Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 17 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aprilli

Jep.
Oijärveltä on aikamoinen matka Ranualle. Vähän eri puolella pitäjää.
Mutta etkös sä ajellut autolla satasta tai jotain...

THL tiedottaa

#321
Siis siinä Oulun kohdalla joo, mentiin autolla ohitte vaan.
Mut siis siellä kilometrien ja taas kilometrien mittaisilla soilla ei paljon kuule mennä autolla.

Mitä mun pitikään tulla tarkasteleen sinne Ouluun... ei tainnu riittää se, että siitä autonikkunasta moottoritieltä vähän vilkuilin.

Siitä matkan mittavuudesta.
Oon kyllä menny ihan jalkapatikassa sieltä Oijärveltä Ranuan keskustaan saakka.
Sen Litokairan läpi. Saappaat jalassa, tietysti.






Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aprilli

#322
Olen pahoillani.
Tämmöstä se täällä tuppaa olemaan.

Tuli kylläkin mieleen niin niin vihreän Soininvaaran sepustelu siitä, että kyllä Suomessa polkupyörällä pärjää. ;D


Aprilli



THL tiedottaa

#325
Pah!
Ei meillä ollu mitään pöytäliinoja siellä eräretkellä.
Mut, kyllähän tuo vertaus ihan hyvä on, ei siinä mitään.

Soininvaara on aika lailla ulkona – kaikesta osaamisestaan huolimatta – yhteiskuntamme kokonaisuudesta.

Kannattaa lukea se kirja (Kirjeitä Linkolan ohjelmasta), jossa Linkolan ja Soininvaaran keskenään käymä kirjeenvaihto on laitettu yksiin kansiin.

http://herragaga.blogspot.com/2010/10/luin-pentti-linkolan-ja-osmo.html

Hannu Ikäheimo toteaa edellä linkatussa blogissaan mm.:

"Kaikki edellä kerrottu, lisättynä natsisympatioihin ja terrorismin ihailuun, eivät tee Linkolasta helposti lähestyttävää ajattelijaa. Hänen kirjoihinsa tulisikin laittaa varoitusteksti "vain valistuneille lukijoille", koska varomattomissa käsissä hänen teesinsä ovat räjähdysherkkää materiaalia. Linkolan tekstit on ymmärrettävä asiayhteydessään, joka on luonnon suojeleminen. Äärimmilleen vietyä luontoajattelua on mahdotonta yhdistää humanistiseen eetokseen, jos haluaa pyrkiä ajattelussaan kohti totuutta. Natsiheitot ja terrorismin ylistys on nähtävä tätä taustaa vasten. Luonnonsuojelun näkökulmasta ainoa todellinen riisto ja imperialismi maailmassa on ihmisen harjoittama eläinten ja kasvien sorto."






Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aprilli

Täydentäisin Ikäheimon tekstiä myös elinympäristön suojeluun.

Muuten olen sitä mieltä, ettei Linkola väärässäkään ole.
En vain voi hyväksyä hänen ideoitaan esim. ihmispopulaation vähentämiseen.
Jonkinlainen humanismi lyö mulla vastaan. Ehkei viisasta mutta tunne-elukka kun olen.

Patu

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 07.01.12 - klo:15:47
Pah!

No ihan niin.

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 07.01.12 - klo:15:47

http://herragaga.blogspot.com/2010/10/luin-pentti-linkolan-ja-osmo.html


Tuossa linkissa Ikäheimo linjaa:
"Linkola vastustaa demokratiaa. Hänen mukaansa enemmistö ei koskaan ole tarpeeksi valistunutta ymmärtämään omaa parastaan."

Valitettavasti olen tasan samaa mieltä. Valistunut diktatuuri se olla pitää.

THL tiedottaa

#328
Tässä meidän olotilassamme haisee vähän sellainen, että mitä pidemmälle tässä mennään näin, näillä eväillä ja tavoitteilla, sitä vaikeampaan tilanteeseen me ajamme itsemme.
Nyt sieltä joku heittää, että mehän olemme kuin ajopuu, ihan kuin aikanaan talvisoas ja vähän kai sit jatkosoaskin.

Mitä aiemmin pystymme tekemään todellisia tekoja ihmisten vähentämiseksi*, sitä vähemmin vaurioin lopulta selviämme. Tässä on juuri humanismi ja ihmiskunnan selviäminen vastakkain. Puhumattakaan siitä, että jo nyt olemme tuhonneet luontoa niin hitosti, ettei sillä ole mitään rajaa.
Tunnettuahan on, että me syömme vuosittain elinympäristömme meille tarjoamaa pääomaa siinä määrin, että syyskuun puolivälin paikkeilta alkaen aina loppuvuosi menee pääomaa nakertaessamme.
Hyvinhän me sen tiedämme, että meidän on pakko tyytyä vain korkoihin.

Mikä tässä nyt oikein mättää, ettei ihmiskunta tajua näin(kään) yksinkertaista asiaa, täh?

Ehkä se on just se humanismi, ihmiskeskeisyys. TUNTUU niin jumalattoman pahalta, millään emme voi myöntää, että olemme näin helvetin suuria paskiaisia. Siis lajina, muun luonnon kannalta. Yksilöinähän me olemme mitä herttaisimpia tapauksia.

----------------------------------

*) Juu, hyviä ideoita kehiin sieltä!







Ei noista muiden puheista kannata välittää.

risto

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 07.01.12 - klo:18:03

ettei ihmiskunta tajua näin(kään) yksinkertaista asiaa, täh?



Pitäiskö ihmiskunnan tehdä jotain?  Joku Linkola puhuu ihmiskunnan puolesta tai ihmiskuntaa vastaan. Ei ole selvinnyt.

Olen muuten yöpynyt tuossa motellissa joka on vasemmalla. Vaikeinta oli päästä alas rampista motellille.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä