Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Filosofiaa kehdosta-hautaan.

Aloittaja allekirjoittanut, 13.11.07 - klo:17:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 18 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 27.12.08 - klo:13:15
Hanskassa?

Päässä ne minulla ainakin on...
;)





ota nyt järki käteen
jos ei auta ni kokeile perstuntumalla

THL tiedottaa

Niin, ettäkö pitää varoo istumasta niiden päälle?


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Kyllähän sä tiedät, mitä sillon käy, kun jutut on ihan

S

Katselin pyhien aikaan tv:stä Timo Koivusalon ohjaaman draamakomedian Kalteva torni. Siinä Martti Suosalo näyttelee osuvasti mielenterveyspotilasta, joka kärsii jakomielitaudista, eli kamppailee oman sisäisen sivupersoonansa kanssa. Samalla hahmo ajautuu tarinan myötä myös mitä erilaisimpiin hankaluuksiin ulkomaailman kanssa.

- Muutenkin tämä kyseinen skitsoreeninen hahmo oli leffassa riemastuttavan aito; muistutti elävästi 'sekavassa' ilmiasussaan tätä meidän kuuluisaa Teiskonperän ulkomaanelävää. Onkohan ohjaaja jostain saanut inspiraationsa se;n persoonasta. Epäilykset kyllä heräävät vahvasti sinne suuntaan - ainakin näin voisi äkkisältään filosofoida elokuvan herättämien mielleyhtymien myötä?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -


rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 29.12.08 - klo:14:56

- Muutenkin tämä kyseinen skitsoreeninen hahmo oli leffassa riemastuttavan aito; muistutti elävästi 'sekavassa' ilmiasussaan tätä meidän kuuluisaa Teiskonperän ulkomaanelävää. Onkohan ohjaaja jostain saanut inspiraationsa se;n persoonasta. Epäilykset kyllä heräävät vahvasti sinne suuntaan - ainakin näin voisi äkkisältään filosofoida elokuvan herättämien mielleyhtymien myötä?!

Onko Teiskonpiruun tarttunut skitsofrenia 60-vuotiaana?  Enemmänkin kuulostaa mökkihöperyydeltä sitten. Ennen se on jutellut isoille puille mutta jutteleeko se nyt itselleen?

Meillä oli diili että Teiskon pee käy kunnallisella terapeutilla ja kertoo mulle sitten, kun se on kuullut selitykset ongelmiin, jotka itse asissa olivat minun.
Jostain syystä raportit on jääneet saamatta. Kuulostaa pahalta.  Se on päässy siis isolle tielle asti muttei kauemmas.

Riemastuttava skitsofreenikko? Semmoisesta en ole kuullutkaan?  - Ootko nähnyt unta Ässä vai onko tosi? Pitääkö antaa ilokaasua?
.


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 29.12.08 - klo:15:11

Meillä oli diili että Teiskon pee käy kunnallisella terapeutilla ja kertoo mulle sitten, kun se on kuullut selitykset ongelmiin, jotka itse asissa olivat minun.
Jostain syystä raportit on jääneet saamatta. Kuulostaa pahalta.  Se on päässy siis isolle tielle asti muttei kauemmas.


Niin oli, diili. Katos kun siin käv sil viisii... jaa, mutta perhana, tää on perhepalsta.

Jos nyt ihan vaan sit katsotte sillei kädet silmien edessä, jooko!

Noniin. Kun menin sinne lekurin huoneeseen ja aloin puhua Rapen ongelmista ihan niinku omistani, niin hetihän se lekuri, hemaseva nainen muutoin, arvas mistä on kyse. Sano mulle: "Sanos nyt suoraan, että kuka se on tällä kertaa niistä sun omituisista kavereistasi. Tämä ei nyt tällä kertaa kuulosta siltä Masalta, joku muu on nyt kyseessä." Näin se siis sano mulle ja mää menin ihan äimän käeks, enkä osannu sanoo mitään vähään aikaan. Ehän mää voinu mennä Rapee paljastaan, en!

No, sit siinä se juttu sit jatku ihan kohta, kun se näki miten kalpeeks mää olin menny ja anto mulle vähän sitä lääkekonjakkia. Ootteko muuten maistanu, helkutin hyvää! Pyysin siinä sit toisenkin ryypyn, mutta sitä ei herunu. Jostain kumman syystä, varmaan ne kunnan tiukoille vetämät määrärahat. No, sit mää kerroin lisää ongelmistani, siis Rapen ongelmista ja se kuunteli siinä sit aikansa. Sano sit lopulta: "Jos kuule sun jollain kaverillas on noin pahoja ongelmia naisten kanssa, niin mikset sano sille kaverilles, on sen nimi sitten mikä tahansa, että pysyis kaukana naisista. Eihän tuosta mitään tule, että aina tarvitsisi olla vähintään kolme naista kerralla. Vai mitä mieltä itse olet, riittäiskö sulle yksi, esimerkiksi tällainen?" Näin se sano, ja sit heitti yhtäkkiä vaatteet päältään...

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 29.12.08 - klo:15:25
Jos kuule sun jollain kaverillas on noin pahoja ongelmia naisten kanssa, niin mikset sano sille kaverilles, on sen nimi sitten mikä tahansa, että pysyis kaukana naisista. 

No kiitos tästä neuvosta. Jos nyt vielä toistaiseksi katselen tätä  kuvaa ennen kuin alan enempää yrittämään.
Ei kai tää o se sama lääkäri?


THL tiedottaa

Ei o.

Se lekuri oli paaaaljon paaaaljon ystävällisemmän näkönen.

Toihan on niin tuimakatseinen, etten mää ainakaan halua olla kahta metriä lähempänä.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Varsinkin jos tai kun tuollaisen kuninkaallisen ilmestyksen edessä alkaa tuntea itsensä alamaiseksi. Muutenkin lääkärin ja potilaan suhde voi olla ongelmallinen, jos hoitosuhde perustuukin yllättäin siihen että potilas luulee olevansa itse ylhäisen asemassa, tai vähintäänkin maailman omistaja. Näin roolit menevät ikäänkuin sekaisin.

- Toisaalta on myös ymmärrettävää, että potilas haaveilee & uneksii psykiatrinsa kanssa peuhaamisesta. Onhan alisteinen affektiivinen riippuvuus-suhde myös yhdenlainen oire lääkäri-kompleksista, jota jakautuneet persoonallisuudet usein kokevat mielensä syövereissä. Tällöin toinen puoli ei aina muista toisen puolensa tekemisiä.

- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä