Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 19 Vieraat katselee tätä aihetta.

Patu

Lainaus käyttäjältä: Positiivi - 13.08.12 - klo:16:01
Mä olin ollu siäki nuorena.

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 13.08.12 - klo:21:19
Meillä taas sanotaan että ....mää olin ollu siä nuarena

niin määki.

Kumpikas on oikein: mä vai mää?

Nyt minä lähden Outomaasta. Tämä on lupaus.

Patu

Nyt tulin takaisin Outomaahan.
Oli niin hitaat saranat että ovi oli vielä auki.

No, tulihan lähdettyä.

risto

Lainaus käyttäjältä: Patu - 14.08.12 - klo:16:31
Nyt tulin takaisin Outomaahan.
Oli niin hitaat saranat että ovi oli vielä auki.

No, tulihan lähdettyä.

kiva. Sun vuoro antautua Avelle. Se on ihan kuumana. Uhraudu!

THL tiedottaa

#1293
Olin myös poissa Outomaasta pari päivää.
Olin pienillä päiväkävelyillä.
Kävin Siikanevalla. Kävellen edes takaisin. Siellä kurjet huutelivat joka puolella suon keskellä olevaa Jaarikanmaata.
Kalasääsket ne vasta oikeita meluajia ovat. Jo ennen suota erään pesän poikaset kerjäsivät ruokaa emoiltaan, ja sama peli jatkui toisen kalasääsken pesän ympärillä Siikanevallakin.

Ja eikö mitä! Sillä välin, kun oli poissa kotoa hiiret, eiku kurjet hyppelivät meidän takapihallamme.
Neljä kurkea oli tuossa takapihan pusikossa, pienen kasvimaamme ja parin luumupuun ympärillä.
Vaimo tuumasi, että ovat ne julmetun suuria lintuja noin läheltä katsottuna.
Eipä silti, on tuossa takapihallamme makuuhuoneen ikkunamme alla makaillut ilveskin.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

#1294
Hei taas oudot!
Pakkohan tänne oli palata, adikti mikä adikti. Hyvinhän olette pärjänneet ja uusia jäseniäkin on tullut, Posikin tuossa edellä on muistanut käydä!

Ollut ja on vieläkin mahdottoman vilkas kesä, niin etten vielä oikein saa kiivettyä mukaan.

Oikeastaan oli aikomus käydä Suomessa, mutta kun lukee noita uutisia sateisesta juhannuksesta ja tulvista HEINÄkuussa, niin enpä olisi kuuna päivänä uskonut olevan mahdollista. Loma Suomessa on sininen taivas ja poutaa, soutelemista, mustikoita ja Mansikoita!

Lainaa
Viimeaikaiset tulvat kurittivat pahiten juuri Siikalatvan aluetta, jossa yksistään Mankilassa tulva peitti peltoja noin 3 500 hehtaaria. Koskisen mukaan tuho on viljelijöille kova paikka, mutta he tuntuvat miettivän positiivisesti ratkaisuja.



THL tiedottaa

#1295
Tuolla toisaalla Pohjaköli (Rape) kertoili, paljonko energiaa kuluu eri tavoin kulkiessa.

Esimerkiksi 70 kiloinen kuluttaa käveleessään noin 350 kcal tunnissa. Tällöin mennään tasaisella tiellä, ilman kantamuksia.

Tiistaina ja keskiviikkona tein kävellen edestakaisen matkan kodistani Siikanevalle. Yhteensä kuljin noin 70 kilometriä. Osan matkaa kuljin umpimetsää, osan pikkuteitä. Laskennallisesti kulutin retkeillessäni ja marssiessani (kävelyä yht. n. 20 tuntia) kantaen hieman yli 10 kilon rinkkaa noin 15 000 kilokaloria. Jos olisin tuon kalorimäärän kuljettanut mukanani, se olisi tarkoittanut esimerkiksi 6 kiloa leipää, à 250 kcal/100 grammaa. Minulla oli kaikkiaan mukanani ruokaa n. 2 kiloa – tosin sen keskimääräinen energiasisältö leivän sisältämää suurempi. Eli suuren osan käyttämästäni energiasta otin joka tapauksessa kehostani. Tuon kahden päivän aikana laihduin noin kilon. Siitähän tulee noin 5000 kcal energiaa.

Ongelma täällä eteläisessä Suomessa kävellessä on juomavesi. Tässä järvien luvatussa maassa on miltei mahdotonta saada juotavaksi kelpaavaa vettä. Olen retkilläni ottanut joitakin valokuvia, joista ilmenee, miten monipuolisesti me ihmiset olemme pilanneet ympäristömme kaukanakin kaikesta asutuksesta. Suoranainen markkinarako on maastoon pystytettäville kylteille, joissa on teksti: "VARO, vesi ei kelpaa talouskäyttöön eikä juotavaksi! Jos olet juonut tältä alueelta vettä, ota välittömästi yhteys terveysviranomaisiin."







Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

Eikös Siikaneva ole jonkinmoinen lintuparatiisi? Ja meinasit nähdä ilveksen - ilveksen näkeminen on suuri haaveeni.
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

.
Tuossa kilometrin päässä majailee ilves. On ollut yli vuoden. Naapurini farmari ruokkii sitä eläinten ruhon palasilla.
Järjet näkyvät kuulemma jatkuvasti vanhan junanradan hiekassa. Se käyttää ratapohjaa kulkutienään.
.en ole nähnyt. Naapuri on nähnyt otuksen riistakamerassaan moneen kertaan.

Täällä maalla on monessa talossa harrastuksena seurata, mitä otuksia liikkuu pihapiirissä öisin.
On karhua, ilvestä ja supia.
Kurjet tulevat poikasineen syömään pihanurmikolta matoja.



AveLazio

Ai kurjet tulee noin lähelle. Yeah. Kerro, jos näät ilveksen, niin saat avoimen kadehdintani.
At a narrow passage there's no brother, no friend

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 17.08.12 - klo:10:06
Eikös Siikaneva ole jonkinmoinen lintuparatiisi? Ja meinasit nähdä ilveksen - ilveksen näkeminen on suuri haaveeni.

Meinasin??

Olen nähnyt ilveksen useita kertoja. Erään kerran ajoin polkupyörällä pitkät matkat ilveksen perässä. Ja kuten edellä jo kirjoitin ilves on makaillut makuuhuoneemme ikkunamme allakin. No, siis onneksi sentään ikkunan ulkopuolella.

Juu, Siikaneva on lintuparasiitti, siis paratiisi.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä