Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Asiaa karpalon tyyliin

Aloittaja karpalo, 20.02.15 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

Tää nyt Juhalle tiedoksi, jos täällläkin lukasoo.

Älä anna periksi.

Miksi antautua, kun on elämää ja vuosia jäljellä vaikka kuinka ?

Katson rollaattorilla liikkuvaa, vastaani tulevaa  vanhaa naista, hän tulee lähemmäksi, hymyilee, minäkin hymyilen, toivotan hänelle hyvää Juhannusta.

Hän  pysähtyy, vaihdamme kuulumiset, hän on läheisestä Saga- talosta, ikääntyneiden hoitokodista, tapaan näitä ihmisiä täällä usein.

Me olemme kaikki samanlaisia, saman auringon alla, olemme ystäviä nyt ja iäti. Minusta on hauskaa jutella vanhojen ihmisten kanssa, heillä on kokemusta.

karpalo

Laitan tämän tänne muistiin, kumihuuli voisen muuten pyyhkäistä pois:
........
Lainaus käyttäjältä: Juuli Hukkaskukka - 03.07.15 - klo:00:55
     Miksi olisi pitänyt kommentoida kun yhtään kappaletta kahdesta polvesta  ei ole leikattu. Josko on taas pikkulinnut asialla. Voivoivoi.  Nyt on räkäteille tullut työtapaturma. Voivoivoi.
Onko tehtävä valitus huuhkajien tietotoimistoon.

Juuli

pss. Ei pidä yleistää miesjuttua. Minulla on tosimies.  Mitä minun hukkaskuvalupiani pähkäillään. Tottakai on. Kysymättäkin.  Eikä muille kuulu kuin Hukkaselle ja minulle.
Vähäsen skypekameralla värit vääristyi. :D

Juuli

Eiks se Awe olekkaan niiden leikattujen kirottujen polviensa/kinttujensa kanssa siellä sukkuloimassa ?

Tiistai, minä kyllä havaitsin Hukkaputki Juulin hukkapukkakuvat, mutta en reagoinut.

Ave, se vanha nössö lienee saanut Laagin päänuppiinsa. Ei sen polvet enää mee koukkuun, pääkin on kohmeessa.

Juuli Hukkaputki vaan tekee itsestään tärkeän.

Hän, Juuli on mukamas ollut suurta sotasankaria auttamassa, että pääsisi siviiliin ja kaikkeen hyvään ja hellään huolenpitoon.

Sitäpaitsi Awe/Ave on kaikkien dosenttien esi-isä ja yliopistojen haluttu luennoitsija all over the world.

Joten on syytä miettiä, että tekeekö Juuli Hukkasputki/Kumihuuli vaan jonkinlaista silmänlumeketta siitä, että hän pelastaa Suuren Sotasankarin.
........

Olette varmaan kaikki tietoisia Olavi Virrasta ?

Olavi Virta oli ja onko vieläkin Suomen suurin tenori, iskelmälaulaja. Hän sortui alkoholiin, mutta joku Hulda otti hänet hoiviinsa, omaan pieneen murjuunsa, jossa ei ollut edes patiota, siellä Olavi Virta sai notkua viimeiset päivänsä koko ajan pienessä kekkulissa..

Nyt tulee mieleen, että tämä Juuli Kumihuuli on ottanut mallia tästä Olavi Virran Huldasta.

Niin on samanlainen tarinantynkä menossa, että jopas oikein huimaa.


Amanda

LainaaOlette varmaan kaikki tietoisia Olavi Virrasta ?

Minä en ollut tietoinen ja laitoin googleen. Valitettavasti nämä herkät lahjakkaat taiteilijasielut päättyvät näin.. juuri tänään telkkarissa mainittiin dokumentti elokuva Amy Weinhousen elämästä, joka olisi nyt valmistunut. Joskus hänen kappaleitaan soi radiossakin, oli ainutlaatuinen lahjakkuus.


karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 03.07.15 - klo:23:03


Onpa hieno puutarha, juuri minun mieleen..

En tykkää kynityistä pensaista, vaan kaikki on kauneinta sellaisena kuin luonto sen haluaa, mielellään rehevää! Taitaa olla rva Karpalon käsialaa, kun yleensähän se menee sitä kaavaa, että hän määrää pensaiden paikat ja leikkaamisen tarpeellisuudet ja siippa tottelee.. jos tottelee :P

Mietin tässä onko tämä sama paikka, kuin nuo aikaisemmat kuvat.. ettei vain ole kaksi osoitetta teilläkin :)

Sama paikka varmaankin.

Rouva karpalo on päällepäsmäri, itse olen toteuttaja vailla vertaansa.

karpalo

Mustikassa 23.07.2015



Tuollaiselta näyttää mustikat täällä tänään.

Onhan siellä joitain, jotka eivät ole täysin kypsiä.
Mutta jos nyt menee näihin maisemiin 2-3 vkon kuluttua, niin tuskin on paljon mitään jäljellä.


karpalo

#65
Karpalosuolla tänään, aurinkoinen päivä, plus viisitoista astetta.

Sain ystävän, joka kierteli kanssani suon laitaa melkein tunnin ajan.
Sudenkorento, välillä istui pääni päällä, toisinaan karpalokipan reunalla, useimmin surahti paidalle, käsivarrelle, katseli minua ja touhujani suurilla silmillään, sain napattua hänestä muutaman kuvan, kun tutki paitaani:


karpalo

#66
Karpaloita laitetaan parin desin pusseihin, pakkaseen, otetaan kun tarvitaan, vaimo tekee kiisseleitä, tuoremehua lingotaan gefilus  piimän kanssa,

Mitä terveysjuomaa milloin halutaan mihinkin aikaan vuodesta.

Meillä on pakkasessa myös tyrnimarjoja ja tietenkin puolukkaa, mustikkaa eri muodoisssa ja erilaisia sieniä.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.10.16 - klo:15:32

Omaperäisyyttä ei voi olla muomaamatta! Vähän voisi ehkä tätäkin hioa ..

Aivan, hiominen on menossa.

Toisaaltaan sanomisen karkeus, Islamin uskon alkukantaisuus, sen mytologisuus, sekä rehentelevyys, sekä kaikenlainen lipittely,  on tänä päivänä IN.

Hioutunut hienotunteisuus on OUT, se on vain kuin muisto menneistä ajoista, niistä ajoista jolloin kouluissakin kunnioitettiin auktoriteettia, elikkä opettajaa.

karpalo

#68
http://www.madeira-live.com/fi/weather/index.html

Täällä on ilmasto mukavan lempeää ja leutoa.

Sitten jouluksi kotiin päin, onkohan lunta tullut, että pääsee hiihtämän ?

karpalo

Hybridiä myös politiikkaan, eikä pelkästään autoihin.
...................

Jaahas, tänään, paikallisen aamulehden yleisön osastolla oli kirjoitus, jossa eräs henkilö kertoi, että ei matkustele enää Turkkiin lomamatkoille, eikä yleensäkään valitse turkkilaista matkanjärjestäjää koskaan enää lennoilleen.

Tarkoittiko TUI:tä ?

Ehkäpä näin. Tuo on hyvää hybridivaikuttamista, sitä kyllä kannattaisi muidenkin ajatella ja noudattaa.

Minkälaisia Turkista kauppoihin tulleita tavaroita voisi jättää nyt ostamatta ?

Yht´ äkkiä ei mieleeni juolahtanut ainoatakaan. Mitähän niitä nyt voisi olla tavallisissa kaupoissa, joita voisi poistaa ostolistalta ?

Kuka tietää ?