Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kaikenlaista politiikasta

Aloittaja Juha, 03.07.14 - klo:23:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Juha - 04.07.14 - klo:11:50
Monipuolisuus on kiva.

Itseä ei kiinnosta tehottomuus. Isoja massoja halaavia viestejä voi olla, mutta joskus kannattaa keskittyä tosiaan esim osuvuuteen. Kolahdus pienessä väessä on laatua, kun sitä ollaan hakemassa, ja ehkä muutenkin. Tuon valinnan vaikuttavuus voi olla ihan toisella tasolla joskus. Jopa itselle jäävä osuvuus on ok noin ajatellen. Harvinaisempaa toki.

Tällainen jutuskelu tähän aiheeseen liittyen on varmaan ihan uutta ja ihmeellistä?

Tämä on juuri tätä, ihmeellistä. Toki noita ideoita väki pursuaa kaikkialla, Eduskunnassa, yliopistojen ruokasaleissa, lehtien palstoilla, Foorumeilla, toreilla, festivaaleilla, Kelassa ja sossussa, pultsareiden metsäkämpässä, taikka veneen alla.

Monipuolinen pohdinta on kiva asia, niinkuin sanot.

Liian monipuolinen pohdinta taas ei johda yhtään mihinkään. Ehdottelemasi "monipuolinen pohdinta" sillä meininkillä, että kaikki osaavat, on päin peffasta. Jos et uso, niin kokeile itse osaatko jotakin tehdä edes itsesi eteen huutamatta apuun yhteiskuntaa tai muita ihmisiä?


kromi

Lainaus käyttäjältä: Juha - 04.07.14 - klo:11:50

Monipuolisuus on kiva.

Itseä ei kiinnosta tehottomuus. Isoja massoja halaavia viestejä voi olla, mutta joskus kannattaa keskittyä tosiaan esim osuvuuteen. Kolahdus pienessä väessä on laatua, kun sitä ollaan hakemassa, ja ehkä muutenkin. Tuon valinnan vaikuttavuus voi olla ihan toisella tasolla joskus. Jopa itselle jäävä osuvuus on ok noin ajatellen. Harvinaisempaa toki.

Tällainen jutuskelu tähän aiheeseen liittyen on varmaan ihan uutta ja ihmeellistä?

Saanen olla eri mieltä tuosta tehottomuudesta. Kirjoituksiasi vaivaa nimenomaan tehottomuus.
Jos jonkinlaista tehokkutta olisi havaittavissa, kirjoituksiisi reagoinnit, ja varsinkin niiden sisällöstä kumpuavat keskustelut olisivat jo aikoja sitten täyttäneet kaikki foorumit.

Pieneen osaan väestöstä kolahtava toisen ajatuksen ymmärtäminen todellakin tuottaa mielihyvää asain esittäjälle, mutta siihen se sitten jää.
Pienen piirin toisten kehumiseen perustuva, "onanointiin virikkeitä", jutustelulla ei ole vitunkaan virkaa suuremmassa mittakaavassa.

Tuosta laadusta sitten voi olla montaa eri mieltä, riippuen tietysti kirjoittajasta.

risto

#33
.
tehokkuus tarkoittaa saavutettua verrattuna haluttuun.

minä en näe mitään tavoitetta tai tarkoitusta Juhan jutustelulla.
näin ollen ne eivät ole tehokkaita eikä tehottomia. Ne ovat kuin kivi hehtaarin sorakuopassa.

Amanda

#34
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 04.07.14 - klo:16:54
.
tehokkuus tarkoittaa saavutettua verrattuna haluttuun.


Niin, juuri. Tai vain tehokasta, vaikka ei olisikaan haluttuun suuntaan.. siis tämä on vain peruskielitiedettä tai jotain. Juha tykkää aforismeista!

risto


jösses

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 04.07.14 - klo:13:08
Lainaus käyttäjältä: Juha - 04.07.14 - klo:09:50

Olin väsynyt keskustelusta, enkä osannut ajatella pitkälle.

Aloitus oli kuitenkin hieno. Siinä päädyttiin Sveitsin malliin, ja ihan vahingossa reaaliongelmaa ratkaistaessa. Tää ei ole top-down, vaan bottom-up.



Ihan vaan Jösseksen johdannaisesta kysäisenkin.

Miksi sinä aina sitä engelskaa tuppaat sinne kirjoitustesi sekaan ? Oi miksi, oi miksi niin teet ?

Nuorempi sukupolvi on olevinaan sen verran fiksumpaa, että tuntuu maailmanmiehen sanomiseltä kun heittää englannin yleismaailmallisia slangihommia puheen parsien sekaan.

Sanoppas Jössekselle, että miksi näin teet. Olen kuvitellut, että nuorempi sukupolvi on fiksumpaa, niinkuin Jösses on tilastoinut sen ilmiselvänä totuutena.

"Det som jag säger, det innehåller den hela sanningen" , behövs inte påstå ngting annat.

En minä mitään tuollaista ole tilastoinut, enkä edes väittänyt. Eipä silti, kuvitelmasi nuoremman sukupolven fiksummuudesta saattaa kuitenkin pitää paikkansa. Ihmiskunta on kehittynyt kaiken aikaa älyllisestikin uusien sukupolvien myötä. Ainakin tiedollisesti. Uusi sukupolvi luo uutta, vaikka moni vanha jäärä pyrkii painamaan kehityksen jarruja. Minä olen sitä mieltä, että nuorissa on tulevaisuus ja tuo mielipide perustuu omakohtaisiin kokemuksiin nuorista. Meidän vanhempien velvollisuus on edistää kehitystä sillä, mikä meidän valttimme on: kokemuksella. Henkseleitä on kuitenkin turha paukuttaa pelkän kokemuksen perusteella. Meidän on syytä kunnioittaa viisaita ja kokeneita vanhempia henkilöitä ja älykkäitä, luovia ja kehitystä parempaan suuntaan vieviä nuoria.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 04.07.14 - klo:16:54
.
tehokkuus tarkoittaa saavutettua verrattuna haluttuun.

minä en näe mitään tavoitetta tai tarkoitusta Juhan jutustelulla.
näin ollen ne eivät ole tehokkaita eikä tehottomia. Ne ovat kuin kivi hehtaarin sorakuopassa.

That´s it...

Voisiko tuon paremmin sanoa, kuin Rrape tuossa ?

karpalo

#38
Lainaus käyttäjältä: jösses - 04.07.14 - klo:17:31

En minä mitään tuollaista ole tilastoinut, enkä edes väittänyt. Eipä silti, kuvitelmasi nuoremman sukupolven fiksummuudesta saattaa kuitenkin pitää paikkansa. Ihmiskunta on kehittynyt kaiken aikaa älyllisestikin uusien sukupolvien myötä. Ainakin tiedollisesti. Uusi sukupolvi luo uutta, vaikka moni vanha jäärä pyrkii painamaan kehityksen jarruja. Minä olen sitä mieltä, että nuorissa on tulevaisuus ja tuo mielipide perustuu omakohtaisiin kokemuksiin nuorista. Meidän vanhempien velvollisuus on edistää kehitystä sillä, mikä meidän valttimme on: kokemuksella. Henkseleitä on kuitenkin turha paukuttaa pelkän kokemuksen perusteella. Meidän on syytä kunnioittaa viisaita ja kokeneita vanhempia henkilöitä ja älykkäitä, luovia ja kehitystä parempaan suuntaan vieviä nuoria.

Tottakai nuoremmissa on aina tulevaisuus, se on luonnon laki.

Toivon mukaan myös hyvä tulevaisuus, siis ihmiskunnan kannalta. Joissain piireissä on epäilys, että tulevat sukupolvet hävittävät koko maapallon. Mitäs ajatuksia tuosta, vievätkö jälkeläisemme tuhoon kaiken, mitä me harmaat pantterit olemme rakentaneet.

Putin ainakin, lähellä toisiaan tihruilevine vihamielisine silmineen herättää minussa epäluuloja. En voi sille mitään, että olen tunnepohjainen ihmistuntija, ihmisen käyttäytymisen perusteella kustakin johtopäätöksiä tekevä ja usein oikeaankin osunut havainnoija.

jösses

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 04.07.14 - klo:17:47
Lainaus käyttäjältä: jösses - 04.07.14 - klo:17:31

En minä mitään tuollaista ole tilastoinut, enkä edes väittänyt. Eipä silti, kuvitelmasi nuoremman sukupolven fiksummuudesta saattaa kuitenkin pitää paikkansa. Ihmiskunta on kehittynyt kaiken aikaa älyllisestikin uusien sukupolvien myötä. Ainakin tiedollisesti. Uusi sukupolvi luo uutta, vaikka moni vanha jäärä pyrkii painamaan kehityksen jarruja. Minä olen sitä mieltä, että nuorissa on tulevaisuus ja tuo mielipide perustuu omakohtaisiin kokemuksiin nuorista. Meidän vanhempien velvollisuus on edistää kehitystä sillä, mikä meidän valttimme on: kokemuksella. Henkseleitä on kuitenkin turha paukuttaa pelkän kokemuksen perusteella. Meidän on syytä kunnioittaa viisaita ja kokeneita vanhempia henkilöitä ja älykkäitä, luovia ja kehitystä parempaan suuntaan vieviä nuoria.
Tottakai nuoremmissa on aina tulevaisuus, se on luonnon laki.

Toivon mukaan myös hyvä tulevaiisuus, siis ihmiskunnan kannalta. Joissain piireissä on epäilys, että tulevat sukupolvet hävittävät koko maapallon. Mitäs ajatuksia tuosta, vievätkö jälkeläisemme tuhoon kaiken, mitä me harmaat pantterit olemme rakentaneet.

Putin ainakin, lähellä toisiaan tihruilevine vihamielisine silmineen herättää minussa epäluuloja. En voi sille mitään, että olen tunnepohjainen ihmistuntija, ihmisen käyttäytymisen perusteella kustakin johtopäätöksiä tekevä ja usein oikeaankin osunut havainnoija.

Eivät nuoret mitään tuhoa. Osa heistäkin on luonnollisesti turmeltuneita, mutta ei Suomessa taida olla yhtään nuorta, joka haluaisi tuhota vaivalla rakennetun hyvinvointivaltiomme. Siihen pyrkivät pääomapiirien kumileimasimet -  osa poliitikoistamme. Etupäässä ne ministerit, jotka kuuluvat siihen puolueeseen, jota sinäkin äänestät. Sinulla on joskus todella hyväkin mielipiteitä, mutta ihmettelen, mitä syytä sinulla on äänestää puoluetta, joka ajaa vain niitä etuja, jotka heikentävät sinun ja perheesi hyvinvointia.

Putin on säälittävä tyyppi, joka on addiktoitunut valtaan ja mammonaan ja menee naurettavuuksiin osoittaakseen olevansa alfauros. Hän elää kansansuosiostaan, mutta Ukrainan ja Krimin ylilyönnit lisäävät Venäjällä melko lailla myös hänen vastustustaan. Ei venäläinen kansa halua veljeskansalleen kärsimystä.

Tiedän, ettet sinä ja muutama muu pidä siitä, mitä seuraavaksi sanon. Meidän presidenttimme levottomina pälyilevät tihrusilmät eivät herätä minussa niinkään paljon luottamusta kuin Putinin silmät. Putin uskaltaa sentään katsoa haastattelijoita pitkänkin aikaa silmiin, eikä hän livo huuliaan tavan takaa, niin kuin Niinistö tekee ikään kuin maistellakseen sanojaan, minkä vaikutuksen ne tekevät. Putin sanoo suoraan, mitä hän ajattelee ja tekee ratkaisunsa ripeästi. Nuo ratkaisut ovat kyllä useimmiten metsäläisen ratkaisuja. Niinistö on täysiverinen poliittinen hellankoukku. Kansansuosio on hänelle yhtä tärkeätä kuin Putinille ja molemmilla on ollut pitkän tähtäimen suunnitelma: olla ainakin oman maansa napa. Molemmat maat tarvitsisivat rehellisen johtajan, joka ajattelisi enemmän oman kansansa parasta kuin omaa suosiotaan.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä