Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Pub PohjaSakka

Aloittaja Posiella, 30.10.15 - klo:16:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Posiella

Parahin Suti,

Olen jo ilmoittautunut ottamaan kaksi työkokeiluun. TE-keskuksen mukaan työntekijä ei menetä peruspäivärahaansa, jos työkokeilutyö on jotain sellaista, mistä hänellä ei ole aikaisemmin kokemusta.

Mitäs nyt tehdään, kun tämä toinen on tarjoilija ja toinen ollut mm myyjänä? Voisikohan ottaa tarjoilijan työkokeiluun myyjänä ja sen myyjän tarjoilijana ja sitten ne voisivat tuurata toisiaan? Miten kannattaisi tehdä, Suti? Voitko ystävällisesti neuvoa?

Jos tämä ehdottamani sopii, niin nämä työttömät saisivat töitä, mutta ei palkkaa ja me saataisiin työntekijöitä, mutta ei tarvitsisi maksaa palkkaa. Voikun hienoa, eikös? :D

ps. Mitähän tarkoitit tuolla ryövärillä? Tässä ehdottamassani systeemissä kukaan ei ryövää ketään ja kaiken lisäksi TE-keskuksen tilastot kaunistuvat kuudeksi kuukaudeksi kahden henkilön verran. :)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Posiella

Ja sitten vielä sellainen asia, että jokohan se Rrape on saanut sen jumalattoman kalliin taloyhtiön putkiremontin hoidettua? Nyt nimittäin tarvittaisiin myös remonttimiestä pubiin. Pitäisi kaataa yksi seinä ja tehdä tilalle juomatiski. Piirustuksetkin on jo valmiina.

Rrapella kun on kokemusta, mutta ei koulutusta muihin kuin mehiläishommiin, niin hänet voisi myös ottaa työkokeiluun.
Jos ei homma Rrapelta onnistu, niin voin hyvää hyvyyttäni ottaa apumiehenkin lisäksi. Olisiko ketään sopivaa tarjokasta? Pitää olla mielellään sellainen pimeästi rakennushommia tehnyt osaaja, joka ei työkkärin papereissa ole tehnyt rakennushommia, vaan jotain muuta. Katso ylläolevan viestin  selvitys työkokeilun ehdoista.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

karpalo


Rrape on kuin ex Cassius Clay, hiljattain edesmennyt Muhammad Ali:

- Pistää kuin ampiainen, lyö kuin moukari

Sellainen on Rrape, kyllä seinät hajoaisi, tomu ja pöly pöllähtelisi..

Suti

Parahin Posiella,
en minä osaa hoitaa baaria. En pysty vastaamaan.
Vaistoan katkeruutesi ja ymmärrän sitä.

Ja se ryöväri: huonoa herjaa jonka tarkoitus oli pilkata vasemmistopunavihreitä, jotka näkevät kaikki yritykset ja yrittäjät riistäjinä. Rosmoina.
päivä kerrallaan

karpalo

Li Andersson on alle 30 vuotias höpöttäjä/unelmoitsija.
Ihmeellisiä luuloja liikemaailmasta ja työnteosta. Luvataan kaikille kaikkea, ilman vastinetta ? No, mutta näillä keinoin tulee kannustusta ja kannatusta.


Suti

Li on varma ettei joudu puheistaan vastuuseen. Vastuuseen joutuisi hallituksessa, ja mikä olisi se hallitus joka tuollaisen lupauksen ottaisi ohjelmaansa.
Ei mikään.
Ja Lin logiikalla: vääryys jatkuu koska länsimainen yhteiskunta, koska kokoomus, koska kaikki muut.

Li on kertonut ettei henkilökohtaisesti voisi ajatellakaan menevänsä kokoomuksen kanssa samaan hallitukseen. Lin ajattelu on siis syrjivää, lähes vihamielistä.
Li ei menisi hallituksen vaikka se olisi maan kannalta ja puolueen kannalta hyvä (voihan sellaistakin kuvitella).
Aika köyhä on Lin strategia.
päivä kerrallaan

Posiella

Johan nyt toki ymmärsin yskäsi syyn, Suti. ;) Tuo Li voisi kyllä tulla kokeilemaan työkokeilua. Katsoin wikistä, että tyttönen on kandi. Ei ainakaan vielä ole ehtinyt työkiireiltään tehdä maisteritutkintoa loppuun. Työura on opiskelijajärjestön pääsihteeri, piirisihteerin sijainen ja harjoittelija. Mikä mahdollisuus! Likkahan voi TE-keskuksen mukaan tehdä työkokeiluna ihan kaikkia maailman töitä, kun mistään ei ole kokemusta! :)

Li voisi heti tulla pubiin töihin. Noin nuori ja nätti tyttö pystyisi kyllä tekemään kuudessa tunnissa kahdeksan tunnin työt ilman stressiä! Rrapellekin olisi siinä raksahommien sivussa silmänruokaa.  ;) ;D Voisitko, Suti, joutessas soittaa pirauttaa Li:lle, niin pannaan likka hommiin? Jos ei rohkene yksin tulla, niin voi pyytää Paavon kaveriksi. Paavokin täyttää TE-keskuksen vaatimukset, kun täällä ei ole tarjolla nurmikonleikkuuta.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Suti

Ei oo plikan nummeroa ja vaikka olisikin, en soittaisi. Mieluimmin jätän kaljat juomati kuin kiittelisin siitä Li Andersonia.
päivä kerrallaan

Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Posiella - 13.06.16 - klo:18:45
... Pannaanko nämä persaukiset outomaalaiset ryyppäämään nopeammin, että päästään aikaisemmin pois vai lisättäiskö itsepalvelua?
ja mä sitt varmaan velotan kolmesta setistä mutta soitan vain kaksi 50 min. pätkää.
Sori, työajan lyhennys.
Nyt on muuten, sain bändiin rautalankamestarin.


Posiella

Arrmahin Armas,

Hieno homma, että sinäkin olet hengessä mukana. Maksan toki kolmesta setistä, mutta voisitko soittaa ne nopeampaan tahtiin kahdessa tunnissa? Tehdäänkö urakka?
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)