Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

CERT-FI varoitus 01/2013

Aloittaja LexA, 16.09.13 - klo:22:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 18.01.14 - klo:23:02


Johan on kumma paikka... en ihmettele, että monet tuntemani ihmiset eivät ajattelekaan liittyä sinne!
Minulla on oikealla "etusivun" vieressä kaksi kuvaketta: asetukset-valikoima ja siitä vasemmalle "yksityisyyden pikakuvakkeet", joista viimeisenä voi varmaan bannata häiriköitä.

Muuta ei minulle näy, mutta olenkin nykyään niin piilossa kuin vain asetukset sallivat. Ei edes googlen pitäisi löytää, koska olen siellä vain pitääkseni yhteyttä täällä tutustumiini ihmisiin, ja tietenkin sukulaisiin.

Tyhjiin tietoihini vasta toissapäivänä lisäsin syntymäkaupunkini, mitään muuta ei ole .. syntymäajan olen valehdellut muistaakseni 30 vuotta vanhemmaksi  ;D 

Heip "Tiistai" jos puhut facesta niin jokaisella miitillä on eri sitoutumiset faceen, mainitset ettei kuukkelin pitäisi löytää sinua tämä on väärä käsitys koska Google on yksi näistä operaattoreista. Ja he löytävät kaikki käyttäjät.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Posiella

Miksi ihmeessä pitää Facessa mennä klikkaamaan sellaista seuralaispalvelukohtaa? Itseään saa syyttää, jos alkaa tulla viestejä js seuraajia. Miksi klikkasit sitä alunperin, Esmerkix? Mulla ei ole Facessa yhtään kuvaa itsestäni eikä perheestäni. Kaikki on muita kuvia.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: StillAlive - 19.01.14 - klo:09:17
Miksi ihmeessä pitää Facessa mennä klikkaamaan sellaista seuralaispalvelukohtaa? Itseään saa syyttää, jos alkaa tulla viestejä js seuraajia. Miksi klikkasit sitä alunperin, Esmerkix? Mulla ei ole Facessa yhtään kuvaa itsestäni eikä perheestäni. Kaikki on muita kuvia.

En ole klikannut mihinkään seuralaispalveluun. Etkö ole huomannut, että siihen etusivusi viereen tulee mainoksia, jotka on kohdistettu profiloiduille henkilöille. Siinä mainonta-palkissa on tietysti muitakin mainoksia kuin seuralaispalvelu, kuten vaatteita, vitamiineja, matkoja... Mutta tuo seuralaispalvelu esiintyy tiheimmin. Siinä ei kaupata mitään seuralaispalvelua, vaan viestit ovat ikään kuin minua seuraavilta miehiltä. Jos avaan ne ja vastaan kysymyksiin, niin takuulla joudun seuralaispalvelun sivuille.
Facebookissa tietoni, kuvani ja kaikki muu toiminta paitsi profiilikuva, näkyvät vain omille kavereilleni. Silti joskus sinnekin tulee kaveripyyntöjä eli pelkän kuvan ja nimen perusteella. Myös työsähköpostiini tulee mainontaa profiilini perusteella. Ne tulevat selvästi kotimaisilta yrityksiltä, jotka antavat esim. koulutuspalveluja yritysten tietyntyyppisissä tehtävissä toimivalle henkilökunnalle. Facebook siis selvästi välittää yrityksille joitakin tietoja siellä olevista henkilöistä, vaikka sivustolla esiintyvät tietoni näkyvätkin vain itse rajaamalleni joukolle.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 19.01.14 - klo:12:05
Esmerikxin selitys tuntuu oikealta.
Minullakin on oikealla pelkkää mainosta ja jotenkin ne liittyvät juttuihin, joita olen klikkaillut ja hyvin paljon juuri

Outomaa on ainoa Fb:n lisäksi, jossa käyn. Ja Suomen Ladun sivuillakin käyn, koska olen jäsen, mutta tuskin se nyt seuralaispalstasta käy. ::)

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 19.01.14 - klo:13:32


Jos noin on, niin todella kummallista.

Yksi mahdollisuus on, että joku Facebookin kavereistasi on ehdottanut sinua jollekin Laurille tai Laurien yhteisöön ystäväksi ja nyt ne haluavat tutustua sinuun :) Minullekin se näyttää aina muutamaa ihmistä, joille pitäisi ehdottaa kavereita, varsinkin jos tämä tuli uutena sinne.  Kuin myös yhteen yhteisöön minun pitäisi kutsua lisää omia kavereitani.. se on sellainen ystävyysjuttu maiden välillä.

Kuin myös se riesa, kun ne pyytävät minua melkein päivittäin täydentämään profiilini, missä kävin koulua, missä opiskelin, missä olin/olen töissä, missä asun nykyään.. mitä se niille kuuluu? Muuten kuin että keräävät yksityisiä tietoja!

Mulla on aika vähän kavereita, mutta epäilen, että Australiassa asuvat sukulaiseni hyväksyvät aika estottomasti itselleen kavereita ja sitä kautta kaverien kaverit saavat osoitteeni. Kerran kaverikseni pyrki joku afrikkalaisen näköinen tyyppi ja nimikin oli varmasti tekaistu. En huolinut, kun en tuntenut häntä, mutta huomasin sitten hänen nimensä jonkin aikaa yhden aussisukulaiseni kavereissa. Jotkut ovat sitkeitä ja pyrkivät kaveriksi useita kertoja, vaikka heidän on deletoitu. Tuo seuralaispalvelu, joka Laurit on perääni lähettänyt, on ilmeisesti amerikkalainen. Viestien kirjoitusasussa usein kömpelyyksiä. Voisi siis jotenkin juontaa tuolta Australian päästä...


Frux

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 19.01.14 - klo:09:56

Kirjoittauduin facebookiin 4 vuotta sitten. Sen jälkeen on joka päivä tullut sähköpostia että  net haluaa mun kaveriksi. Siellä on vanhoja työtovereita ja varsinkin Kaukoidästä  nuoria naisia.

"Liisa järjestelee valokuvia".
"Liisa kirjautui sisään nettiin"

"Hanki elämä"



Kaukoidästä! Voi Rape, ei olisi kannattanut laittaa sitä komeaa kuvaasi nettiin...

Miksiköhän minulle ei ole tullut yhteydenottoja, vaikka tuo kuvani on Facessa?

Frux

Kun lukee näitä Outomaan tyttöjen juttuja Facesta, niin ei voi kuin huokaista. Ettekö te ole tajunneet, että Face ei todellakaan mikään yksityinen paikka? Luuletteko te, että sitä ylläpidetään ihan hyväntekeväisyystarkoituksessa? Mistä te luulette ne miljardit sinne kerääntyvän? Tottakai kaikki info, mitä laitatte sinne, kerätään ja myydään eteenpäin mainostajille. Ei niitä oikean laidan palkkeja ole pakko lukea.

Face kerää sanoja viesteistänne ja kohdentaa mainonnan sen mukaan. Kaikkea, mitä kirjoittelette, myydään eteenpäin.Vaikka suljette ulkopuolisilta sivunne, niin Face kerää tiedot ja tekee niillä rahaa. Niin maailma toimii, jos ette ole huomanneet...

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 20.01.14 - klo:12:13
Joo, me oudot tytöt taaplaamme matalalle, understatement, kyllähän me tiedämme, mistä ne elää:  mainoksesta ja muustakin ei kovin eettisestä ihmisten tiedoilla tienaamisesta. Siksi yritänkin kertoa mahdollisimman vähän ja olla piilossa, ei ole edes omaa kuvaa missään ja nyt poistan vielä syntmäkaupunkinikin sieltä taas. Minut tuntevat tietävät ilmankin..

Mutta netissä voi aidosti saada myös stalkereita, ei ole leikin asia..



Enkä Angelan pitäisi käydä uudestaan valokuvaajalla, niin saisi myös naamakirjaan neljän jalkapallojoukkueen verran Laureja tai Larryjä peräänsä kuin Esmerkix  ;D
En tiennytkään että minun naamani on niin informatiivinen... Onko Tiistailla Larry-miehiä perässä? Minua Lauri-lauma uhkaa
16 km:n säteellä asunnostani. Ehkä ovat tänään jo vieläkin lähempänä. Lähden vasta pimeän tultua, jotta eivät tunnista. ??? ???


sniper

Mitens on teidän naamakirjalaisten löytyykö teistä ketään joka on yrittänyt häippästä NK:sta muttei ole onnistunut siinä?

Ja tosiaan se ei onnistu kovin helposti, mutta onnistuu kyllä melko paljon vaivaa nähden.

Tässä tietoa heille jotka, ovat yrittäneet mutteivat siinä kuitenkaan onnistuen.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

Täällä tässä linkissä on hieman tietoa miten UDP:tä voidaan häiritä internet käyttäjien harmiksi.
https://www.cert.fi/tietoturvanyt/2014/02/ttn201402101546.html

UDP on lyhenne sanoista User Datagram Protocol, josta emme me tavalliset netin ja koneenkäyttäjät tiedä oikein mitään, no ehkä jotkut ymmärtävät mihin sitä käytetään, " **:eli  se on yhteydetön protokolla, joka ei vaadi yhteyttä laitteiden välille, mutta mahdollistaa silti tiedostojen siirron."

**: on lainaus Paginan IT-sanakirjasta.


Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä