Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kahvinurkkauksen lepopaikka

Aloittaja Joku vaan, 18.09.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Perjantai

Lainaus käyttäjältä: "dianora"
Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"
Lainaan teille mielelläni ilmalaivaani :P

http://www.muellerhendrik.de/images/gemaelde/traum.jpg


Voi kiitos Tiistai  :D  - voimmekin tästä Perjantain kanssa lähteä kokeilemaan siipiä, vaikka jo nyt viikonloppuna  :D  Haluatko mukaan ? Vai onko muita kiireitä?

:D

Noille siiville minäkin lähden enempi kuin mielellään :lol:  :lol:
Heps heijaa ja mentiin :lol:

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "PusiSusi"

On syksyssä jotain kiehtovaa, sienestys :D

Vaikka itse vain tyydyn keräilemään niitä tutuille.


Tuossa on se hyvä puoli, ettei ole niin nöpönnuukaa tuo sienten tunnistuspuoli...
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Perjantai

Edellisestä tulee mieleen,että onkohan pusi susin tutuilla alhainen sairastumis(kuolleisuus)riski

THL tiedottaa

Alhainen?

Miksei ylhäinen?

No, se ainakin on kiva, kun PusiSusi ilmoitti ihan julkisesti. Tietää olla varuillaan.   :lol:
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

PusiSusi



Nämä ovat ainakin herkullisia kanttarelleja. Voi löytää vielä sammalen kätköistä.



Mutta nämä suppilovahverot ne vasta herkullisia olevatkin... nam.


Kikka

Höpsö.Tiedätkö lopulta mitään?



Tämä on kanttarelli.



Tämä suppilovahvero.
En kyllä söisi keräämiäsi luontokappaleita.

THL tiedottaa

Kiva!

Näin sitä sienituntemuskin tässä ihan silmissä karttuu!
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

PusiSusi

Tätä keltaista kärpässientä on varottava:



Sekä

Sillisalaattia ja hirvikärpäsiä :mrgreen:

Kikka


Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "PusiSusi"Tätä keltaista kärpässientä on varottava:



Sillisalaattia ja hirvikärpäsiä :mrgreen:

Nam!

Väitetään että metsät on pullollaan näitä herkkuja näin syksyisin.
KUNPA OLISIKIN?

Tai kenties siellä metsässä tosiaan on syötäviä sieniä mutta minä vain en näe niitä.
Ehkäpä sienten pyydystäminen vaatii jonkun primitiivisen keräilijävaiston virittelemistä toimintaan.

Minä olen ollut tänä syksynä kaksi kertaa sienimetsässä. Ensimmäisellä kerralla löytyi kahden tunnin talsimisen jälkeen sen verran sieniä että niitä riitti aineksiksi yhteen sienisalaattiin.  Toisella kertaa saaliina oli vain pari syötäväksi kelpaavaa sientä jotka heitin pois.

Sieniruoka on hyvää mutta muut paitsi kasvatetut herkkusienet ovat kaupassa hävyttömän kalliita minusta.  Ei malta ostaa, vaikka toisaalta, eihän se kaupan hinta paha ole jos laskee omalle työlle jotain arvoa.  Jos kahden tunnin talsimisen tuloksena saa kasaan yhden sienisalaatin ainekset niin tulee siinäkin sienelle hintaa.

Putarhassakin kasvaa sieniä aika-ajoin ja tänä kesänä olen koonnut kolme kertaa hyvään sieniateriaan tarvittevan määrän.  Valitetavasti ensimmäinen erä, jossa oli tuttuja ruokasienilajeja, pilaantui ennenkuin ennätin tekemään siitä ruokaa.  Toisella kertaa sienilaatu ei ollut sopiva ruuanvalmistukseen.  Eilen keräsin puutarhasta sieniä jotka näyttävät kovasti jauhosieniltä.



mutta koska tämän sienen lajimääritys on vaikeata ja se on helppo sekottaa joihinkin  myrkyllisiin sienilajeihin ei näitäkään uskalla käyttää. Ei kannata ottaa turhia riskejä sienten kanssa.

-----------
Jos olisin tarpeeksi eläinrakas voisin kenties ottaa koiran lemmikiksi ja kouluttaa sen  etsimään sieniä.  Sellainen koiran kanssa sienestys voisi syksyisin olla mukavaa puuhaa.  Minulla on vähän kokemusta koiran kanssa linnustamisesta ja se on ainakin rattoisa harraste.  Muuten sienestys on alienille turhauttavaa hommaa kun on huono näkö, hajuaisti on heikko eivätkä mitkään primitiiviset keräilyvaistotkaan pelaa.



kunnioittaen
Alien Weird
(vesi kielellä kanttarellien kuvia tölläävä alien)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä