Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Filosofiaa!

Aloittaja AveLazio, 30.05.11 - klo:19:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AveLazio

Hyvä pointti, S. Eihän tässä ketjussa puhuta filosofiasta vaan fysiikasta (universumin mahdollinen synty) ja teologiasta (Jumalan mahdollinen olemassaolo).
At a narrow passage there's no brother, no friend

Alien Weird

Nuoruusaikaa usein ihannoidaan ja nuoria ihmisiä kadehditaan
siksi että nuoret ovt kauniita, vaikkeivät aina rohkeita ja nuorilla on tulevaisuus.

Mutta nuoruudessa on yksi paha huono puoli,
se huono puoli on siinä ettei voi oiken elää täysillä nykyisyydessä
kun pitää varustautua tulevaisuuteen,
nuoren pitää opiskella, tehdä töitä, pitää luoda uraa, säästää ja sijoittaa.

Vanhempana, sitten kun se tilevaisuus on saavutettu,
voi sitten nauttia nykyisyydestä, kun tulevaisuutta ei oikeastaan ole.

Mutta onko se nuorten ihmisten haave tulevaisuudesta
sittenkin parempi kuin vanhempien karu todellisuus
josta kokonaan puuttuu ne ruusuiset tulevaisuuden haaveet?




.

AveLazio

AW, olipa hieno kirjoitus! Juuri noin se menee. Yeah.

Nuorena ei vielä tiedä, että kaipaa noita aikoja myöhemmin. Ei tiedä.
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

#23
Ihmisen ihimillinen kehityskaari on koko ajan henkistä kasvua & kehitystä tulevaisuutta silmällä pitäen. Nuorena ollaan omalla tavallaan idealistisia, toivorikkaita tulevan suhteen. Vanhempana katsotaan asioita nostalgisessakin mielessä taaksepäin, ikäänkuin nautitaan niistä hedelmistä mitkä ovat aikojen kuluessa kypsyneet. Elämänkokemus tuo yleensä tullessaan kypsyyttä, taitoa nähdä asiat laajemmassa perspektiivissä.

Silloin odotetaan tulevaisuudeltakin vähemmän, koska tiedetään että aikaa on enää rajoitetusti toteuttaa omia pyrkimyksiään. Mutta silloinkaan ei kannata elämässään luovuttaa, vaan elää loppuun asti täysillä, mahdollisuuksien mukaan niin, että ei jää mitään tärkeää tekemättä/toteuttamatta. Omaan biologiseen ikäänsä on myöskin turha liikaa tuijottaa, ne kun ovat vain pelkkiä numeroita. Tärkeintä on aktiivinen elämänasenne, eli miten käytännön tasolla menneisyyteen, nykyisyyteen tai tulevaisuutenkin sillä hetkellä suhtautuu.

- Tulevaisuus on kuitenkin koko ajan läsnä kaikissa elämänvaiheissa, on sitten vanha tai nuori. Tälläisellä filosofialla kun elon taivaltaan vaeltaa, niin silloin osaa myöskin olla läsnä tässä nimenomaisessa hetkessä; nauttia lisäksi niistä elämän opettavista episodeista, jotka on aikaa myöten kokenut - tai mitkä ovat vasta edessäpäin tulossa...?!  
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Tiistai




Kuinka selkeästi Allu pani asian naulan kantaan! Joo.

Joskus kun sattuu katselemaan vanhoja valokuvia niin ihmettelee, miksi tuolloin ei arvostanut enempää kaikkea mitä oli. Naisilla se alkaa usein jo omasta ulkonäöstä, sillä harvat kaunistuvat vanhetessaan  :D 8)

Vaikea sanoa, kumpi vaihtoehto on parempi. Nuorena mikään ei ollut tarpeeksi hyvin ja nyt mitä vanhana (no) on, siitä ei haluaisi tinkiä myöskään.  Onneksi on terveys vielä tallella pieniä kolotuksia mainitsematta.


Alien Weird

Voi kun tuntuu niin mukavalta että kirjoituksiani ymmärretään,
tai, kun ihmiset kuvittelevat ymmärtävänsä mitä kirjoitan.

Onhan sekin tokin mukavaa että haukutaan,
se antaa tyydytystä toisella tasolla,
se ruokkii masokistista osaa minussa.

Positiivi varmaan nyt ajttelee että minä olen ottanut häneltä oppia,
että olen oppinut ajattelemaan positiivisesti.
Sama se haukutaanko vaiko kehutaan, aina on vain mukavaa.
:)  (ihan pakko panna tähän hymiö, muuten joku voi käsittää väärin)

Mutta, en minä mikään positivisti ole, päin vastoin.
Tässäkin tapauksessa ajattelen niin
että ei se välttämättä niin ole
että ne jotka kehuvat minua ovat ymmärtäneet minut oikein
ja että ne jotka haukkuvat minua, ovat ymmärtäneet minut väärin.
Asia voi nimittäin olla myös päinvastoin,
eikä sillä miten päin asiat ovat ole mitään tekemistä sen kanssa olenko oikeassa vai väärässä.


Tuo edellä esitetty oli testi, jos joku vielä pysyy ajatukseni tasalla saa papukaijamerkin.

Minä mutten haluan uuden mitallin tuon entisen mitallin ja sulan lisäksi.
Sain ne mitallit joskus outomaan urhoollisesta puolustamisesta telaketjufeminismien hyökäystä vastaan.
Nyt haluan uuden mitalin outomaan nostamisesta haudan partaalla hoippuvasta sairaasta vanhuksesta
terveeksi eläkeläiseksi joka elää elämänsä parasta aikaa, miettimättä tulevaa ja murehtimatta menneitä.


Ai, menikö tämä filosofia vähän ..... hmmm  .....  oudoksi.
Olkoon .... tämä on sitä aitoa ja alkuporäistä outofilosofiaa.

.

Tiistai

#26

Saat hienoimman mitalin, minkä keksit! Se vanha mitali taitaa olla jossain Outomaan kansiossa minun koneella, kaivanko esille, mutta en lupaa varmasti onko.

Outomaa oli valekuollut, tiesin sen jo pitkään siitä, että väki käy aina välillä ihan sisällä katsomassa onko jotain meneillään, vieraana kun ei näe kaikkea.

Et sinä mitalia tarvitse, vaan lainaa uudelle foorumille nimesi, pelkkä formaliteetti. Sieltä tulee korkeintaan kerran vuodessa lasku, jonka lähettäisit sitten ylläpidolle, missä itsekin tietenkin olisit, kunniajakkaralla :D


Tiistai



Keulakuva (foorumin) on tuhat kertaa parempi kuin mitali :) 

Aakku kääntyisi mielihyvästä .. tai putoaisi pilvenreunalta, jos just siellä sattuu istumaan.  Mikä vahinko, että teidän mailin pituiset saunapohdinnat menivät hukkaan, se puolimatkan katastrofi..

Jolly Jumper


Canardian

I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä