Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

Canardian

#30
Joo ei ole, kato miten rahan arvo menee vuoristorataa kun joku vaan aivastaa jossain. Se on täysin epävakaa systeemi, jonka voi nujertaa kuka tahansa vähänkin jossain käsi- tai päätaidoissa pätevä henkilö.

Ja paskan puhuminen on paljon tärkeämpää firmoissa kuin itse raha. Ihmisille maksetaan huimia summia paskan puhumisesta, koska se antaa suurille johtajille tyydytyksen jota he eivät oikealla rahanteolla saa, koska eivät osaa mitään, ja valmistuvat finninaamaisina koulusta ja heti johtajan paikoille.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Posiella

Raha on epävakaata ja markkinavoimat riepottaa maailmaa, mutta ihminen on aina vain kovempi. Jos ei työpaikalla tuota tarpeeksi, sinut heitetään pellolle ja tilalle otetaan toinen hullu. Jos esimiehenä liikaa mietit ihmisten taustoja tai syitä siihen, miksi he tilapäisesti tuottavat talolle liian vähän, niin sinulle sanotaan, että ei sellaisia saa tai kannata miettiä. Annetaan pari huomautusta ja uutta henkilöä tilalle, jos ei ihminen ala tuottaa tarpeeksi. Näin myyntityössä ainakin. Ihmisiä käytetään tänä päivänä säälimättömästi hyväksi. Tiedän sen kokemuksesta.

Jos olisin nuorempi, menisin rikki, koska luontainen empaattisuuteni riitelisi liian vahvasti minulta toivottavaa kovuutta vastaan. Mutta kun olen jo vanha, niin osaan onneksi nousta jo kartan yläpuolelle ja sanon mielessäni noille taulupäille jupeille, että elämän sivu on pitkä (jos sitä riittää) ja sitä tulet niittämään, mitä kylvät.

Voi teitä, vanhat pierut, jos tietäisitte, miten työelämä on muuttunut, niin tukkanne, jos sitä enää on, nousisi kauhusta pystyyn.



Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Canardian

#32
Oikeat ihmiset, kuten sinä ja minä, tietävät miten asiat oikeasti ovat, ja eivät ole moksiskaan näiden pinnallisien päiväkärpästen touhusta.
Me tiedämme kyllä mitä he haluavat, ja pystymme siihen silmät sidottuna pelkällä vasemman käden pikkurillillä.
Nykyihmisille jopa tämä on liian haastavaa, vaikka heillä on kaikki keinot käytettävissä.

Näin se vaan menee, että hyviä tulee harvemmin lisää, koska kellään ei ole enää aikaa opettaa uusia kunnolla.
Mutta mä olen jo punonut juonia asian korjaamiseksi, aion nimittäin vaatia työnantajalta taidokkaita ihmisiä.

Business perusteet ovat enemmän kuin katetut: taidokkaat ihmiset eivät pompi firmasta toiseen joka toinen viikko, tuhoen firmojen koulutusinvestointeja, ja osaavat itsenäisesti hoitaa hommansa, koska kukaan ei osaa opettaa heitä.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Metatron - 09.08.11 - klo:23:18
Oikeat ihmiset, kuten sinä ja minä, tietävät miten asiat oikeasti ovat, ja eivät ole moksiskaan näiden pinnallisien päiväkärpästen touhusta.
Me tiedämme kyllä mitä he haluavat, ja pystymme siihen silmät sidottuna pelkällä vasemman käden pikkurillillä.
Nykyihmisille jopa tämä on liian haastavaa, vaikka heillä on kaikki keinot käytettävissä.

Näin se vaan menee, että hyviä tulee harvemmin lisää, koska kellään ei ole enää aikaa opettaa uusia kunnolla.

:)

Ihan just näin on.
Kyllä, kun sain ne tulokset, olin ensin vähän sekaisin.
Sitten onneksi muistin, että olen jo vanha ja nuo testaajat omien lapsieni ikäisiä.
Laitoin asiat omille paikoilleen ja nyt ajattelen, että niin on hyvä, niinkuin käy eli odotellaan rauhassa ja sitten selviää, minne elämä taas vie.
Onneksi meidän elämä on tässä ja nyt, ei jossain tulevassa.
Eikös ihanaa, kun riittää itselleen ja rakkaimmilleen? Mitäpä sitä muuta ihminen kaipaa? :)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Slörde

#34
No, johan on vilskettä tänään.. pitäisi lukea kaikki rauhassa vaikka kello on jo puoliyöllä.

Edellä Allu mainitsi kaksi tärkeintä asiaa, mitkä hajoittivat tämän (ystävä)porukan. Mutta lapsi ei vissiin vielä ihan ehtinyt mennä pesuveden mukana.. tämähän ei olekaan tavallinen kakara :P..  kaikesta päätellen, kun Ketturouva ja Posikin ovat käyneet .. ehkä muitakin, en ole vielä kaikkea lukenut.

Ihanaa, ehdin jo surra foorumin kohtaloa ja mietin, miten sen voisi saattaa kunnialla viimeiseen lepoon ;)


Canardian

Niinhän se on, että jossain vaiheessa elämää sitä on jo liian viisas arkipäivään.
Sitten sitä vain elää hiljaa hyräillen ja välillä tokaisee kokemuksen sanoja.

Mutta kuten sanoitkin jo, silloin on aikaa enemmän oikealle elämälle.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

S

#36
Täällähän on alkanut taas ilmetä orastavaa elämää. Outomaalaiset ovat jälleen vanhasta muistista aktivoituneet. Itsekin olen tällä hetkellä melko tyynellä mielellä liikkeellä, eikä mitään suuria mullistuksia ole edelleenkään luvassa.  

Vaikka maailma pyöriikin rahan & suorituskeskeisyyden kehässä omaa ympyräänsä, on tästä hektisyyden oravanpyörästä välillä irtautuminen mielelle sekä kehollekin välttämätöntä. On vain unohdettava hetkeksi turha huolehtimisen mentaliteetti, annettava asioiden soljua omaa uomaansa eteenpäin.

- Ainoa tärkeä asia on mielensä pitäminen tasapainossa. Vain omiin reaktioihinsa/havaintoihinsa, sekä asennoitumiseensa voi kunnolla luottaa - kaikkeen muuhun on syytä suhtautua varauksella. Kun elämänhallinta toimii, niin kuin sen pitääkin - muiden toimilla ei ole elämän mielekkyyden kannalta niinkään suurta merkitystä.

- Jokainen on kuitenkin viime kädessä vastuussa omasta hyvinvoinnistaan, eikä tätä vastuuta voi toisten kontolle sälyttää. Kaikki lähtee loppujen viimeksi omasta itsestä; joten syyttely, tai katkera tilittäminen ei asioita välttämättä muuksi muuta. On vain hyväksyttävä tietyt elämisen realiteetit, olosuhteet joiden mukaan toimitaan. Mitä et voi muuttaa, niin se on vain unohdettava & jätettävä rauhaan!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Posiella

Herranjestas, Amanda, älä nyt meitä vielä hautaan laita!
Kyllä täällä elossa ollaan. ;) Rupea mieluummin järkkäämään meille ihan sellaista oikeaa vanhainkotia, jossa pidettäis peli-iltoja, otattais paukkuja ja juteltais kaikenlaista viisasta asiaa. Siirryttäis sitten sinne koko sakki, kun ei sormenkäppyrät enää pysy näppäimillä, mutta suuvärkki toimii vielä! ;D

Kiitos vaan teille ihanista viesteistä ja vastauksista ylläolevaan aloitukseeni.
Kyllä oikea hörhö on hörhön paras ystävä!

Lainaus käyttäjältä: Metatron - 09.08.11 - klo:23:29
Niinhän se on, että jossain vaiheessa elämää sitä on jo liian viisas arkipäivään.
Sitten sitä vain elää hiljaa hyräillen ja välillä tokaisee kokemuksen sanoja.

Mutta kuten sanoitkin jo, silloin on aikaa enemmän oikealle elämälle.

Näihin Metatronin viisaisiin sanoihin on hyvä päättää tältä illalta! Hyvää yötä!
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Canardian

I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Alien Weird

#39
Lainaus käyttäjältä: Positiivi - 09.08.11 - klo:23:12

Voi teitä, vanhat pierut, jos tietäisitte, miten työelämä on muuttunut, niin tukkanne, jos sitä enää on, nousisi kauhusta pystyyn.

Joo,
vanha oon
mutta tukka on
ja se on pystyssä
kun se on leikattu sängelle.

Ei se toki kyllä mikään skinikalju ole
sopivan lyhyt vain, muotitukka,
ei tartte kammata.

Kyllä minulla valitettavasti on paljon negatiivisemmat muistot työelämästä kuin positiivilla.
On tullut oltua monessa työssä ja työpaikassa
kaikki kokemukset on jo muttunut mielessä sellaiseksi puuroksi
ja siitä puurosta on vähitellen puristunut timantti,
mikä siis on sellainen oikea mielipide siitä
miten työelämässä pitäisi oikein johtaa ihmisiä
jotta työ tapahtuisi optimaalisella tehokkuudella ja tarmolla.

Kyllä minulla ne kaikki työpaikatkin ovat erikseen vielä mielessä,
jos vain viitsisi ryhtyä niitä erikseen muisteleen, mitä en halua.
Mutta niissä on kaikissa ollut jotain hyvää ja jotain huonoa,
enkä minä nyt selitä niitä, vaan sitä millaista johtaminen pitäisi olla.

Työelämässä tarvitaan ainakin kahdenlaista johtamista.
Se tärkein johtaminen, se mikä on jokapäiväistä ja näkyvää
on se lähijohtaminen.

Lähijohtamisen pitää olla sellaista inhimillistä,
sen pitää olla toverillista, kannustavaa.  
Lähijohtajan tehtävä on luoda työpaikalle yhteishenki
sellainen yhteishenki joka kannustaa yrittämään parhaansa,
tekemään kaikkensa yrityksen menestymiseksi,
ei siis kilpaillen yrityksen muiden työntekijöiden kanssa,
vaan yhtä hyvin muiden kuin itsensä takia raaten,
muita työntekijöitä tukien ja kannustaen.

Mutta työpaikalla tarvitaan myös sellainen toisenlainen johto,
sellainen joka ei näy työntekijöille muuten kuin huonoina aikoina.
silloin kun pitää saneerata.

Se saneeraaja voi, silloin kun häntä ei tarvita,
pysyä vähän etäisenä, vaikka siellä toimistossa, verhojen takana.
Saneeraajalla voi olla oma vessa, oma sisäänkäynti ja oma kahvi-automaatti.
Ei haittaa vaikka saneeraajaa vähän pelätään ja inhotaankin.

Sitten kun tulee huonot ajat, kun firman tuotteet eivät mene kaupaksi,
kun hintoja pitää halventaa jotta firma pyörisi
ja kun työntekijöiltä vaaditaan vielä entistäkin enemmän.

Silloin tarvitaan tätä kylmäveristä inhottavaa saneeraajatyyppiä,
jonka pitää pystyä lomauttamaan tai irtisanomaan
näistä hyvistä ja uhrautuvista työntekijöistä tarpeellinen määrä,
kylmästi ja tunteettomasti, kuin kone.

Sellaista se on työelämä.

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä