Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 22 Vieraat katselee tätä aihetta.

Esmerkix

#9070
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.10.19 - klo:13:49

Voiko maisema enää tästä parantua? Mestarillinen otos Lapissa parin päivän takaa, tuli vastaan Facebookissa. En voi lakata ihastelemasta sitä.
Tytär pyysi linkkiä, että laittaisi sen läppärin taustakuvaksi, kun lähetin puhelimella kaverin jakaman linkin. Heidän omalla sivullaan "Destination Lapland" se oli sitten isommalla resoluutiolla.

Ihaillaan ja rauhoitutaan, Ensilumi Lapissa!  )

https://www.facebook.com/DestinationLapland/photos/a.187394381549/10157649701621550/?type=3&theater

Lapissa on jo pitkään ollut täysi talvi. Ikävä kyllä en päässyt tänä vuonna ruskaretkelle, mutta yritän säästää ensi kesäkuun alkua varten pääomaa. Olen jo varannut majoituksen silloin, mutta junalippuja en ole vielä hankkinut, kun aikataulutkin saattavat vielä muuttua. Maisemat Lapissa ovat upeita talvella, mutta jos pakkanen huitelee neljääkymmentä, niin ei tällainen etelän asukas oikein ulos tarkene mennä. https://www.kiilopaa.fi/tietoa-meista/webkamera.html

Juulianna

Mistä tänne on tulee jatkuvasti sata + lukijaa vaikka kirjoittajien määrä on melkein nolla.
.
Niin kaunis on maa,,

Muisto Keijo Kullervo

Kyllä Sirpa Paatero tuntuu, eiliseen uutisväläykseen perutan näkemykseni, siunanneen omalta osaltaan pakettilajittelijoiden siirtymisen halvemman työehdon piiriin?
On siinä omistajaohjaava päällikkö joka ei huolehdi työtätekevien tarpeista lainkaan...
Muisto Keijo Kullervo
PS. Nyt olisi 'Isä meidän' paikallaan kaikille suomalaisille?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Amanda

Joulu tekee taas tuloaan, mistä se johtuu että vuodet lyhenevät koko ajan?! Ja kuin joka syksy teemme kaikenlaista tavaraa isolle kansainväliselle joulubasaarille, minulle on langennut patch work jutut, joihin olen jo koukkuuntunut :D Noita kaikenlaisia myyjäisiä on jo monta pidetty, mutta tämän rahat menee kaikki kehitysvammaisten koulutuslaitokselle.

Jos meillä oliis lunta, niin tekisin heti tällaisen, kuusen oksia ei ole, mutta havupuita sentään omasta takaa..


Esmerkix

Ovatko nuo sypressejä vaiko tuijia?
Minulla on joka talvi sypressi ruukussa rappusilla. En enää osaisi olla ilman, niin hieno se mielestäni on. Sen juurelle olen istuttanut pari callunaa ja yhden sellaisen hopeanvärisen kasvin. Lisäkoristeina vielä kauniita kiviä ja palleroporonjäkälää.
---
Tänään maisema valkaistui - vihdoin viimein. Toivottavasti ei enää sula ennen joulua. Valkoinen joulu on niin kaunis.


karpalo

Täällä Satakunnassa jatkuu sadekeli. Ilma ei näytä muuttuvan yhtään vaikka on meneillään ilmastonmuutos ?

On pimeää, ankeaa, vaarallista ajella autolla kun vastaantulijoiden valot häikäisevät !

Tulis ny lunt ja pakast ja pirun äkiste.

Suti

Minulle riittäisi että talvi ja lunta olisi vain Lapissa. Rovaniemen eteläpuolella talvesta on vain haittaa.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Minä haluaisin hiihtää. Valitettavasti talvet ovat lyhentyneet, lumet vähentyneet ja vesisateet lisääntyneet myös talvella. Hankikantoja ei näillä korkeuksilla ole näkynyt enää vuosikymmeniin. Enää ei pystyisi laskettelemaan vesikelkalla, jossa istuisi 4-5 alakoululaista. Oi niitä aikoja. Ladut ovat nyt usein niin jäisiä, että pelottaa laskea isoja mäkiä.

Juulianna

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 27.11.19 - klo:12:10
Joulu tekee taas tuloaan, mistä se johtuu että vuodet lyhenevät koko ajan?! Ja kuin joka syksy teemme kaikenlaista tavaraa isolle kansainväliselle joulubasaarille, minulle on langennut patch work jutut, joihin olen jo koukkuuntunut :D Noita kaikenlaisia myyjäisiä on jo monta pidetty, mutta tämän rahat menee kaikki kehitysvammaisten koulutuslaitokselle.

Jos meillä oliis lunta, niin tekisin heti tällaisen, kuusen oksia ei ole, mutta havupuita sentään omasta takaa..


Härriguuten do. Jo onkin nätit. Fiksu ajatus.
Niin kaunis on maa,,

Muisto Keijo Kullervo

'Jotain' mätää koen siinä, että työnantaja saa vapaasti määrätä sen, kuka tai kenen kanssa solmii työehdot? Parempi olisi, että työnantaja ja tekijä voisivat keskenään sopia asioista ilman, että halpuutetaan työtätekevän työpanosta. Olet oikeassa siinä, että työnantaja voi nykyisen lain puitteissa tehdä mitä haluaa työntekijöiden palkan muodostuksessa, mutta sopiminen on selkeäpää kuin työmarkkinarauhan rikkominen. Työntekijällä ei ole eräissä tilanteissa muuta mahdollisuutta kuin riitauttaa asia, jos muuten ei voida sopia, kuten kävi Postin tapauksessakin...
Ystävällisesti
Muisto Keijo Kullervo
PS. Ennen ainakin työntekijä määritteli liittonsa ja maksoi sille jäsenmaksunsa, miten nyt kun Postin tapauksessa työnantaja pyrki luomaan uuden käytännön?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä