Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Näkökulman vaihtamisesta?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 26.11.12 - klo:09:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Vanha totuus lienee se, että parhaiten saa säätettyä ruoassa...
Harkitsee tarkoin mitä ostaa ruoaksi ja elelemme sen mukaan...
Alla linkki jonka asian olen kokenut todeksi jo monta vuotta:

https://outomaa.kilpinenonline.net/smf/index.php?topic=2653.msg84930#msg84930

K.K.

PS. Myös muitakin tapoja tietysti On? Toivon, että kertoisitte niistä?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
laskin viime kuukauden ruokamenot. 10 ekeä päivä eli 300 ekeä.

Voisin yrittää kouluruoan tasolle.

Itse asiassa itse valmistettu ruoka ei ole halpaa.

Lappeenrannassa kouluaterian kustannukset ovat 2,95. Saisin pudotettua kuukausimenot siitä 100 euroon.
Yksi ateria päivässä perunaa, ruskeaa kastiketta ja porkkanaraastetta puolukoilla. Puolukat ovat omasta takaa.



risto

.
Päivän ateriat pitää jakaa ainakin kolmeen osaan. 3 euroa jaettuna 3:lla on yksi euro. Okei. Yhden euron ateria. Mikä se on?

karpalo

#33
Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 28.11.12 - klo:16:13
.
Jäin eläkkeelle ja olen pitänyt mökkiä lämpinä kahtena talvena. Lisälasku sähköstä 1500

.

katos joo, multa unohtui vielä, että meillä on kaksi tulipesää täällä vanhassa ok-talossa. Klapeja poltetaan noin 240 €:lla syksyllä ja talvella. On muuten kiva  kun herää, niin laittaa keittiön puuhellan pesään valkeeta.

Olen muuten miettinyt, että millä autolla Oberman Fuhrer AVe ajelee.

Tässä on Mersun SLK-sarjan kaikkien aikojen tehokkain versio.



Joo, tossahan se paahtaa, tukka ei hulmua, on näämmä käyny parturissa kun menee Toampereen Nazi-meetingiin.

Ne muut kaljupäiset Nazit nauraa muuten ja osoittaa sormellaan, ne on itte kaikki kaljupäisiä ja niillä on perinteisesti rasvaiset suupielet ja paksut mahanahkat.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 28.11.12 - klo:17:56
.
Päivän ateriat pitää jakaa ainakin kolmeen osaan. 3 euroa jaettuna 3:lla on yksi euro. Okei. Yhden euron ateria. Mikä se on?

Ruoassa voi säästää. Itsetehty ruoka on halpaa ja terveellistä. Mulla on se ongelma, ettei aina viitsisi laittaa ruokaa. No, esimerkkejä:
-kilo täysjyvää (kauraa, ohraa, vehnää, ruista) luomutilalta suoramyyyntinä maksaa vähän päälle euron. Eräs investointi pitää tehdä eli ostaa sähköinen kotimylly. Esim. kaurapuuro (maitoon tehty) jyvistä itse jauhettuna on todella suurherkku. Ja vatsa tulee täyteen. Kaupan kaurahiutaleista ei tule kuin vihaiseksi; hiutaleet eivät pidä nälkää.
-kilosta täysjyvää tekee 10 puuroa eli yksi ateria on vähän päälle 10 snt
-täysjyvää voi idättää, saa valtavasti vitamiineja, hedelmäsmoothien sekaan voi laittaa esim. idätettyä vehnää (nam, hyvää!)


Sini

Täysjyväkaurapuuro + puolukkasurvos = nam! Jäisi puurosta voisilmäkin pois. Ja taas olisi superterveellistä.

Sini


risto

.
Nopea hapla ateria

Leikkaa 2-3 perunaa puoliksi ja laita ne kahden lautasen väliin. Päälle suolaa.

4 minuuttia mikroaaltouunissa.

Siten lidlistä amerikan pekonia paketti 99 senttiä. Laita se pottujen päälle ja tirauta 1,5 minuuttia.


Erilaisten lisukkeiden  kera ei taida päästä kouluaterian hintaan.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 28.11.12 - klo:18:44
.
Nopea hapla ateria

Leikkaa 2-3 perunaa puoliksi ja laita ne kahden lautasen väliin. Päälle suolaa.

4 minuuttia mikroaaltouunissa.

Siten lidlistä amerikan pekonia paketti 99 senttiä. Laita se pottujen päälle ja tirauta 1,5 minuuttia.


Erilaisten lisukkeiden  kera ei taida päästä kouluaterian hintaan.


Mä oon kasvissyöjä ja mulla ei ole mikroaaltouunia.
Sen sijaan omistan aromipesän; käytän sitä joka päivä. Säästyy sähköä. Hautuu hellästi.

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä