Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Näkökulman vaihtamisesta?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 26.11.12 - klo:09:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 03.12.12 - klo:11:59
.
Niin se 50-luku ja 70-lukukin

muistan kyllä millaista ruokaa syötiin. Ei takuulla syöty terveellisesti. Itä-Suomen  työttömyysalueilla nähtiin nälkää. Puoli miljoonaa muutti Ruotsiin.
Pohjanmaan rannikolta jengi tai mennä ensimmäiseksi.

Ruoka oli mitä oli. Vitamiinin puutos vaivasi. Suupielet ja huuli halkesivat joka talvi 30-v asti kunnes aloin syödä B12 vitamiinia ja aloin käyttää UV LAMPPUA. Liiallinen marjojen syönti pakastimesta pahensi asiaa. B-vitamiinin löysin kun kokeilin miten esikiselle tarkoitettu pilleri toimii. B12 on vihreissä vihanneksissa.

-- Oliko terveellistä lapsena. Ei tokkiisa.
Lapsemme ovat nyt 10 cm pidempiä kuin suuri ikäluokka. 182 cm oli luokan pisin, mutta nyt puhutaan 195 - 97 cm hujopeista.

---

Tuon mukaan B12-vitamiinia on vain eläinperäisissä tuotteissa:
http://www.betolvex.fi/b12-vitamiini/b12-vitamiini?gclid=COnO37a9_rMCFeF7cAodzVAAEg

Amanda

#101
Söin kaurapuuroa kuin hullu lapsena, sitä sai vain koulussa, kummasti äiti ei siitä tykännyt. Nykyään mysliä, mutta HYI liotetut ryynit  :o Sen pitää olla narskuvaa ja kylmän maidon kanssa. Sehän on sveitsiläinen kansanruoka ja siellä sen annetaan muhia yön yli ennen syömistä, yök!


Jos kaamos painaa mieltä, pitää vaihtaa näkökulmaa ja yrittää mustalla huumorilla.
Justimusfilmistä olen kerran lukaissut Kalevassa, mutta muuten olin onnellisen tietämätön. Eilen veljentytär oli laittanut linkin naamakirjaan uusimmasta juutubista ja olin 301. katsoja. Nyt aamulla oli jo uskomattomat 38,187 klikkaajaa.
Katselin vähän historiaa. Hädintuskin 18 vuotiaita reippaita poikia, ja jo vuosi sitten noita sketsejä oli katseltu 10 milj. kertaa (tv-haastattelun mukaan).  

http://www.youtube.com/watch?v=JFCeEUimG54&feature=colike
Haapavetistä naurattaa, ihanaa parodiaa!
Vaikka verrattuna naapurikuntiin oli aina asiat paremmin, kun oli kaikki koulut, ammatti- ja emäntäkoulut ym. opistot. Meilläkin lukiossa oli kolmannes muilta paikkakunnilta.


Muisto Keijo Kullervo

Noin On! Mutta heti sodan jälkeen, itse 70 ja risat - puuleikkiautoonkin piti itse tehdä pyörät ja leikittiin kävyillä joista tehtiin tikkujen avulla lehmiä jne. Kasvatti-isäni oli tupakkakauppias jolta oli jäänyt kessua vintille sodan tuoksinnassa??? No! Sanoi, että: "Tulisi sota niin saisi nuo kessutkin myytyä vintiltä." Tosin leikillään... Itse 'leikin' kessusäkkien ympäröimänä ja vetelin 'sauhuja' kolmikymppiseen, kunnes tajusin tupakanpolton olevan leikkiä 'hengen' kanssa... Onhan maailma todella muuttunut paremmaksi ja nykyään voi sanoa huoleti: "Runsauden pulaa liikaa."

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

#103
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 04.12.12 - klo:10:46
Noin On! Mutta heti sodan jälkeen,

sota loppui 19. syyskuuta 1944. siitä on, pitää oikein laskea,
..2012
-1944
.....68 vuotta sitten

ei jumalauta. Minä en edes muista ikkunoita jotka olen rikkonut sodan jälkeen.

Mitähän kaikkea sodan jälkeen on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta.

Sodan jälkeen oli Suomen kansasta yli 50% maataloustöissä. Nyt enää 4%- Sitäkään en muista.

.

risto

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 03.12.12 - klo:16:52


Tuon mukaan B12-vitamiinia on vain eläinperäisissä tuotteissa:

[/quote]

Ihan piti käydä tutkimaan mitä ne B-vitamiinit ovat.

Se saattaa olla Tiamiin jota minä tarkoitin.

C-vitamiininkin on B2 vitamiini nykyisin.

On näköjään tieto muuttunut mutta näkökulma ei. Samasta näkökulmasta uusin silmin.
.


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 04.12.12 - klo:12:21
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 03.12.12 - klo:16:52


Tuon mukaan B12-vitamiinia on vain eläinperäisissä tuotteissa:


Ihan piti käydä tutkimaan mitä ne B-vitamiinit ovat.

Se saattaa olla Tiamiin jota minä tarkoitin.

C-vitamiininkin on B2 vitamiini nykyisin.

On näköjään tieto muuttunut mutta näkökulma ei. Samasta näkökulmasta uusin silmin.
.
[/quote]

B-vitamiinien puutoksesta syntyy hirvittäviä oireita... Äidilläni on pernisiöösi anemia ja B-vitamiinit ja rauta on otettava pistoksina, sillä ne eivät imeydy mahalaukun kautta. B12-vitamiinia kai tarvitaan hirvittävän vähän, joten sen saa helposti tyydytettyä eläinperäisillä tuotteilla. Syön yleensä talvella B-vitamiinia, koska se piristää. Kyl kai C on edelleen C:tä...

risto

.
B-vitamiinin puutteen huomaan syksyllä kun alan nähdä omituisia  unia.
Tiamiini, tai mikä se nyt oli, auttaa hermoja palautumaan yön aikana.

Perusruoassa ei ole paljon vitamiineja, ja valmistaminen vähentää niitä.

Väärää tietoa on liikkeellä ihan mahdottomasti.


Amanda

#107
Luulin syöneeni tarpeeksi vitamiineja ruuassa, kun joka päivä on tuoreita hedelmiä ja vihanneksia. Mutta enpä ollutkaan.

On ollut outoa kolotusta reisien lihaksissa varsinkin kylmällä ja rappuja noustessa, joka vuosi vähän enemmän, vaikka mitään lonkkavikaa tms. ei ole. Viikko sitten kävin toisella nuoremmalla lääkärillä, joka passitti heti D3 -vitamiinitestin tekoon ja samalla muutkin tärkeät mineraalit ym. mitattiin.
Kaikki arvot oli tosi hyvät, vain D3:n taso oli reilusti alle minimi-tarvittavan ja nyt syön  D3:ta 50000 yksikköä kerran viikossa 10 viikon ajan ennenkuin sitä alennetaan. Heti tuntuu muutos, vaikka matkaa on vielä entiseen kuntoon. Kaikkea olisi odottanut, mutta ei D-vitamiinin puutetta.. Siinä muka A-Z vitamiinikapselissa, joita silloin tällöin otan ei ole D3-vitamiinia ollenkaan, vaikka melkein kaikki muu onkin.

Kehon kyky valmistaa itse D3:ta auringonvalosta vähenee vuosien mittaan ja varsinkin, jos ei ole paljon ulkona päiväsaikaan. Niinhän se tahtoo olla, jos on ulkona, niin enemmän illalla..

Muisto Keijo Kullervo

#108
Otamme vaimoni kanssa B-vitamiinia, C:tä, A:ta, D:tä ja muitakin hiventuotteita mm. Gerimaxia pakkauksessa toivottu määrä joka päivä...

Kuntoilu on tärkeää ja tänäänkin kävimme punttisalissa ja eilen uimassa 1000 metriä kumpikin...

Vihanneksia syömme joka päivä...

K.K.

PS. Kunto On kohtuullinen (kuntosalissa pienenet painot ja useaa toistoa samoille lihaksille)...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 04.12.12 - klo:15:09

Kaikki arvot oli tosi hyvät, vain D3:n taso oli reilusti alle minimi-tarvittavan ja nyt syön  D3:ta 50000 yksikköä kerran viikossa 10 viikon ajan ennenkuin sitä alennetaan.

Yksikköä? Mitä yksikköä?

"Kansanrterveyslaitoksen emeritusprofessorin Antti Aron mukaan aikuinen ihminen sietää haitatta D-vitamiinia jopa yli 100 µg/vrk, lapsille suositeltua annosta 25 µg/vrk ei tulisi ylittää [34]. Amerikkalaisen ja kanadalaisen arvion mukaan aikuiselle turvallinen päiväannos (Tolerable Upper Intake Level) jatkuvassa käytössä on peräti 250 µg[35]. Kerta-annoksena 2,5 mg (2 500 µg) on turvallinen ja se voi antaa suojaa muun muassa tuberkuloosia vastaan[36][37]."



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä