Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 31 Vieraat katselee tätä aihetta.

Patu

Tuolla eräällä fooorumillla eräs viisauden lähteessä pulikoiva semiabstraktikko sanailee, että kun joku ei vapaaehtoisesti, eikä edes pakotettuna asetu valmiiksi annettujen normien vaatimiin puitteisiin, häntä vainotaan.
Se on niin väärin. Jokaisen tulee saada asettua normeja vastaan, itse asiassa pitää, ja jos ei asetu niin tavallinen tassukka, itse asiassa luuseri, sellainen on. Yhteistoiminta ihmisten kesken on niin tylsää.

Minä tyhmänä olen aina ihmetellyt kun James Dean on nimetty kapinalliseksi. Minulle ei koskaan selvinnyt mitä vastaan James kapinoi, mutta nyt se selvisi: kaikkia annettuja normeja, kaikkia tavallisten ihmisten arvoja ja tapoja vastaan.
Se on reipasta ja niin älykästä että. Sillä tavalla maailma paranee.

Olihan se James kyllä sen näköinen sankari ettei sitä töihin palkkaisi.



Esmerkix

Kyl toi itsensä tunteminen kaikkia toisia kauniimmaksi, älykkäämmäksi ja sanavalmiimmaks on sellainen normi, että se on varmaan joka lakiin sisään kirjoitettu. Sen mukaan kun elää, saa varmasti liudan ystäviä.

Suvaitsevaitsemattomuusnormi on kans sellainen joka lakiin kirjoitettu vaatimus. Ei saa suvaita minkäänlaista erilaisuutta. On se niin väärin olla erilainen. Ei saa olla laiha riuku, eikä varsinkaan lihava mätäs. Ei saa olla ruma, mutta ei varsinkaan kaunis. Rumia vaatteita ei saa pitää, hyi, mutta liian kauniit vaatteet ne vasta sietämättömät on, sillä rumat ne vaatteilla koreilee.

Kassalla pitää maksaa käteisellä, se on kans joka lakiin kirjoitettu. Rahaa ei saa kuitenkaan laskeskella, sillä siihenhän tuhlautuu kaikkien takana jonottavien aikaa. Pankkikortilla ei saa maksaa, sillä tunnusluvun kirjoittaminen vie muiden aikaa...

Lapsia ei saa ottaa mukaan kaupungille eikä varsinkaan yleiseen bussiin, sillä ne vievät istumapaikat aikuisilta ja häiritsevät äännekkäällä kikatuksellaan... Mutta lapsia pitää hankkia, sillä on itsekästä jäädä lapsettomaksi ja maa tarvitsee uusia veronmaksajia... mutta eihän niistä toisten lapsista tule kuin elätettäviä ja sosiaalipummeja... Kaikki em. säännöt ovat yhteiskuntamme normeja, tarkoitettu normiyksilöille. Normeja ei saa rikkoa tai tulee turpiin, muodossa tai toisessa.

Patu

Mitäs minä sanoin. Lailla on maa rakennettava.
Toisista ei saa poiketa, ei varsinkaan olla nätimpi eikä rikkaampi. Minua fiksumpi ei kukaan ole.
Normit on meidän kaikkien parhaaksi. Tavallinen on parasta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Patu - 20.07.12 - klo:17:43
. Tavallinen on parasta.

Joskus jopa epätavallinenkin rikastuttaa ihmiselämää. Oivoi, ajatteleppas Ässää ja monia muita, vaikkapa Samjaa. Ovatko taviksia? Eivät suinkaan, ovat intellektuelleja.

Patu

Niin juu, mutta kuten Esmerkix sanoo, jos olet epätavallinen turpiin tulee. Laki käskemä määrä.
Nämä mainitsemasi intellektuellit ruikuttavat ja kiukuttelevat kun saavat vastauksen pullisteluunsa ja tavallisten ihmisten panetteluunsa.
Sellainen kaatopaikka on Ajatusmylly.


risto

#1205
.
Nyt tuli asiaa.

Lasten liikkuminen julkisissa kulkuvälineissä on kiellettävä ja lapsia saa tehdä jos on varaa omaan autoon.

k

Esmerkix

mutta kyllä nekin niin on olevinaan... auto piti ostaa, vaikkei o millä kakaroille ruokaa ostaa...
Ja iso kum mikä... kai ne aikoo joka vuosi uuden kakaran hankkia... niitten on kuulemma kotonakin, toistakymmentä niitä oli kaikkiaan, osa kualikin ennen syntymää...


Esmerkix

#1208
Lainaus käyttäjältä: Rap'e - 20.07.12 - klo:21:02
.
Toi on rajuuuu.

Tosi-tv:tä.
Mut apua mikä hirveä tv-ohjelma on menossa kakkosella?
Sinkkutanssit... yök! Kolmosella synnytetään, yök. Ykkösellä on jotain omituista kaupunkielämää...
Onko muita kanavia jäljellä?
Nelosella jokin kamala ampumisoperaatio... ja rapumiehiä?!
Vitosella ruotsalainen huumorisarja... hah-hah..
Kutosella puskettiin just päät yhteen...
Seiskalla eli Teemalla lämmin ja humaani... ehkä sitä vois hetken vilkaista...

risto

.
Illalla tuli Pentti Hietasen 25 v taiteilijajuhla-konsertti TeeVeestä.
Synt 1958
tampereen kuuluisuuksia, vaikka en herraa muista paljon tavanneeni.

mies esiintyy myös tenorina oopperoissa.
Nyt tuli 60-luvun iskelmää pötkössään.

Oli jännä seurata miten karheaääninen äijä laulaa. Monessa piisissä jännitti miten hän ton kohdan vetää ylös mutta ääniskaala ei loppunut koskaan vaan matalasointuinen ääni kiipesi ihan niin korkealle kuin pitikin ilman kiekumista tai huutamista.

laulut olivat kaunista kuultavaa ja säestys ja sovitus myös.
Sen voisi kuunnella vaikka uudelleen.

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä