Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 25 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

#370
.
Vantaan lentokentän vieressä

Kehä III:n ja Tuusulanväylän liittymä


THL tiedottaa

#371
Lainaus käyttäjältä: Patu - 07.01.12 - klo:20:21

Monimutkaisuus on mielenkiintoinen käsite. Sitä voi jopa yrittää mitata Turingin koneen ja tarvittavan bittijonon pituuden kautta, mutta ensin pitää päättää puhuuko esimerkiksi täsmennetystä monimutkaisuudesta vai palautumattomasta monimutkaisuudesta.

Täsmennetyn monimutkaisuuden kehittäjän, teologi Dembskin, mukaan tietämättömyyteen vetoaminenkin on parempi vaihtoehto kuin uskomus siihen, että ongelmat olisivat ratkaistut. Ota JS opiksi.

Dembski sanoo myös että ...äh, antaa olla.

Äsh, nuo kummatkin sekä täsmennetty että palautumaton monimutkaisuus liittyvät sellaiseen soopaan, johon älykäs ei takerru.

Eli tähän:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Älykäs_suunnittelu

Sen turhempaa ajankulua ei enää itselleen voi keksiä kuin tuon ID:n pohtiminen.

Mikäli, Patu, sun tarkotuksenas on selittää ja näyttää JS:lle tietämättömänä pysymisen ihanuuden saloja, niin sitten ymmärrän hyvin, miksi toit mukaan tuon ID:n.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.


Patu

#373
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 08.01.12 - klo:05:30

Mikäli, Patu, sun tarkotuksenas on selittää ja näyttää JS:lle tietämättömänä pysymisen ihanuuden saloja, niin sitten ymmärrän hyvin, miksi toit mukaan tuon ID:n.


Ei mun tartte sulle selittää tarkoituksiani.
Saattoihan olla että halusin nähdä mitä JS asiasta keksii, ottamatta yhtään selvää.
Mutta minusta on parempi sanoa en tiedä ja alkaa ottaa selvää kuin kuvitella että kunhan laadin riittävän sekavan ja selittämättömän selityksen asia on sillä ratkaistu. Sanoo vaan reilusti "en tiedä".

Mutta tuo buddhalainen etiikka on älytön keksintö. Kukaan buddhalainen guru ei opeta buddhalaista etiikkaa, guru opettaa buddhalaisuutta.
Jalo kahdeksanosainen polku sisältää myös eettisiä askelia, mutta se on länsimaisten tapa analysoida kokonaisuutta ja kaivaa sieltä esiin etiikka. Jos olet täysinoppinut buddhalaisen etiikan dosentti, so what? Mitä sillä teet?
Kaikki on kesken kuitenkin.
Eikä buddhalainen ajattelu taivu länsimaisiin kaavoihin.

Myötätunto on vaikeimpia harjoituksia. Myötätunto ei tarkoita että sanoo "ihan hyvä, kauniisti sanottu". Sillä myötätunnolla ei ole mitään hyötyä. Myötätunto tarkoittaa että tuet toista polulla, ja silloin on sanottava "paskaa, laiskottelet. Tee työtä ja opettele asioita".


THL tiedottaa

No, sittenhän ollaan samaa mieltä buddhalaisuudesta ja sen länsimaisista 'sovelluksista'.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.


Patu

En minä tiedä mitä on buddhalaisuus, mitä on sinun buddhalaisuutesi. Tiedän vain mitä on minun buddhalaisuuteni. Jokainen asiaan perehtyvä rakentaa oman buddhalaisuutensa.

THL tiedottaa

#376
Heh, muodostin kantani sen perusteella, mitä kirjoitit edellä buddhalaisuudesta.
Mulla ei ole (ainakaan toistaiseksi) mitään 'minun buddhalaisuuttani', vain jokin mielipide, käsitys siitä, mitä buddhalaisuus saattaisi olla.


Sulla on mielenkiintoinen avatar, missähän tuota kuvaa voisi tarkastella suuressa koossa?


Lainaus käyttäjältä: Ripa - 07.01.12 - klo:21:03
.


---- Olen samaa mielt että luonnonsuojelijat ovat harhaoppisia, tai ainakin ovat piiloutuneet siihen joukkoon, ne harhaoppiset..


.

Harhaoppi?

Miten määritellään harhaoppi?

Uskonnoissa harhaoppisuutta kuulemma tavataan ja sitä vastaan on taisteltu iät ja ajat kovin asein. Päitä pudotellen.
Tietysti luonnonsuojelussakin voi olla harhaoppisuutta. Mut miten sellainen määritellään ja tunnistetaan? Ainakaan tuo ei ole mikään yksityisasia, eli yksilön itse päätettävissä oleva juttu.






Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Tuosta buddhalaisuudesta vielä, tällainen pätkä Wikistä:

"Buddha opetti jälleensyntymisestä kuoleman jälkeen. Tämä jälleensyntyminen ei tarkoita samaa kuin hindulaisten sielunvaellus (inkarnaatio), jossa yksilön sielu siirtyy seuraavaan olomuotoon kokonaisena, vaan pelkän (kuolemattoman) osan uudelleensyntymistä. Elämänsä aikana jokainen tekee hyviä ja pahoja tekoja, jotka tuottavat karmaa. Karman laki vaikuttaa siihen, millaisena eliönä seuraavaan elämään syntyy, ja siten siihen, onko mahdollisuutta valaistua ja vapautua jälleensyntymän kierrosta. Ihmiseksi syntyminen on erittäin harvinaista ja suuri onni, koska päinvastoin kuin eläimillä, ihmisillä on mahdollisuus valaistumiseen. Tämän vuoksi ihmisen tulisikin käyttää elämänsä pyrkimällä valaistumiseen eikä tuhlata sitä."

Oon sen verran realisti, että katson, ettei jälleensyntymästä voi vapautua, ellei jälleensyntymää todella ole. Ja koska en ole saanut mitään viitteitä – saati todisteita – jälleensyntymästä, en yhdy tuohon yllä olevan lainauksen sanomaan.

Toki valaistua sopii – mitä se sitten kenenkin kohdalla tarkoittaakin.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Patu

Jälleensyntymä ja karma liittyvät toisiinsa. Mielelläni tulkitsen että ne ovat hindulaisuudesta tulleita käsitteitä, hieman muutettuina. Ne liittyivät silloiseen - ja miksei nykyiseenkin - yhteiskuntaan, kastirakennelmaan ja helpottivat uuden uskonnon markkinointia.
Tiibetinbuddhalaiset ajattelivat,vanhemmat vieläkin, että asema yhteiskunnassa on syntymässä saatu, ja siihen on tyytyminen. Seuraava inkarnaatio riippuu sitten siitä mitä teet tässä elämässäsi.
Tällainen ajattelu toki rauhoittaa yhteiskuntaa mutta myös niistää uudistumisen ja kehittymisen. Se myös antaa toivoa. Aina on mahdollisuus parempaan ainakin seuraavassa elämässä. Se myös antaa mahdollisuuden luistaa kovasta kehittymistavoitteesta, "jatkan sitten seuraavassa elämässä".

Minusta tuollaisesta ei tarvitse välittää. Se on vain minun mielipiteeni.

Tiibetinbuddhalaisten hengellinen johtaja inkarnoituu eli jälleensyntyy uudestaan. Dalai Lamahan jätti poliittisen johtajan viran 14.3.2011.
Dalai Lama on arvellut että seuraava korkea hengellinen edustaja saattaa olla jopa nainen ja saattaa löytyä Tiibetin ulkopuolelta.
Kiinalaiset aikovat löytää uuden Dalai Laman omalta puoleltaan. Buddhalaiset tuskin kuitenkaan hyväksyvät kiinalaisten Dalai Lamaa.
Tuo uuden inkarnaation etsintä on mielenkiintoinen prosessi. Se perustuu korkea-arvoisten lamojen tulkitsemiin ennusmerkkeihin. Mitenköhän ateistinen Kiina löytää uuden gurun.

risto

.
On teillä murheet!.

Suurin murhe Suomessa on että mäkihyppääjät loppuivat kesken. Ei edes uusia ole tulossa.
Hiihtäjät loppuivat liian tarkkaan dopingseulaan. - kannattiko?
Pitkän matkan juoksijat, ne vaan hävisivät.
Itku jos keihänheittäjät loppuvat. Toistaiseksi ovat vaan mitallit loppuneet mutta eivät heittäjät.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä