Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Raivotaan

Aloittaja Syrinx, 19.08.15 - klo:12:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Syrinx

Nykyisin täällä pääkaupunkiseudulla puhutaan kovasti rattiraivosta, kun autoilija koulutti pyöräilijää ajamalla päälle niin että pyöräilijältä lähti henki. Onhan tuota rattiraivoa ollut ennenkin eikä se ole pääkaupunkilainen ilmiö, teistä tulee kilparatoja missä tahansa. Eivätkä pyöräilijätkään viattomia ole, nykyajan trikoohirviöt ajavat muista piittaamatta siinä missä kaahaavat autotkin.

Netti on toinen raivoamisen paikka. Keskustelu on loppunut, nyt nettiin tullaan raivoamaan. Helpoimpia aiheita ovat tietysti tuollaiset käsittämättömät julmuudet jotka rikoslakikin tuomitsee jos ne oikeuteen asti pääsevät, lynkkausliikkeitä syntyy hetkessä. Sama tapa leviää kuitenkin myös muihin aiheisiin, raivotaan milloin maahanmuutosta, milloin uskonnosta, milloin veropakolaisista, milloin sosiaaliturvan väärinkäyttäjistä.

Kolmas raivoamisen paikka on yhteiskunta ja sen viranomaiset. Sosiaalityöntekijöitä uhkaillaan väkivallalla ja toisinaan käydään suoraan kiinni, vanhemmat uhkailevat lastensa opettajia jne jne. Töissä esimiehet uhkailevat ja esimiehiä uhkaillaan. Naapureille ei puhuta vaan heippalaputetaan anonyymisti milloin mistäkin...

Mikä on tehnyt yhteiskunnasta tällaisen ja miten tästä voisi päästä eroon... Älkää ehdottako raivotautisten eliminointia.


risto

.
Ja hallitus, teki, aikoi tehdä tai oli tekemättä, raivon vallassa toivotaan, että asiat menevät pieleen.

Ja sää. Joka päivä lähestyy tappajasade, tappajahelle tai tappajaetanat.

Raivotkaa toisillenne. Se tekee kutaa!

risto

.
Minä nyt syön täällä lohiruokia.
Sitten menen uimahalliin polskimaan.
Sitten palaan hunajan linkoushommiin.


risto

Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 19.08.15 - klo:13:37
Luepa sata viimeksi kirjoittamaasi viestiä, meidänkin on ollut pakko tehdä se.

Idiootit!

karpalo

Rrapelta irtoo, ei ole aivan sanaton, mutta siellä pohjalla sykkii lämmin sydän, niinkuin meillä muillakin.

Ken uskoo, hän kokee ja näkee kaiken, myös toisenlaisen ulottuvuuden, niitäkin löytyy tältä Foorumilta ainakin yksin kappalein laskettuna.


risto

#5
.
Mä luen vain omat tekstini. Lukekaa teki, niin ei tarvitse riidellä.

Mulla mitään vitun sydäntä syki.

Vaikka mä en olisi edes foorumilla, Syrinks olisi yhtä yksinkertainen nököttäjä.

.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 19.08.15 - klo:17:33
.
Mä luen vain omat tekstini. Lukekaa teki, niin ei tarvitse riidellä.

Mulla mitään vitun sydäntä syki.

Vaikka mä en olisi edes foorumilla, Syrinks olisi yhtä yksinkertainen nököttäjä.

.

Luetko niitäkään...

risto

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 19.08.15 - klo:22:41
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 19.08.15 - klo:17:33
.
Mä luen vain omat tekstini. Lukekaa teki, niin ei tarvitse riidellä.

Mulla mitään vitun sydäntä syki.

Vaikka mä en olisi edes foorumilla, Syrinks olisi yhtä yksinkertainen nököttäjä.

.

Luetko niitäkään...

Juuri sanoin että luen. Onko sulla vastaanotossa enemmänkin noita vikoja.
Mitä auttaa lukeminen, kun tietää muutenkin.

Amanda



Minä putosin jo päivällä kyydistä, muttei se mitään.

Kerran vuosia sitten luin teorian, tai oikeastaan se on tosiasia, että maailman pahimmat sodat ja muut katastrofit ovat tapahtuneet tai alkaneet elokuussa.

En enää edes muista, millä sitä yritettiin selittää, tuskin auringonpilkuilla.. vai mitä lie auringontoimintaa tai taikauskoa, väsyttää enkä viitsi miettiä..  vaikken sitäkään ihmettelisi.

Tuota pitäisi tutkia, jos jollain on intoa .. Rrape kenties?








Kopek

Ihmisiä simputetaan yhä uusilla kiellolla ja määräyksillä. Alistuminen pakon edessä turhilta tai jopa typeriltä tuntuviin määräyksiin johtaa henkisiin patoutumiin, jotka purkautuvat ryöpsähdyksenomaisesti vihana sopivissa tilanteissa.

Muitakin mahdollisia mekanismeja vihan kertymiselle tietysti on. Jollekin nalkuttaa vihainen vaimo, jotakin moittii ankara isä, joku saa kuulla pomon haukkuja, jotakin kiusaa työtoveri. Patoutunutta vihaa kertyy monella eri tavalla.

Miksi viha purkautuu esimerkiksi liikenteessä tai nettifoorumilla mutta harvemmin kaupassa tai yleisötapahtumassa, vaikka tällaistakin joskus tapahtuu?

Syy on mahdollisesti se, että istuessaan autossaan tai tietokoneensa ääressä ihminen ei kuule eikä näe vastapuolta kasvotusten. Kommunikaatiosta puuttuu oleellinen osa eli ilmeet ja äänensävy. On ainoastaan toisen ihmisen kirjoittama teksti tai toisen ihmisen toiminta liikenteessä. Näiden perusteella on tehtävä arvio vastapuolen motiiveista ja aikeista.

Ihmisillä on - evoluutiopsykologisista syistä kenties - taipumus olettaa vastapuolen aikomukset ja tarkoitusperät ja teot mieluiten negatiivisiksi ja vihamielisiksi ja pahaa tarkoittaviksi ja itsekkyyttä osoittaviksi kuin hyviksi ja pyyteettömiksi. Niinpä tällaisiin tekoihin, olkoon ne loppuun asti harkitsemattomia sanontoja nettikirjoituksessa tai epäonnisia kaistanvaihtoja liikenteessä, suhtaudutaan kuin vihollisen taisteluhaasteisiin. Tällaiset teot voivat olla laukaisevia tekijöitä, jotka saavat aikaan vihanpurkauksia netissä tai maantiellä. Erityisesti liikenteessä muiden tekemiset koetaan aina tahallisiksi ja pahantahtoisiksi - omat tekemiset sen sijaan ovat pelkästään valitettavia vahinkoja ja virheitä ja väärinarviointeja, joista ei pitäisi kenenkään hermostua.

Katsoin muutama päivä sitten ranskalaista elokuvaa Missisippin Velho. Naishenkilö kertoi entisen miehensä ajamisesta. En muista enää sanoja, mutta idea oli seuraava: Autoilijat, jotka mies oli ohittanut, olivat olleet nössöjä, ja autoilijat, jotka olivat ohittaneet miehen, olivat olleet törppöjä. Auto oli miehelle taisteluväline, jolla käydään sotaa eri tyyppisiä vihollisia vastaan. Maantiet ovat taistelutannerta, jossa kaikki muut ovat pahoja vihollisia. Myönnän, että tämä on liioiteltu tulkinta, mutta ehkä jotakin tämän tyyppistä elokuvassa mainitun miehen kaltaisten miesten asenteessa on.

Nykyisin joidenkin autojen keulamaskit muistuttavat etäisesti ihmiskasvoja. Tulee mieleen, onko suunnittelu tarkoituksellista. Haluavatko autotehtaat luoda autoista esimerkiksi aggressiivisen oloisia. Auto on kuin viirusilmäinen suu auki hyökkäävä peto terävine hampaineen. Millainen ihminen osaa tällaisen auton? Miten auton ulkonäkö vaikuttaa asenteisiin ja liikenneraivoon? Kommunikaatiolle hyödyllisiä kasvonilmeitä on, mutta millaisia. Ehkä hymyilevät ystävälliset kasvot olisivat liikenneympäristöä rauhoittava asia.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä