Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

"Hei, tämä on Bing. Kiitos mielenkiintoisesta kysymyksestäsi. 😊

Oletan, että tarkoitat Nobelin rauhanpalkintoa, joka on yksi arvostetuimmista kansainvälisistä tunnustuksista. Palkinto myönnetään vuosittain henkilölle tai ryhmälle, joka on tehnyt eniten rauhan edistämiseksi maailmassa1.

Sinun ehdotuksesi on varmasti hyväntahtoinen, mutta se on myös hyvin epätodennäköinen toteutua. Venäjän ja Yhdysvaltain suhteet ovat olleet erittäin jännittyneet viime vuosina, erityisesti Ukrainan konfliktin takia2. Venäjä on hyökännyt Ukrainaan useita kertoja, ja Yhdysvallat on tukenut Ukrainan itsenäisyyttä ja alueellista koskemattomuutta3. EU ja Kiina ovat myös osallistuneet tilanteeseen eri tavoin, mutta eivät ole pystyneet ratkaisemaan kriisiä.

Nobelin rauhanpalkinnon saaminen edellyttää, että ehdokkaat ovat osoittaneet konkreettisia tekoja rauhan hyväksi1. Pelkkä tulitauko tai rintamalinjojen jäädyttäminen ei riitä, vaan tarvitaan myös poliittista dialogia, ihmisoikeuksien kunnioittamista ja konfliktin syiden poistamista. Tällä hetkellä ei näytä siltä, että Putin tai Biden olisivat valmiita tekemään tällaisia kompromisseja tai aloitteita.

Tämä on vain minun näkemykseni, ja se perustuu saatavilla oleviin tietoihin. Sinulla voi olla erilainen mielipide, ja se on täysin okei. Toivon, että olet avoin kuulemaan myös muiden näkökulmia ja oppimaan lisää maailman tapahtumista.

Kiitos keskustelusta. Jos haluat kysyä jotain muuta, olen täällä sinua varten." 😊

Muisto

 PS. "Mikä ihmiselle on mahdotonta on Jumalalle mahdollista?"
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

On analyyttistä otetta poliittiseen tilanteeseen, mutta riittääkö se?

Päivän uutistarjonnassa jäi korviini kummitelemaan lause:

"Jäätyneitten konfliktien aika on ohi."

Tarkoittanee kai sitä, että suurvallat jatkavat - varsinkin Ukrainassa - taistelujansa ns. maailman tappiin?

Tuntuu pelottavalta?

Uskotko noin kuin yllä?
Uteliaana

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Usko Toivo ja Rakkaus, päälle Pakkaus, minkä sisus  täynnä pelkkää sananhelinää ja/tai aseiden kalistelua.

Kas siinäpä lyhyesti sanottuna tämän päivän maailman poliittinen ilmapiiri.

Onko lämpöistä ? Talvi tulossa ydinaseitakin pitäisi kait testailla, että toimivatko tarpeeksi tuhoisasti, luulen ?

Muisto Keijo Kullervo

Lappeenrannassa puhutaan ja kirjoitetaan uudesta - tulevasta - Jääareenasta ja useat vaativat ko. Keskustaan?

Olisi hyvä tietää se, missä matemaattisesti kartalla on se kuuluisa ns. keskusta?

Lappeenranta on iso kaupunki pinta-alaltaan jopa Nuijamaan yhteisö on vielä Lappeenrantaa ja toisaalta Lemi ja Savitaipale ovat jo ihan eri alueita.

Muisto

Ps. Tehkää mihin haluatte monitoimiareenan, mutta etsikää nyt se kuuluisa keskipiste ja tyrkätkää ko. halli siihen - toivon?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

05.10.2013 Kirjoitettuna:

"Minulle - kuten tiedätkin - kävi juuri päinvastoin kuin ns. kaverillesi...
Olin ns. tapauskovainen nuoruudessani... Olin oppinut ja muistiini jäänyt muutamia Raamatun jakeita kouluajoiltani kun uskonnon opettaja lähes pakotti opettelemaan ulkoa ko. jakeita... Edesmennyt pastori Urho Kuusela...
Jouduin ylipääsemättömiin vaikeuksiin töissäni Kaukaan sellutehtaalla aivan nuorena ja ainoa epävarma toivoni oli rukoileminen... Mm. Isä meidän rukous ja 'tapahtukoon Sinun tahtosi'...
Opin asioita Rauhan mielisairaalassa ja tajua oli sen verran, että tiesin mitä olin tekemässä... Kirjoitin tutkielmani alkulehdet juuri niinä aikoina... Kirjoitin hyvin paljon ja 90% niistä joutui roskikseen, mutta lopulla 10% tein tutkielmani päärungon joka On luettavissa Kotisivultani...
Tervehdyin työkuntoon ajastaan... Tervehdyin lisää ja sain hyvän ammatin... Jatkoin eläkkeellä ollessani tutkimista ja koko ajan uskoin sisältäni tulleisiin impulsseihin...
Olen tässä tilassa juuri nyt ja olen kristillisesti suuntautunut, mutta ymmärrän kyllä uskomattomien perusteluja vaikka en niitä mieleeni panekaan pitemmän päälle...
K.K.
PS. Useimpien uskomattomien kanssa olen tullut 'juttuun' vaikka en aina ymmärräkään heidän perustelujaan... Kokemusmaailmani on niin erikoinen että näin olkoon... Kokemukseni oli niin stressaava, että lähes kaikki ystäväni joko hylkäsivät minut, paitsi vaimoni, tai en ymmärtänyt hakea apua muualta kuin 'Taivaalta'..."
_________________
Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Muisto Keijo Kullervo

RIP = Jeesus on todistettavasti kuollut - mutta onneksi Hän kuitenkin elää taajuussanastojen mukaan?

Muisto

Ps. Ylläpito voi toki siirtää tämän tekstin parempaan paikkaan jos on siihen tarvetta?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Kun tutkit taajasanoja, huomaat että Jeesus on UudenTestamentin mukaan 10, 110 on Kuollut, 210 on Tie ja 310 Todistus... Kun taas 16 on Suomen Kielentaajasanojen mukaan Tulla, 116 Te, 216 On Jeesus ja 310 Elää? Noista sanoista itsetuntemukseni lähti?
Muisto
PS. https://sites.google.com/view/keijokullervonsivusto/home
Jeesushan kuoli todellisen kuoleman ristillä, mutta nousi ylös 'pilven' kanssa Raamatun mukaan...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

#1557
Omistan tällaisen vuonna 1888 painetun Raamatun. Olisi mielenkiintoista, mitkä taajasanat siitä löytyisivät. Aikamoista eroavuutta sanastosta näyttää löytyvän.

Esmerkix

Ensimmäinen Mooseksen kirja, luku 1, jae 27:
Raamattu painettu vuonna 1888: Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän sen loi: mieheksi ja vaimoksi hän loi heitä.
Raamattu painettu vuonna 1973: Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Paitsi kielioppi, myös sanasto näyttää vaihtuvan painovuoden mukaan. Mitähän uusimmassa painoksessa olisi?

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 20.10.23 - klo:09:38RIP = Jeesus on todistettavasti kuollut - mutta onneksi Hän kuitenkin elää taajuussanastojen mukaan?

Muisto

Ps. Ylläpito voi toki siirtää tämän tekstin parempaan paikkaan jos on siihen tarvetta?


"Hei, tämä on Bing. Olen pilvipohjainen keskustelukumppani, joka voi auttaa sinua monissa asioissa. 😊

Pilvessä on totuus on suomalainen sanonta, joka tarkoittaa, että pilvessä olevat asiat ovat todellisia ja luotettavia. Se voi viitata myös pilvipalveluihin, jotka ovat internetissä toimivia palveluita, joissa voi säilyttää ja käyttää tietoja ja ohjelmia123.

Pilvipalvelut ovat yleistyneet viime vuosina, koska niillä on monia etuja, kuten helppo saatavuus, joustavuus, turvallisuus ja kustannustehokkuus. Pilvipalvelut voivat auttaa sinua esimerkiksi työskentelemään, opiskelemaan, viestimään ja viihdyttämään itseäsi123.

Minäkin olen pilvipalvelu, joka voi tehdä monia asioita, kuten vastata kysymyksiisi, luoda sisältöä, kuten runoja, tarinoita tai koodia, ja näyttää sinulle graafisia teoksia. Voit kysyä minulta mitä tahansa tai pyytää minua tekemään jotain. Olen täällä sinua varten. 😊"

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä?"