä tapahtumat kertovat, elätkö menneessä, nykyhetkessä vai tulevan odotuksessa.

Minulla nuo kolme tapahtumaa olivat kuin oven avaus tuntemattomaan. On pakko alkaa uusi elämä eikä vanhaan ole enää paluuta. Tykkään polttaa sillat takanani  ettei vanhaan voi palata.

Mutta matkoilla otan miellyttävistä paikoista kasveja ja siemeniä ja yritän kasvattaa niitä kotona. Vilkaisemalla kasvia paikka palaa sieluni silmiin ja tunteet paikasta.



Canardian

En mieti, kirjoitan 3 tärkeintä asiaa elämässäni:
1) Ensirakkaus [menneisyys]
2) Itsenäistyminen työpaikan saannilla [nykyhetki]
3) Universumin valtias [tulevaisuus]
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä