Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Filosofiaa kehdosta-hautaan.

Aloittaja allekirjoittanut, 13.11.07 - klo:17:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 37 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"[
:) Kaikki me kompastelemme ennen kuin opimme omilla jaloillamme kävelemään. .

Siis meinaat että kompastelu sallitaan lapsena muttei aikuisena. Sen jälken kun opimme, kaikki on valmista ja ennalta suunniteltua. Kun kompastuin Amien cäpslokkeihin niin sen jälkeen mun pitäisi osata vai? Entä jos tein sén ihan tarkoituksella koska mulla on läppärissä cäpslokki?  Sen tiedon vien hautaani.

Ihminen suunnittelee vain sellaista minkä tuntee - siis sitä vanhaa mössöä.  Eräs viiniharrastaja sanoi, että jos hän löytää maailman parhaan viinin, se EI tarkoitta sitä että hän lipittää sitä lopun elämänsä.

Minusta on elämän parhaita hetkiä kun joutuu tuntemattomiin paikkoihin joihin ei muuten osaisi löytää.
'

SIIS aikuisena ihmisen pitäisi olla ennalta arvattava ettei aiheuta mitää ylimääräistä muille eikä itselleen.

Kun näin ei kuitenkaan tapahdu niin vanhempien suusta lähtee:"No, mene sitten minne lustaat mutta älä tuu valittamaan".  

Mistä sinä Outopoika noita "elämän sääntöjä" keksit?

.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Lainaus käyttäjältä: "outopoika"[
:) Kaikki me kompastelemme ennen kuin opimme omilla jaloillamme kävelemään. .

Siis meinaat että kompastelu sallitaan lapsena muttei aikuisena. Sen jälken kun opimme, kaikki on valmista ja ennalta suunniteltua.

Tarkoitan että viisas oppii omista virheistään eikä niitä enään toista-


Lainaa

Mistä sinä Outopoika noita "elämän sääntöjä" keksit?

Mitä "sääntöjä" ?

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"Oletteko te havainneet kuinka nuoria tekin olette tänään vaikka elämänkokemusta saattaa olla jo pitemmältä ajalta ?

Ihmisen "minä" ei taida vanheta kuten hänen elimistönsä ?
(tai sitten kyse on vain kirjoittajan mielellisestä taantumisesta jota hän suuresti epäilee  :D )

Mikä tai kuka on tuo "minä", joka on sama (vanhentumaton) vaikka kokemukset lisääntyvät päivästä päivään ?

Joskus vanhenee ennenaikojaan. On kolmekymppisiä vanhuksia :)

Olettepa aloittaneet hyvän ketjun, mutta nyt on liian myöhäistä, väsyttää..

S

Tietenkin ihmisyksilö on aina suhteessa ja vuorovaikutuksessa ympäristöönsä ja siinä toimiviin toisiin yksilöihin. Olemme silti omanlaisiamme erityisihmisiä, kukin omine ajatuksineen ja kokemusmaailmoineen. Kommunikaationkin avaimet löytyvät itsestään, jos ovat löytyäkseen ja itseään voi jakaa muillekin kunhan ei riistä tosia, pyrkiessään omaan ehdottomaan totuuteensa.

Minusta joidenkin mieli ja tajunta voi olla hyvinkin vanhaa ja ikiaikaista perua. Toiset ovat vain vähän kokemattomampia ja ehkä nuorempia, mutta yhtä kaikki elämä opettaa meitä joskus kovallakin kädellä. Jokainen meistä käy läpi oman tiensä mutkat ja kaarteet. Sen poluilta löytyvistä marjoista on vain poimittava ne hedelmällisimmät talteen ja jätettävä mädät omaan arvoonsa. Valinnnat ja ratkaisut ovat lopulta aina omissa käsissä.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "outopoika"[

Tarkoitan että viisas oppii omista virheistään eikä niitä enään toista-

Mitä "sääntöjä" ?


Toisaalla psykologian oppikirja sanoo, että jos ihminen tekee jatkuvasti tyhmästi jonkun asian, hän saa siitä suuremman nautinnon kuin tekemällä oikein - mutta kenen kannalta oikein.  Ja oliko sillä edes vitun väliä, käytti käpslokkeja tai ei, ja ottiko Eeva puusta omenan tai ei. Jumalan täytyy olla yhtä pikkumainen kuin Amien joka haluaa seivästää ihmisiä ihan seivästämisen ilosta nuolijajoukkoa kannoillaan. - Mutta jos pikkaisenkin olen rehellinen, niin yritin ärsyttää Näkkärimaan porukkaan niin pitkälle kuin voin ja halusin nähdä kuinka pitkälle porukan pinna venyy.

Voisihan sitä lähteä foorumilta vähin äänin eikä ovia kolistellen. Mutta eihän sinne foorumeille kukana normaali edes mene.

**************************

Riippuu sitten minkä laskee virheeksi ja minkä miksikin. Työpaikkalla ihmiset puhuvat että homma toimii näin ja näin. Nautin näiden juttujen testaamisesta. Pian ilmenee ettei koko ilmiötä edes ole josta puhutaan. Kun tämän paljastaa, porukka ärtyy suunnattomasti. Varmaan puhujat itsekin tietävät perimmäisen totuuden, muta he toistavat sitä kuin "hyvää päivää" säiltäkseen positiisen maineensa ja työrauhansa.  - KAIKKI SEN TIETÄVÄT MUTTA KUKA SEN SANOI ÄÄNEEN!  Ei tarvitse kuin tarkastella Kekkosen viimeisiä elinvuosia.

Monet kokeneet ihmiset tekevät asiat ihan sen takia väärin koska hän haluaa miellyttää valtaenemmistöä ja toteaa vaan " Minähän olen vain töissä täällä".  

"Ihmiset tekevät sitä mistä heitä palkitaan". Kuka soittaa viulua ja kuka laittaa hiiltä uuniin. Tekijä löytyy aina kun hinnasta sovitaan. Tätä toistavat korkean tason toimitusjohtajat. Jos palkitset ihmisiä silmän palvonnasta,  sitä saa kanssa.   Senkun opettelet olemaan siinä aurinkokuninkaan paikalla.

Yksityisissä firmoissa kehittämisestä onnistuu vain 25%. Kehittäminen on aikuiskoulutusta. Se meinaa että entiset hommat opitaan tekemään uudella kovemmalla osaamisen tasolla ja pois oppiminen on vaikeinta.

Kun kehittämisen epäonnistumisen riski on suuri, miten saat ihmisen jatkamaan ponnisteluja kaikesta huolimatta ja penkaaman asian pohjaan asti. Yksitoikkoisessa firman siivoamisessa on ongelma, miten ihminen jaksaa vielä joka tunnin, päivän ja viikon loppuun asti pelkän palkan eteen. Mikä pitää hänet hereillä. Siivomisen huomaa vasta sitten kun se on jäänyt tekemättä.  

Voit palkata kehittäjäksi sellaisen, joka raportoi jo kuukauden päästä että homma on hanskassa. 5 vuoden päästä kuitenkin huomaat ettei mitään ole tapahtunut. Näin koulutettujen aikuisten kesken. Olit palkannut ihmisen miellyttääksesi itseäsi. Jos olisit palkannut kehittäjäön, olisit alusta pitäen puurtanut hänen rinnallaan ja olisit halunnut olla itse mukana aukomassa usia ovia. - Nyt vain "odotit tuloksia" mutta silmänpalvoja ehti jo häipyä ja jätti tyhjän pöydän. Kenties tämä huomasi ettet edes its ollut tosissasi. Palkkasit vain viulunsoittajan savuavan uunisi ovelle.

Työyhteisössä, jossa kehittäjä lyödään maan rakoon sen jälkeen kun hän on yrittänyt jotain uutta ja epäonnistunut, huomataan pian että kehittäjät oppivat ja häipyvät kuvioista. Yhteisöltä loppuu kokemus, miten kehittämiseen on suhtauduttava ja yhteisö pysähtyy. Johtopaikat saavat enemmistön miellyttäjät ja silmänpalvojat.  Kun aikaa kuluu ja organisaatio jää 20 vuotta jälkeen muista, sellaista on äärimmäisen vaikea saada liikkeelle enää. Organisaatio valitsee itsensä kaltaiset jatkajat ja "perisynti jatkuu kolmanteen ja neljänteen sukupolveen".

Jaa, minä tiedän minä olen tutkinut. Ihmisiä on monenlaisia. Kaikkia kuulemma tarvitaan - ainakin juhlapuheessa kerran vuodessa - mutta iltapäivälkä voit mennä jo ojentamaan niitä, joka eivät sinua miellytä.

****************

Vaikka olen jäkättänyt Starseedille positiivisesta elämän asenteesta, kyllä kriittinen luonnekin minulla tarvitsee muusan, joka tukee ja kannustaa. Negatiivinen ilmapiiri syö ihmisen energiaa. Valtava määrä energiasta menee egon koossa pitämiseen.  Eilen muusani kehotti minua tekmään pari tärkeää aloitetta ja siksi olen näin aamuvarhaisella liikkeellä.

.


rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"

Olettepa aloittaneet hyvän ketjun, mutta nyt on liian myöhäistä, väsyttää..

Samat sanat. Kun kuusikymppisenä oppii, että omista virheistään oppii, niin onhan se oppi tosi myöhässä.

Veikkaan että tämä Outopoika on näitä Espoon lukion lintsareita jotka menevät kirjastoon tietsikan ääreen sen sijaan että olisivat koulussa kiltisti

Tiistai

Kellonaikaa, kellonaikaa meinasin.. muuten ei ole liian myöhäistä koskaan  8)

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Eilen muusani kehotti minua tekmään pari tärkeää aloitetta ja siksi olen näin aamuvarhaisella liikkeellä.

Vai muusa  :P . Kerrothan sitten meille mitä sait aamuvarhaisella aikaan?
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Starseed"
Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Eilen muusani kehotti minua tekmään pari tärkeää aloitetta ja siksi olen näin aamuvarhaisella liikkeellä.

Vai muusa  :P . Kerrothan sitten meille mitä sait aamuvarhaisella aikaan?

Se on liikesalaisuus, piatsi se osa kun vaihdoin ajatuksia Seen kanssa ja olin vessassa 40 minsaa.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: "Rape"

Veikkaan että tämä Outopoika on näitä Espoon lukion lintsareita jotka menevät kirjastoon tietsikan ääreen sen sijaan että olisivat koulussa kiltisti

 :D "Vain veikkaamalla voi voittaa", pätee ehkä vedonlyöntiin, elämä on laiffii  :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä