Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Serranon perhe ja muuta TV-mukavaa

Aloittaja rapevainaa, 01.10.07 - klo:21:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Jäin kesällä koukkuun Serraon perheeseen. Ohjelma kesti joka päivä 1,5 tuntia mutta ei jaksoihin väsynyt.
Mietin usein vaan kuinka hauskaa on ollut kässäri-tiimillä kun ne ovat kehitelleet juonen toisen perään ja päällekkäin.

Näyttelijöitä on paljon ja niillä on kullakin oma tunnetasonsa ohjelmassa. Persoonien kujeet jatkuvat sarjasta toiseen vakaasti samalla tasolla. Mestari on isä-Serrano, joka sekoilee koko ajan jotenkin pihalla.

Serrano-foorumikin näyttäisi olevan että sikäli täällä asiaa ei kannattaisi pohtia.

http://www.phpbb88.com/serranoforum/viewtopic.php?p=757&sid=96d0ef8a49b1dd531e3228a8c1e717be&mforum=serranoforum

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "Rape"Jäin kesällä koukkuun Serraon perheeseen. Ohjelma kesti joka päivä 1,5 tuntia mutta ei jaksoihin väsynyt.
... Mestari on isä-Serrano, joka sekoilee koko ajan jotenkin pihalla.

Pihalla kuten minä tästäkin asiasta. Kuukkeli taas kerran apuun, ehkä tunnen sen sarjan eri nimellä....

Espanjalainen sarja http://fi.wikipedia.org/wiki/Serranon_perhe
.. ei ole tuttu, edes kuvista, mutta enhän minä enää saippuaoopperoita seuraa, ole juuri aikaisemminkaan seurannut.

Indigo

Hei Rape, minäkin aloin seurata sitä kesällä aamuisin kun olin kahdeksan viikkoa lomalla. Se ei tunnu oikein saippuaoopperalta minusta, pikemminkin leppoisalta. Jotenkin ihmisistä on saatu luontevan oloisia ja mielenkiintoisia persoonia. Espanjalainen temperamentti ja kieli myös naurattaa ja tuntuu kivalta. Mutta sitten alkoi työt ja tutuiksi käyneet roolihenkilöt piti jättää. Nytkin sitä tulee vissiin joskus viikonloppuisin, mutta useimmiten en ole huomannut koska. Ainahan sarjat yleensä alkavat huonontua pidemmän päälle kun niistä tulee suosittuja; aletaan keksiä likaa äksöniä ja se mikä oli hyvää, perustunnelma on pilalla.


Indigo

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Jotenkin ihmisistä on saatu luontevan oloisia ja mielenkiintoisia persoonia. Espanjalainen temperamentti ja kieli myös naurattaa ja tuntuu kivalta.

Samat sanat. Just tämä viehättää ja tekee ohjelmasta inhimillisen lämpöisen. Kun katsoin wikipediaa, näyttelijäkunta on tosiaan hirvittävän iso. En edes tajunnut että Serranon virtuaalimaailma on pitänyt palkata kameran eteen ja kaikille on pitänyt kirjoittaa rooli ja ohjata luonteva esiintyminen. Ja sinfoniaa lähentelevä kaaosmainen keskenäinen koordinaatio

Yksi erikoinen puoli on lasten ruokoton käytös koulutunneilla. Onko ne Espanjassa tollaisia oikeesti ja onko tämä joku kouluopettajan kauhugalleria tai virtuaalihelvetti! Ja koulun WC on juonimiskeskus ja reksin huoneessa tehdään vastasuunnitelmat. - Kännykän käyttö on  tehokasta.

Kuten toistan, joku/jotkut ovat käsikirjoittaneet ohjelman ja ohjanneet sen. Ei se taivaalta ole itsekseen pudonnut vaikka lopputulos tuntuu siltä. Jos Speden Turhapurot oli esitetty kvartetilla, niin Serrano menee usein sinfoniatasolla ja päällekkäin huutaen ja puhuen

ville

Mä en oikein ymmärrä draamasarjojen viehätystä. Tylsää on se, realismi nimittäin. Ehken vain tykkää ihmisistä. Luontofilmit on kai enempi mun juttu.

Ehkä tämmöistä kuitenkin sietäisi katsoa kieliopintojen merkeissä (no, puoli jaksoa ainakin). Tosin nyt on ranskan pikakurssi menossa, mutta espanjakin kiinnostaa.


rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "ville"Luontofilmit on kai enempi mun juttu.
.

Ihan hyvä jos noin vähällä TV:n katsomisella selviää.

ville

Lainaus käyttäjältä: "Rape"Ihan hyvä jos noin vähällä TV:n katsomisella selviää.

Enhän mä juuri katso teeveetä. Joskus rugbyä tulee tillattua sunnuntaisin. Attenborough'n Life of Mammals on deeveedeenä. Se on hauska. Esim. se mölyapinakohtaus ja orangutangin sukkienpesu.

Paviaaniyhteisöjen elämästä saisi varmaan draamasarjan kyhättyä.

rapevainaa

No, kyllä mun suosikkeja on kanssa luontofilmit, mutta muuten katson telkkua monta tuntia päivässä.
Kun kävin Malesian Langavissa, siinä se viidakko ja elukat olivat auton tuulilasin edessä. Elukat hyppivät myös hotellimökkien parvekkeen läheisyydessä.

Justiinsa tuli sarja teollisesta vallankumouksesta. Se on viihdyttävästi tehty ja tosi mielenkiintoisia juttuja.

Yksi on askarruttanut, miten Englannin teollisuuskanavat on rakennettu. Ohjelma kertoi, että maa mätettiin lapiolla kottikärriin. Sitten hevosen avulla vedettiin kottikärri kanavasta ylsö ja maapenkan päälle.

Kun alettiin rakentaa rautateitä Énglannissa, ihan samalla tekniikalla tehtiin tasaisinen rata lapioimalla kumpujen läpi ja täyttämällä laaksot.  Sitten oli pätkä Itävallan sankari-insinööristä. Hän teki radan Wienistä Välimerelle. Mustan ruudin avulla mentiin vuorten läpi ja laaksoihin tehtiin roomalaisen aviduktin tekniikalla rotkojen yli graniittisillat.  En muista paljonko, mutta ei siinä montaa vuotta mennyt.

ville

Siinä on tosiaan irronnut paljon hikeä, kun kanaalit on rakennettu. Nythän nuo suunnittelevat uusien kanaalien rakentamista. Yksi on tulossa tähän ihan lähistöllekin. Idea vaikuttaa jotenkin oudolta, sillä nämähän ovat nykyisin lähinnä virkistyskäytössä. Aika paljon ihmisiä asuukin niissä pitkissä kanaalipaateissa. Oudohko elintapa se on sekin. Paatin voi myös itselleen vuokrata, ja sillä reissata pitkiä matkoja. Itse pyöräilen paljon kanaalien vartta pitkin. Sitä varten tarttee olla erillinen pyöräilylupa, jota lompsassa kuljettelen.

ville

Aika monella taholla on viime aikoina hypetetty eri sarjoista. Joku tutkija on kaiken kukkuraksi väittänyt, että tv-sarjoilla ja videopeleillä on älliä terävöittävä vaikutus. Tämän innoittama katsoin tällä viikolla yhden jakson Heroes-sarjaa ja toisen Tudorsseja. Varsinkin Tudorsseissa oli aika paljon alastonkohtauksia, joten rupean ehkä seuraamaan tätä säännöllisesti.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä