Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Asiaa karpalon tyyliin

Aloittaja karpalo, 20.02.15 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Suti

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 29.05.15 - klo:20:30
En oo pieneen aikaan tempaissut "sikinsokin" runoa.




Katos, Jösseshän se siinä.
päivä kerrallaan

karpalo

Jotenkin kaipaisin uudelle hallitukselle hieman enemmän aikaa rauhoittumiselle.

Miksi pitää aina alkaa ulkopuolisten repostelemaan heti ensi päivien jälkeen, esim Paavo Arhinmäki. Itse kun oli mukana söhrimässä  aiemmin ??

Jotakin täytyy karsia, se on totuus. Jotakin täytyy elvyttää, sekin on totuus.

Joitakin tontteja ei voi myydä venäläisille, sekin on totuus.

...........

Suomalainen pärjää aina, sekin on totuus, itsekin sen oon läpikäynyt.


karpalo

#52
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 05.06.15 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 05.06.15 - klo:20:48


Tuo nolottaa enemmän miten media osallistuu tähän opposition kampanjointiin tuomalla näitä omia 'perustuslaillisia kriisejään'

Minua kanssa. Median tehtävä on ikää kun saada hallitus ja ministerit kiikkiin ihan mistä vaan, että saadaan raflaava otsikko. Ihme jankutusta.

Niin samaa mieltä olen kuin te kaksi.

Ja sitten Mediaa itseään ei voi arvostella juuri ollenkaan, ei edes ylilyönneistä. Käsittelevät ylilyöntejään kaverien kesken "Julkisen Sanan Neuvostossa"

Jos poliitikko liikaa arvostelee Mediaa, niin hän syyllistyy "Sananvapauden Riistoon"




karpalo

Mikäs nyt eteen Pinneberg ?
..........

Rudolf Wilhelm Friedrich Ditzen, joka tunnetaan kirjailijanimellään Hans Fallada (21. heinäkuuta 1893 Greifswald – 5. helmikuuta 1947 Berliini) oli yksi 1900-luvun tunnetuimmista saksalaisista kirjailijoista. Fallada valitsi taiteilijanimensä Grimmin veljesten sadussa esiintyneen hevosen mukaan.

Falladan teokset ovat usein otteeltaan yhteiskuntakriittisiä. Hänen tunnetuimpiin teoksiinsa kuuluva Mikä nyt eteen, Pinneberg? filmatisoitiin kaksi vuotta ilmestymisensä jälkeen vuonna 1934, ohjaajana Frank Borzage. Falladan teoksista on suomennettu muun muassa Mikä nyt eteen, Pinneberg?, Kukin kuolee itsekseen ja Elinkautinen.
..........

Hianoo ja nostalgista !!

Amanda


Pinneberg kolahti! Se oli ensimmäisen Saksan vuoteni kaupunki..

En tunne Falladaa, vaikka nimen olen kuullut.. taisit lukea tuon kirjan?


karpalo

Saimaa rannoil on miulkii isäinmaat.

Siel hyö paikalliset  hölöttäät, mitä milloonkii suupielist siunaantuu. Siel hyö tuppaavat kulkijoil kertoilee Rauha sairaalastkii. Kui siel kaik ol paikallas, hyvi tultii toimee kaikkei kans.

Joskus liiankii hyvi. Vällee ol ruoka, se hernerokka, siel semmost ja tämmöst.

Mahas alkoi kiertelöö. Nii paljo kiertel, jot ilmat pit päästää alakaut pitkii ruokasalii.
Kyl sit tyhjentys koko salikii, kukaa ei jäänt käytävilkää, kaik painuivat sama tie ulos, nii ol sakkiana ilma.

Semmost meil Saimaa Rannoil toisinaa, ihmisii vaa myökii ollaa.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 05.06.15 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 05.06.15 - klo:20:48


Tuo nolottaa enemmän miten media osallistuu tähän opposition kampanjointiin tuomalla näitä omia 'perustuslaillisia kriisejään'

Minua kanssa. Median tehtävä on ikää kun saada hallitus ja ministerit kiikkiin ihan mistä vaan, että saadaan raflaava otsikko. Ihme jankutusta.

Se ei ole tällä kertaa ollut vaikeata. Painavaa kritiikkiä on tullut myös asiantuntijoilta. Pahinta on se, että juuri kaikilta niiltä otetaan, joilla ennestäänkin on liian vähän.

karpalo

Onko koskaan mikään ollut kaikkien mielestä tasapuolista, kun on ollut pakko leikata valtion valtavasti paisunutta menopuolen Budjettia ?

Onhan se täysin vastoin ihan mitä tahansa järkeenkäypää, että otetaan uutta velkaa vanhan velan maksuun ?

karpalo

Niin, niin, äänestäjätkin luulevat, että ei ole mielipuolista heidän ajatella äänestävän jotakin muutosta parempaan suuntaan.

Ovatpa naiveja tyyppejä, kun uskovat johonkin äänestämiseen.

karpalo