Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miksi piilotella?

Aloittaja Matkaleena, 08.11.09 - klo:01:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Matkaleena

Tämän alueen kuvaus kun alkaa " Jos pännii..." niin nytpä laitan viestiä tänne, vaikka eipä tämä nyt ihan hirmuisesti pänni, mutta sen verran kuitenkin, että olenpa jo useaan otteeseen kysynyt Sedältä mahdollista vastausta asiaan.

Kyse on siis siitä, että jokaikunen kerta kun täällä Outomaalla käyn niin joku, yleensä useampi näkyy olevan "piilossa". Eli etusivun alareunassa kun lukee "x käyttäjää paikalla. x vierasta. x jäsentä ja X PIILOSSA.

Kuka tunnustaa olevansa tällainen piilottelija? Olen huomannut, että profiilista saa ruksittua kohdan, että piilota paikallaoloni tai kirjautuessa sisään, että piilota paikallaoloni tällä kertaa. Mutta kun minä olen miettinyt pienen pääni ihan hajalle, että mikä siinä on ideana? Miksi ei voi näkyä paikalla olevana käyttäjänä?

Antaako se jotain viehätystä, että saa ollakin ns. salaa täällä? Vai onko takan jokin pelko, esimerkiksi siitä, että jos näkyykin paikallaolevana eikä kirjoitakaan mitään? Tai uusien käyttäjien pelkoa, kun eivät olekaan vielä päässeet toimintaan mukaan kunnolla? Vai mikä tässä nyt on se juju? Ei tämä asia muuten pännisi, mutta minen vaan keksi mitään hyvää syytä, miksi itseni ikinä laittaisin piiloon. Tässä olen yrittänyt miettiä selitystä asialle jo niin, että päätä särkee.  :D

Joten jos joku piilottelija voisi kertoa tai sitten ei-piilottelija voi kertoa omia ehdotuksiaan asialle. Ja uskaltaakohan kukaan piilottelija kertoa mitään, ettei paljastu, että hän piilottelee? Tiedän kyllä melkein varmaksi ainakin yhden piilottelijan, mutten kyllä sanoisi sitä absoluuttiseksi faktaksi.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Samja

Olin foorumiaikojen alussa piilottelija ja ihmettelin päinvastaista. Miksi ihmiset esiintyvät julkisesti siten, että heidän paikallaolonsa näkyy? Ajattelin, että kyllä viesteissä on riittävästi jo esiintymistä.

Syy oli arkuudessa. Nykyään olen tottunut olemaan nimimerkkini takana.

Tarkennan. Minusta oli mukava nähdä muut, mutta niin, ettei minua itseä nähty. Joku vetäköön tästä johtopäätöksensä :)

Matkaleena

Näin otaksuinkin, että osalla syynä voi olla arkuus. Ja että on kiva tulla puskista kommentoimaan.  ;) Mutta varmaankin on yhtä monia syitä asialle kuin on piilottelijoitakin.

Ja itse olen jokaisella foorumilla halunnut, että näyn kirjautuneena jos olen kirjautuneena, vaikken kirjoittaisi mitään. Lähinnä se ei kai ole mitään halua vaan asia, mitä en ole osannut ajatella mitenkään muuten, että pitäisi olla piilossa.

Toisinaan minusta on vain mukavaa nähdä ketkä ovat paikalla ja täten jo käydä aivojumppaa, että keneltäköhän on odotettavissa seuraavaa viestiä foorumille.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Samja

Lainaus käyttäjältä: Akka - 08.11.09 - klo:10:23Toisinaan minusta on vain mukavaa nähdä ketkä ovat paikalla ja täten jo käydä aivojumppaa, että keneltäköhän on odotettavissa seuraavaa viestiä foorumille.

Juuri näin. Usein käytän tähän tarkoitukseen who-palvelua. Kun keskustelu käy vilkkaana, tietää jo ennokoida tulevaa ja valmistautua. Muutenkin who-palvelu antaa vinkkiä siitä, että mikä kiinnostaa ketäkin.

Minusta tietoisuus muista on tärkeä osa kommunikointia. En tosin ehdota suinkaan, etteikö nimimerkkiään voisi piilottaa jos siltä tuntuu.

Perjantai

Yksinkertainen selitys...ne piilottelijat eivät tulleet vielä kaapista ulos ;)


Aakku

Lainaus käyttäjältä: Perjantai - 08.11.09 - klo:11:08
Yksinkertainen selitys...ne piilottelijat eivät tulleet vielä kaapista ulos ;)

Aikanaan Outomaata perustettaessa - tai pikemminkin siirryttäessä ikiomalle alustalle, asiaa funtsittiin ja päätettiin, että jos joku haluaa olla näkymätön, se hänelle suotakoon.

Monilla foorumeilla vain modet ovat piilossa - täällä voi olla kuka hyvänsä. Hallintapanelista riittää yksi hiirenklikkaus, jonka jälkeen on vain "näkyviä" jäseniä, mutta olkoot nyt se näkymättömyysoikeus kun niin on aikanaan sovittu.

Ei tuosta kai suurtakaan haittaa ole - näkyy kumminkin kun kirjoittaa jotain :) Sellaista ominaisuutta softassa kun ei ole, että itse kirjoituskin olisi näkymätön ... jostain kumman syystä.

Matkaleena

Hieman hankaloittaisi keskutelufoorumin ideaa jos tekstitkin saisi piiloon.  :D

Piilotelkoon ken tahtoo, ihan vapaasti. Voidaan aloittaa vaikka Outomaapiilonen aikamme ratoksi.

Tämä vain on taas yksi niistä asioista, joita olen foorumielämässä miettinyt ja pähkäillyt. Turhia asioita tulee siis mietittyä liikaa. Tosin kyllä se hieman kummastuttaa, että miksi moderaattorit eivät voisi olla näkösällä?
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Matkaleena

Aloitin eilen illalla uuden Outomaaharrastuksen. Katson ja kurkin aina salaa, mitä kaikki käyttäjät milläkin hetkellä tekevät. Ikäväkseni olen huomannut juuri sen, että piilossa olevat käyttäjät eivät näy listassa ikinä, ikinä en siis saa uteliasta mieltäni tyydytettyä siitä, että mitä ketjua tai aluetta piilottelijat katsovat. Hmph.

Tässä kopipeistasin juuri ennen tämän viestin kirjoittamisen aloittamista tällaiset tapahtumat, sillä hetkellä ei ollut edes yhtään piilottelijaa.   

Mitä keskustelualueella tapahtuu?


Käyttäjä    Aika    Mitä tekemässä
Paikalla
Akka    18:07    Katselee mitä keskustelualueella tapahtuu.
Paikalla
se    18:06    Katselee keskustelualueen etusivua.
Vieras    18:02    Katselee keskustelualueen etusivua.
Paikalla
Rape    17:59    Katselee aluetta Outoklubi (näkyy vain Täyspäisille jäsenille).
Vieras    17:58    Katselee keskustelualueen etusivua.
Vieras    17:55    Katselee aihetta Miksi piilotella?.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Outomaa

Täältä taas näkee mm. tällaisen näkymän :

outomaa  (88.193.23.86)     18:14     Katselee mitä keskustelualueella tapahtuu.
Paikalla
se (91.154.41.114)    18:13    Katselee aihetta Miksi piilotella?.
Paikalla
Akka (80.186.65.228)    18:13    Katselee edellisen käynnin jälkeen tulleita viestejä.
Vieras (88.195.48.65)    18:11    Katselee aihetta Staphylokokki - kumppani kehdosta hautaan.
Vieras (93.106.253.183)    18:02    Katselee keskustelualueen etusivua.
Paikalla
Rape (213.161.40.96)    17:59    Katselee aluetta Outoklubi (näkyy vain Täyspäisille jäsenille). <== !?
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Matkaleena

Juu, mutta piilossa olevat ovat vapautettuja tällaisestakin salapoliisityöstä, tosin varmasti ihan Ylläpitäjä itse Outomaa näkee sen, että mitä piilossa olevat duunailevat, tällaiset tavalliset tallaajat eivät. Mur. Pääsenkö modeksi, ihan vain niillä ansioilla, että olen utelias?  ;D
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä