Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Näkökulman vaihtamisesta?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 26.11.12 - klo:09:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 02.12.12 - klo:13:00
.

Täällä mökillä yksinäisyys ja kaamos puskee päälle tosi pahasti. Ainut lääke on panna mökki talviteloille, mennä Helsinkiin ja ajaa Vuosaaren metrossa edes takaisin.

.

No, onko pakko olla siellä yksin ? Hommaa vähän kevytkengäistä seuraa ja shamppanjaa. Tyytin korkkareista on kiva ottaa välillä hörpyt.

Noo, leikki leikki, eihän tämmöinen eläkeläinen, niitähän tällä Foorumilla taitaa pian olla 100 %, niin eihän tämmöinen eläkeläinen, ainakaan miespuolinen taitaisi edes ymmärtää, että mitä sen kevytkenkäisen kanssa voisi harrastaa.

Jaa, jotain nuorekasta varmaan voisi yrittää, mennä ulos pakkaseen ja lumihankiin  tyytin kaa heittämään Frisbeetä.

risto

#91
Lainaus käyttäjältä: Nicht Rauchen - 02.12.12 - klo:13:11

että mitä sen kevytkenkäisen kanssa voisi harrastaa.



ei maar. Tällä jengillä puskee lapsuuden haaveet pintaan nyt ihan kymenä.

Kuka keksi vielä polkukelkan, mihin sitä käyttäisi?

Kattokaa! Tässä mallissa on suuntavilkkukin


Amanda



Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 02.12.12 - klo:12:55


Katotaan nyt edes mitä terveellistä on sipulissa.

kaloreita 300 kilossa. Mun pitäisi syödä 10 kg sipuleita päivässä että saan peruskalorit.

100 g sipulia on 10 mg C-vitamiinia, eli 1/5 appelsiinista.

D-vitamiini ja B12 ovat nollat.

Sipulin paistaminen pudottaa C-vitamiinia 40% ja keittäminen 20%



.

Minä kyllä kirjoitin raa'an sipulin terveellisyydestä ja tarkistin nyt netistä: myös kypsennetty sipuli auttaa verenpaineeseen ja veren juoksevuudessa. Kannattaa lukea ja syödä enemmän sipulia:

http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0700/5.htm
Sipuleista makua ja terveyttä — myös sydämelle

risto

#93
.
Terveydenhoitouutiset ovat Vogelin juttuja.  Ei ollenkaan lääkäreiden aluetta.
Mun äiti vietiin 2 kertaa sairaalaan koomassa kun se uskoi Vogelin "luonto lääkitsee" kirjaa.


Mulla on verisuoni puhjennut päästä korkean verenpaineen takia. Ei ole mikään leikin asia ja sipuli ei ole mikään verenpainelääke.

Mutta kerranhan täältä on lähdettävä. Pienempi haitta on jos lähtee ajoissa. "Hän löytyi kadulta sipulisäkki kainalossa".

Ja mikä ihmeen veren juioksevuus? Mikä se semmonen on?

.

Muisto Keijo Kullervo

No jos sipuli ei kelpaa, niin panepa luontoystävällistä voita leivän tai paistinpannun päälle kun paistelet munia ja muita herkkuja?

Mikä sen parempaa kuin keitetyt perunat voissa ja tietysti (sipulin kanssa) paistettuna tai muikut ja silakkafileet samoin voissa paistettuna?

Voi On puhdas luonnontuote... Käytetty satoja vuosia Suomessa... Entä ne kaikki 'kissanrasvat' joita mainostetaan TV:ssä päivät pitkät... Ja pitkät minä niille annan...


Olen kahdeksannellakymmenennellä eikä suu ole vielä tuohesta... Kaikki hyvä maistuu yhä edelleen...

K.K.

PS. Kaikki turha vouhotus kolestroleista On lääketehtaitten bisnestä suurimmaksi osaksi (tietysti eräillä harvoilla on aihettakin kolestroliarvojen tarkkailuun)...
"Tie, Totuus ja Elämä?"


risto

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 02.12.12 - klo:22:30


Olen kahdeksannellakymmenennellä eikä suu ole vielä tuohesta... Kaikki hyvä maistuu yhä edelleen...


Heheh. Kun sun reseptejä kattelee niin ei sun suu kovin kaukana ole tuohesta.

Minä tykkään etnoruoista kuten intialainen, kiinalainen ja thaimaalainen. Mutta kun muutaman kerran näitä aterioita syö,
sitten alkaa tökkimään eikä enää voi mennä ravintolaan.

Sama se on lohen kanssa. Jos kerran kuukaudessa syö, niin se on hyvä. Liian usein syötynä se etoo.



.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 02.12.12 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 01.12.12 - klo:21:25


Meillä sitä kutsuttiin maito-suolavedeksi. Siihen kastettiin hapanleipää, ei perunoita. Aina kun olin ollut sairaana halusin aloittaa paranemisprosessini maitosuolavedellä ja leivällä. Se oli hyvää.



Mistä tiesit jo lapsena, että se on terveellistä??


Eivät lapset ajattele sitä, mikä on terveellistä. Sitä vain syödään, mikä maistuu. Ja suolainen maistui sairauden jälkeen. Mummu muuten teki omatekoista yskänlääkettäkin, öisin. Jos heräsin yöllä yskään, mummu laittoi sokeripihteihin sokeripalan ja sulatti sen pikkuriikkiseen posliiniseen  kahvikuppiin, jossa oli kapeat siniset reunaraidat. Se sulatettiin polttamalla tervastikkua. Yskänlääke oli siis oikeastaan terasokerilientä. Sekin oli hyvää ja lämmintä. Terveellisyydestä en tiedä mitään, mutta varmaan yhtä terveellistä kuin apteekista ostettu yskänlääkekin.

risto

.
Niin se 50-luku ja 70-lukukin

muistan kyllä millaista ruokaa syötiin. Ei takuulla syöty terveellisesti. Itä-Suomen  työttömyysalueilla nähtiin nälkää. Puoli miljoonaa muutti Ruotsiin.
Pohjanmaan rannikolta jengi tai mennä ensimmäiseksi.

Ruoka oli mitä oli. Vitamiinin puutos vaivasi. Suupielet ja huuli halkesivat joka talvi 30-v asti kunnes aloin syödä B12 vitamiinia ja aloin käyttää UV LAMPPUA. Liiallinen marjojen syönti pakastimesta pahensi asiaa. B-vitamiinin löysin kun kokeilin miten esikiselle tarkoitettu pilleri toimii. B12 on vihreissä vihanneksissa.

Työpaikallani kaupungintalolla vihannekset olivat suolakurkut ja säilötyt punajuuret 70-luvun lopulla.

Lentokonevihanneksia alettiin syödä ehkä 10 v sitten.

Oliko terveellistä lapsena. Ei tokkiisa.
Lapsemme ovat nyt 10 cm pidempiä kuin suuri ikäluokka. 182 cm oli luokan pisin, mutta nyt puhutaan 195 - 97 cm hujopeista.

Pönttöuuni piti lämmintä minkä piti. Ylimääräiset ovet suljettiin että lämpö säilyy aamun asti, eikä silti säilynyt. Myöhemmin laitettiin välieteiseenkin sähköpatteri että vaatteet ovat lämpimät kun lähtee ulos.

Mitä oli ruoka. Omat perunat ja omat sipulit.  Venhäjauhoa ruskistettiin rasvassa, siihen sipulia, suolaa ja vettä. Nam nam.
Entä haukikeitto. Joo jees. Mutta nykyisin hauki jää syömättä ja on jäänyt 30 vuotta.

60-luvulla Lappeenrannasta Kouvolaan tuleva joki oli kalastettu tyhjäksi.
Kymijoessa oli kalaa vaikka kuinka. Mutta joki oli avoviemäri. Ei ollut ainuttakaan puhdistamoa.
Kortsut ja appensiinin kuoret uivat alavirtaan.

Meri oli 25 km päässä mutta ei sieltä merikalaa rahdattu. Ilmeisesti kylmäkuljets ei toiminut tai sitten autoilla oli parempaa tekemistä.
Isä kävi töissä polkupyörällä ja 60-luvun loppupuolella hommasi mopon.

.olisi aika vaihtaa, mutta mitä?

.





Muisto Keijo Kullervo

#98
Yritin 'näkökulman vaihtamisella' kertoa otsikkoa myöten, että aika hyvin noin keskimäärin On Suomessa juuri nyt...

Kun muistelee menneitä ja alkaa miettiä todella sitä että kuinka puutteellista ennen vanhaan oli, voi vain siunata tätä päivää ja ajatella:

"Aika aikaa kutakin sano pässi kun päätä leikattiin."

K.K.

PS. Minulle ja jäi positiivinen muisto kylmästä sipulimaidosta ja keitetystä perunasta pari päivää sitten... Otetaan uusiksi aikaa myöten (kuka niitä kaloreita aina malttaa laskea)....
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

#99
  Mielihyvää vatsallesi. Minun ikioma reseptini:

 Jälkiruokakulhoon Kahvikupillinen, tai hieman enemmän, maun mukaan Rainbown marjainen muro mysli, kuvassa, tai vast.

 Päälle Valion Olo yoghurt purkillinen

 

Sekoita hyvin, anna imeltyä 1-1,5 tuntia. Teelusikallinen, tai hieman isompi ripaus hienoasokeria päälle. (Riippu siitä voitko yleensäkään käyttää sokeria)

- Nautitaan huoneenlämpöisenä hyvässä seurassa, tai ihan yksin antaen ajatusten harhailla siellä ja täällä.



Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä