Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 19 Vieraat katselee tätä aihetta.

AveLazio

#760
patu rakas, etkö ymmärrä hymiöitä! Luuletko, että joku olisi pissannut housuihinsa viestistäni. Paitsi sinä. Hmmmmmmm.

Opi tavoille, jooks... ;D
At a narrow passage there's no brother, no friend

Outomaa

#761
Hmm. En tiedä miesten kehonfunktioista, tuoltako se näyttää, jos joku pissaa housuihinsa?  Mutta eihän mulla olekaan prostataa.. varmuuden vuoksi  ;)


(Koitetaan olla provosoimatta/provosoitumatta turhaan..)
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

risto

.
Moden  iltarukous: koitetaan olla provoitumatta. Aamen. Ja laita Ave nurkkaan jo heti aamusta.

Patu

Tuosta Outomaan allekirjoituksesta
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)"
tuli mieleen, kun kerran metrossa kuuntelin kun takanani istuva tyttö kysyi:
-paljonko kello on?
-varttia vaille kymmenen
-niin mutta paljonko kello on?
-viisitoista vaille kymmenen
-niin sano nyt paljonko kello oikeasti on
Silloin toinen tajusi:
-yhdeksän neljäkymmentäviisi

Tyttö ei osannut kuin digikellon.

Coelho on mennyttä aikaa, ei tunne digikelloa. Se on vain kerran päivässä oikeassa jos se seisoo; sitähän digikello taas ei tee.

AveLazio

Hyvä juttu, patu. Yeah.

Mut minä kyl hyväksyn narkkari-hippi-Coelhon, vaikka itse olen hyvin erilainen. Hmm.
At a narrow passage there's no brother, no friend


Patu

"Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (rkp) ehdottaa, että pitkiin ehdollisiin vankeusrangaistuksiin voitaisiin liittää lyhyempi ehdoton jakso."

Pirun oikea ehdotus. Nythän ehdollinen on vain varoitus: olepa nyt vähän aikaa kiltisti niin unohdetaan tämä juttu.

Ja toinen asia mikä pitäisi muuttaa on se, että kun tuomion jälkeen on kolme vuotta kiltisti kohdellaan taas uuden rikoksen kohdalla ensikertalaisena. Eli pääsee puolet istuttuaan vapaaksi, jo sitä ennen koevapauteen.

Tuli vaan mieleen...

Aprilli

Jep. Olen Patun kanssa ihan samaa mieltä näistä rangaistuksista.
Puolet petäjäistä on seassa.

Toisaalta olen ollut iloisesti yllättynyt uuden oikeusministerimme Henriksonin reippaasta ja tervehenkisestä
linjasta tarkastella lakiemme epäkohtia. Ihan tolkun emäntä tuntuu olevan.

Vielä kun saataisiin raiskaustuomiot kohdalleen.
Järjetöntä että seksiin pakottaminen ja raiskaus luokitellaan vieläkin eri tavalla.
Ja raiskaus muuttuu tavallisesta törkeäksi vasta väkivallan jälkien todettavuudesta riippuen.

Tavallisen tallaajan mielestä raiskaus on aina raiskaus ja törkeä yksilöön kajoaminen.

Sitten on vielä lievä raiskaus.
Esimerkkinä se kuuluisa Itä-Suomen hovin perustelu, että toimitus kesti niin vähän aikaa.
Tekijällä oli työpaikka ja muutenkin nuhteeton heppu.

Pedofiilien tuomiot ovat myös suhteettoman lieviä kansan oikeustajuun nähden.
Lapsen oikeus seksuaalittomuuteen luulisi olevan niin itsestään selvä ja ehdoton,
ettei siihen pitäisi liittää mitään lieventäviä oheistuksia.

No, Henriksonilla riittää työsarkaa ja eikö hän ole myös näitäkin juttuja ottanut jo esille.
Kunhan saadaan lautakunnatkin vielä mukaan.

Patu

Aivan kuten Aprilli olen myönteisesti yllättynyt Henriksonin otteesta.
Kaikki mainitut puutteet eivät vaadi lainsäädännön muutosta, tuomarien ja lautakuntien asenne pitää muuttua.

Sitten tuli vielä mieleen että minusta maahanmuuttajien ja ulkomaalaisten tekemiä rikoksia sievistellään, ei rohjeta kertoa että maahanmuuttaja oli asialla. Esimerkkinä juuri ollut tapaus jossa kaksi nuorta kolperia raiskasi nuoren tytön. Se rohjettiin kertoa että tyttö oli tulossa jostain pyhäkoulusta mutta ei sitä että toinen nuorista miehistä oli tulossa koraanikoulusta.
Mitähän sharia-laki tarjoaisi tuollaisesta rikoksesta.

Perussuomalaisten Hakkarainen on kuulemma ilmiantanut nimetkin, jotta tyypit jotka kehuskelivat suorituksellaan saisivat laajemminkin mainetta.

risto

.'
lapset tekevät mitä sattuu kun harkinta puuttuu. 18 v lapsi astuu aikuisten kirjoihin ja sitten häntä kohdellaan sen mukaan.

Ihmisen elämän voi pilata jo lapsena ja voi laittaa sellaisiin vastuisiin että töihin ei kananta mennä koko elämänsä aikana. Kannattaa pysyä siis pummina.

Lapset tekevät tuhansia ryöstöjä eikä niistä puhuat eikä kirjoiteta. Toivotaan vaan että jonain päivänä ´he tulevat järkiinsä. Pieni murto-osa ei tule ja siitä me sitten saadaan niitä tapa- tai ammattirikollisia.

AveLazio

Aprillin ja patun kanssa olen edellisestä jyrkästi samaa mieltä.

Hyväksyisittekö kuolemanrangaistuksen, ilman kidutusta? Vaikka lapsenraiskauksesta?

Olen työskennellyt maassa, jossa kuolemanrangaistus oli melkeinpä ainoa rangaistus kaikesta. Ei juuri vankiloita tarvita...
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä