Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 18 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 01.12.19 - klo:11:04
'Jotain' mätää koen siinä, että työnantaja saa vapaasti määrätä sen, kuka tai kenen kanssa solmii työehdot? Parempi olisi, että työnantaja ja tekijä voisivat keskenään sopia asioista ilman, että halpuutetaan työtätekevän työpanosta.
Muisto Keijo Kullervo

Haluat siis että työntekijä on pakotettu solmimaan työehdoista työnantajan kanssa?
Kukin työntekijä yksinään työnantajan kanssa?
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Tiede toteaa, että jokaisen atomin protonin ja elektronin välissä on tyhjää avaruutta melkoinen määrä - pitäne paikkansa...

Itse asiassa, jos itseäni tarkastellaan atomitasolla, olen melko lailla tyhjää täynnä - kuten kaikki materia todellisuuskin.
Olemmeko ns. haamuja avaruuden suurella ulapalla kun tarkastellaan tarpeeksi oikeasta näkökulmalta.


Ja miten vaikutamme todellisuudessa?
Atomien, solujen tasolla ja lopulta kokonaisina ihmisinä, ihmisryhminä, kansoina ja kansakuntina jopa yhdistyneen kansakunnan, YK:n tasolla.

Ihmiskunnasta katsoen me ns. haamut pärjäämme aika hyvin maailmassa jos verrataan muun eläinkunnan tasoon.

Kunhan ajattelen

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 01.12.19 - klo:11:04

PS. Ennen ainakin työntekijä määritteli liittonsa ja maksoi sille jäsenmaksunsa, miten nyt kun Postin tapauksessa työnantaja pyrki luomaan uuden käytännön?

Kuinkahan kauan sitten tuo "ennen" oli. Olin työelämässä yli neljäkymmentäviisi vuotta, eikä minulla ollut koskaan mahdollisuutta valita liittoani "vapaasti". Aina oli valittava se liitto, jonka kanssa työnantajalla oli tapana tehdä työehtosopimukset. Usein voi valita kahdesta liitosta sopivamman. Kannatti yleensä valita se liitto, jossa jäseniä oli kyseisellä alalla eniten.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 02.12.19 - klo:14:40
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 01.12.19 - klo:11:04

PS. Ennen ainakin työntekijä määritteli liittonsa ja maksoi sille jäsenmaksunsa, miten nyt kun Postin tapauksessa työnantaja pyrki luomaan uuden käytännön?

Kuinkahan kauan sitten tuo "ennen" oli. Olin työelämässä yli neljäkymmentäviisi vuotta, eikä minulla ollut koskaan mahdollisuutta valita liittoani "vapaasti". Aina oli valittava se liitto, jonka kanssa työnantajalla oli tapana tehdä työehtosopimukset. Usein voi valita kahdesta liitosta sopivamman. Kannatti yleensä valita se liitto, jossa jäseniä oli kyseisellä alalla eniten.

Juuri noin...

Muisto Keijo Kullervo

PS. Itse olin noin 42 vuotta työelämässä - Paperiliitossa nimenomaan...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Olin työelämässä yli 50 vuotta.

jäsenenä olin täällä:

Myynti & Markkinointi | Ammattilaisten järjestö | MMA.fi‎
Mainoswww.mma.fi/‎

Myynti- ja markkinointialan ammattilaisten oma järjestö. Liity jäseneksi! Tarjoamme tukea ja turvaa työelämään ja sen muutostilanteisiin sekä lukuisia jäsenetuja. Parhaat mukana. Ole sinäkin MMA. Paikalliset jäsenedut. Palvelut: työsuhdeneuvonta, lakipalvelut, työttömyyskassa


En joutunut koskaan turvautumaan liiton hätäapuun...,onnekseni.


Suti

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 01.12.19 - klo:16:08
Tiede toteaa, että jokaisen atomin protonin ja elektronin välissä on tyhjää avaruutta melkoinen määrä - pitäne paikkansa...

Muisto Keijo Kullervo

Ihanko totta?
Mitä on tyhjyys, tyhjä?
On velttoa ajattelua ajatella että tyhjää on alue jossa ei ole materiaa. "Jotakin" on myös esim. voimakentät. Yksi tyhjän ominaisuus on että sieltä ei voi ottaa mitään pois.
Tyhjällä alueella voi esim. soida ääni. Sen voisi ottaa pois
Tyhjä on jonkinlainen paradoksi. Tyhjä alue on tyhjä valosta mutta myös tyhjä pimeydestä.

Maailmankaikkeuden massaenergiasta on 27 % pimeää ainetta. Sitä ei ole löydetty, voisiko se piileksiä atomin protonin ja elektronin välissä?

Jos protonin ja elektronin välissä on tyhjää, se tarkoittaa että Jumala ei ole kaikkialla maailmankaikkeudessa. Itse asiassa Jumalaa ei ole lähes missään.
päivä kerrallaan

karpalo

Keijolta kysyisin, kun hän on tieteen suurkuluttaja, niin, että mitä eroa on tyhjiöllä ja tyhjällä ? Onko tyhjiö täysin aineeton ?

Ymmärrän kyllä, että lompakko voi joskus olla tyhjä, mutta siihen on kuitenkin jäänyt käsistä joitain hivenaineita ?

Eikö niin, mutta että tyhjiö ? Pää tuntuu joskus ajatuksista tyhjältä, mutta siellä on kuitenkin ainetta, massaa, se suuri elin siis aivot .

Tyhjiö sinällään, noin kuvaannollisesti, se löytyy joskus johtavien poliitikkojen päästä, ainakin siltä tuntuu.

Muisto Keijo Kullervo

En malta olla mainitsemasta vielä kerran:
"Päivien sählinkien jälkeen olisi, kun hallitustunnustelut on tehty, valita tulevaan hallitukseen omistusohjausministeriksi Antti Rinne?
Mies joka pitää sanansa poliittisesta vastustuksesta huolimatta – uskon."
Minusta on järkeenkäypää, että Rinne valitaan omistusohjausministeriksi – varsinkin kun keskusta 'välttänee' vaikuttamasta SDP:n ministerivalintoihin.
Rinne sopii ko. virkaan kuin 'nyrkki silmään' niille jotka vieroksuvat valtion puuttumista omistusohjaukseen.
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Luottamusäänestys eduskunnassa menee kyllä nykyisen hallituksen piikkiin.

Nykyisessä hallituksessa, jos kaikki ovat paikalla, on 117 kansanedustajaa ja kristillisen, perussuomalaisten ja kokoomuksen asia on sillä kumottu jos hallitusta haluavat kaataa.

Toisaalta on hyvä, että asiaa puidaan eduskunnassa ja kaikki asiaan kuuluvat näkökulmat tullevat päivän valoon.

Eipä minulla ole asiaan oikeastaan mitään kommentoitavaa, mutta ovatpa opposition jäsenet ärhäkällä päällä kun hallitus on ollut koossa vasta muutaman tunnin ja pari välikysymystä on jo tapetilla.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Olipa kamalaa katsottavaa illalla se hallituksen ja opposition haastattelu. Noin kamalaa politiikka ei mielestäni vielä minun elinaikanani koskaan ole ollut. Perussuomalaiset ja kokoomus yrittävät väkisin saada säröjä demareiden, vihreiden ja keskustan väliin. Hallitusta yritetään kaataa väkisin ja otollisimmaksi kohteeksi on valittu keskusta. Mitä tapahtuu kansalaisille, jotka yrittävät pinnistellä katsoakseen näitä haastatteluita? INHOA politiikkaa ja erityisesti POLIITIKKOJA kohtaan. Muuta ei voi sanoa. Aivan kuin oltaisiin jälleen kerran sisällissodan partaalla ja oppositio oikein haluaisi sitä päästäkseen takaisin valtaan.

Al-holin leirillä olevia naisia ja lapsia käytetään poliittisessa taistelussa käsikassarana. Mitä ihmettä suomalaisille naisille pitäisi tehdä, jos heitä ei voi päästää enää Suomeen takaisin? Otetaanko lapset siis viranomaisten haltuun, sijoitetaan lastenkoteihin ja lopulta jätetään heitteille? Naiset ilmeisesti pitää tappaa tai jättää tapettaviksi, koska he ovat erehtyneet naimaan ulkomaalaisen miehen, joka on johdattanut heidät sota-alueelle. Eiväthän kurdit voi heitä loppuelämän ajan säilyttää vankileirilläkään. Jos naisella on monta pientä lasta, miten hän olisi voinut osallistua itse taisteluihin ja vakaviin terroritekoihin, jos hänen olisi aina välillä pitänyt käydä synnyttämässä tai imettämässä pienokaisiaan? Jos kurdit päästävät heidät jossakin vaiheessa leiriltä pois, on heidät kuitenkin päästettävä Suomeen, jos he kerran ovat kantasuomalaisia ja/tai Suomen kansalaisuuden saaneita ihmisiä. Jos kuluu vuosikausia ennen kuin he vapautuvat, he ovat mahdollisesti jo silloin kaikki, lapsetkin, hyvin sairaita sekä mieleltään että ruumiltaan. Eikö olisi parempi ottaa heidät nyt, kun suurin osa lapsista on vielä pieniä ja puutteet ovat vielä korjattavissa?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä