Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 31 Vieraat katselee tätä aihetta.

Patu

#520
Mitä perusasioita kertaat Wikistä?
Tämä on ihan rehellinen kysymys, ei valmistelua pilkan tekoon.

Minulla ei ole mitään filosofian opintoja plakkarissa, mitä on takkiin tarttunut kaiken maailman kaljapuheita ja omin päin lueskeluja. Ihan olisi hyvä jonkinlainen perusrakenne saada johon ripustaa senkin vähän mitä osaa.

THL tiedottaa

.
Nyyh... nyt ne oikein joukolla rupes pilkkaan mua.
Mikä nyt eteen? No, eipäs puhuta sentään tuhmia!

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aprilli

Dear, ei kukaan möllää.
Venttaa viikko niin alkaa uusi kuu.

Kuulemma.

THL tiedottaa

#523
Alkaako?

Mä en osaa nukkua, jos on täyskuu. Tai sellainen iso pallo möllöttää muuten vaan ikkunasta sänkyyn. En, vaikka ei se mitenkään häikäsekään. – No, Ihmekös tuo, ettei, kun oon niin häikäsevä omasta takaa.

Nyt tuli ainakin sitä makuukammaripuhetta!





Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

#524
Lainaus käyttäjältä: Patu - 30.01.12 - klo:21:21
Mitä perusasioita kertaat Wikistä?


Oletteko huomanneet, että suomenkielisessä Wikissä ei ole aina yhtä pitkiä selostuksia kuin englanninkielisessä? Monesti olen ajatellut.. alkaen asuinmaastani.

Oikeasti minulla ei ole aikaa paljoa lukea mitään kirjoja, moni on jäänyt kesken ja ainakin 3 on nytkin aloitetuna yöpöydällä. Yksi jopa pojan anopilta!  Ja sitten ei saisi rasittaa silmiäänkään liikaa..


THL, kaverisi Patu aloitti ja toinen ystävättäresi jatkoi, minä vain heitin löylyä ;)


Patu

Onks toi THL mun kaveri? Onks se Ylläpidon määräys?
Se on aika herkkähipiäinen, ei sen kanssa aina rohkene jutella, mut viisas se on.

THL tiedottaa

#526
Ja veetuilu sen kun jatkuu... saamari!

(Eikö muka kukaan huamannu edellisessä viestissäni olleita kirijotusvihreitä, täh? No, äsken menin ja korjasin ne sieltä pois jo.)


Filosofian opiskeluun aika hyvä sivusto on tää niin & näin -lehden nettisivusto.

Siis tää:

http://www.filosofia.fi/

Onhan se joiltain osin aika korkealentoista jutustelua, mut sieltä kun valkkaat sopivimmat osat.

Täältä löytyy melkein joka lähtöön:

http://filosofia.fi/tallennearkisto

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Tänään on sit se vaalipäivä.

Vaalipropagandaa on tullut silmät ja suut täyteen.
Ei niitä kaikkia tarvitse todesta ottaa. Otetaas muuten vaan!

Eräs vaaliteema herätti huomioni: kummankin ehdokkaan lukiotodistus räväytettiin nähtäville.
Niinistön todistuksen keskiarvo oli aika lailla tasan 6,5, Haaviston 8,9.

Sitä Haaviston todistusta katsellessa tuli mieleen, että olen samantapaisen nähnyt aiemminkin. No, ei nyt ihan saman, mutta siis aika lailla sitä muistuttavan.

Niinistön todistuksen kaltaista en, muistaakseni, ole nähnyt koskaan aiemmin.
Liekö vain vika muistissani.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

#528
Samoin ajattelin, saataisi epävarmuus pois. Tuskin mitkään aikaisemmat presidentinvaalit ovat jututtaneet yhtä paljon ja herättäneet tunteita.. Aikaisemmin ei viitsinyt mennä äänestämään, kun "yhdellä äänellä tuskin mitkään vaalit ratkaistaan". Nyt oletan, että ulkosuomalaisten äänistä heruu tuskin 1 % Haavistolle :) Mitä olen heidän foorumeitaan lukenut ja joita itse tunnen.


Patu

Minusta on aika köyhää vertailla koulutodistuksia.
Ukkojen (!) ikäero on 10 v, koulujen opetusohjelmat ovat erilaiset, toinen on jo 10 v enemmin ehtinyt oppia.

Lähes yhtä köyhää olisi verrata ylipäällikön sotilasarvoa: toinen on reservin kapteeni, toinen sivari.
Vai olisiko?
Presidenttejä jotka eivät ole suorittaneet nykyaikaista asevelvollisuutta on ollut kaikkiaan 7 :
K.J. Ståhlberg, L.K. Relander, P.E. Svinhufvud, Kyösti Kallio, Risto Ryti ja J.K. Paasikivi ja tietysti Tarja Halonen.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä