Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Eräs näkökulma:
Toisella tai toisilla on aikaa, kolmansilla ei yhtään sitä samaa...
Kysymys on asennoitumisesta, fiiliksestä ja sitoutumisen halusta.
Itselläni on aikaa tietokone fiilistelyyn, mutta vaimollani ei lainkaan.
Kysymys onkin parhaimmillaan sitä, mitä sillä ajalla tekisi, jos ei olisi mitään muuta tekemistä.
Muisto Keijo Kullervo
PS. Eläke juoksee kokoajan ajassa, mutta en ole kaivannut tietoa siitä että kuinka pitkälle se eläke juoksee.
Ystävällisesti
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Amanda

Netti on hyvä juttu, jos on osaa käyttää viisaasti. Elämänsä voi pilata täälläkin, jos juuttuu vääriin ympyröihin.. varsinkin joskus herkät nuoret ovat jo tappaneet itsensä nettikiusaamisen takia.

Itse luen kaikki uutiset netistä, nekin paikallislehdistä  Suomessa ja FB:ssä on suljettu kotiseuturyhmä, jossa on tavannut vuosikymmeniä hukassa olleita serkkuja, Ruotsissa ja ties minne elämä on vienyt. Ulkonäöstä en tunnistaisi ehkä ketään enää, no muutaman kyllä.

Aikaa nettiä varten nipistän minäkin arjesta, jotain vaihtelua sentään, netti on ikkuna maailmalle..

karpalo

Jäsen tiistai on postannut huomattavasti vähemmän kuin jäsen Muisto Keijo Kullervoistapainen ?

Kuitenkin jäsen tiistain postauksissa on jotakin järkeä.  Minusta on tärkeää, että asiassa on järkeä ?

Ei kannata hosua sinne sun tänne, jos ei ole muuta sanomista, kuin itsekehua.

Eikö niin ?

Kuulostelen odottavana, hieman skeptisenä, mutta osittain harmistuneena, sen johdosta, että tällä saitilla ei ole nykyään muuta, kuin Kullervoisen jonkinlaista omakehuista söhellystä ?

Uteliaana, mutta hivenen happamena, kuin talviomena.

Täällä taas minä, hivenen rentona, mutta en hentona.......

Karpalo, himself
............

Katu, tie, ilmasilta, satama ja muut väylät

Suti

Karpalo puhuu asiaa.
Tiistai kirjoittaa ajankohtaista, tätä päivää. Keijo Muisto Kullervo kopioi joko omia vuosikausia sitten julkaistuja höpinöitä tai jostain sudenpentujen käsikirjasta kopioituja "mietelmiä".
Eipä niihin viitsi juurikaan vastata.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

"Pakkouskontoa ei ole olemassakaan."

On vain eri mieltä olevia vanhempia...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Muisto Keijo Kullervo

#685
Mitä alla oleva tarkoittaa kohdaltani?
"Eeli,Eeli lama sabaktani."
Muisto Keijo Kullervo
PS. Vastaan itse kohdaltani:
"Minulla ei enää ole ns. Henki päällä lainkaan."
Sillä tavalla Jumala on hyljännyt minut arkipäivän normaaleihin tekemisiin ("Eeli,Eeli lama sabaktani.").
Syön, juon (vain vettä) kulutan aikaani kunnes fyysinen kuolema tulee ajallaan.
Kun ko. Henki oli päällä, olin vinhassa vedossa ja päivät tuntuivat lipuvan pois liian nopeasti (nykyään aika soljuu eteenpäin kuin kirkasvetinen puro).

Muisto Keijo Kullervo
PS. https://houseoftruth.education/fi/opetus/kysy-totuuden-talolta/miksi-jeesus-sanoi-ristilla-jumalani-jumalani-miksi-minut-hylkasit
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Mitä Sielu, sydän ja henki merkitsevät tavalliselle ihmiselle?
Koen, että uskonnotonta ihmistä rasittaa ko. ilmaisut.
Koen, että Sielu kuvaa parhaiten ihmisyksilössä olevaa persoonaa (joka on kaikki mitä on).
Yritin taannoin kertoa mitä ns. Sydämessäni tuntuu, niin eräs keskustelija välitti sydämen olevan pelkkä lihas joka pumppaa verta kehoon.
Samoin Henki jota itsessäni kunnioitan, oli vain 'ilmaa' joka tulee keuhkoihin ja lähtee pois keuhkoista.
Siksi koen, että parhaiten Psyyken liikkeitäni kuvaa Sielu sana vaikka moni tajuaa lauseyhteydestä mitä ko. ilmaisut on tarkoitettu merkitsevän.
Ihmisen kokemiset ovat vaivaloista puuhaa kertomaksi toisille.
Puhumalla aina ei asiat selviä siksi on hyvä että on jotain mustaa valkoisella paperilla tai näyttöruudussa.
Miten itse koet ko. sanat Sielussasi kuvaannollisesti?
Pääasia on kuitenkin, että saa itsensä ymmärretyksi eikä ole turhaa saivartelua vastauksissa vaan selkeää kannanottoa molemmin puolin.
https://fi.wiktionary.org/wiki/konteksti
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Minusta on merkillistä kun monet lukevat - jos lukevat - Raamattua eriväristen silmälasien kautta?

En pahemmin ole tutkinut Vanhaa Testamenttia ja Uudesta Testamentistakin olen etsinyt ongelmiini 'apua' ja jättänyt sellaiset asiat jotka eivät ole kiinnostaneet minua vähemmälle.

Hyvin tuntuu toimineen.

Vaikuttaa että osa etsii mielessään 'vikoja' Raamatun teksteistä?
Onko siinä mitään järkeäkään?

Tasapainoiseksi halutessaan kannattaa ottaa voimauttava oppi Raamatusta...

Tätä mieltä

Muisto Keijo Kullervo
PS. Raamatun tekstien tarkoituksellinen halveksinta mentaalitasolla voitaisiin laittaa johonkin seitsemästä kuolemansynnistä. Mutta mihin - utelen?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"20 "Koska teillä on niin vähän uskoa", vastasi Jeesus. "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta. [Matt. 6:30 | Mark. 11:23; Luuk. 17:6]"
Olen ollut sellu- ja paperiteollisuuden palveluksessa noin 42 vuotta.
Siksi kiinnitti edellä oleva lainauksen teksti minun mieltäni.
Hakevuoria kasvatetaan tasaiseen tahtiin esimerkiksi Kaukaalla, UPM-Kymmene ja ne kuljetetaan ajastaan tehtaan käyttöön pyöriviä hihnoja pitkin?
Uskoa tarvitaan, mutta samalla myös tekniikkaa... Vaikka uskoa olisi yllin kyllin, mutta ei tekniikan tajua, jäisi hakevuoret käyttämättä - tuskin niitä tulisikaan.
Usko ja tekninen äly johtavat edellä kuvatussa hyvään lopputuloksen.
Jospa Jeesus oli kaukaa viisas ja osasi ennustaa edellä kuvatun tilanteenkin vuosisatoja ja tuhansia sitten?

Muisto Keijo Kullervo
PS. Lienee kallioisia vuoriakin siirretty tekniikan avulla jo ammoin?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Tuli mieleeni että:

1. Miksi Jumala ei luonut ns. täydellistä maailmaa? Jos kerran maailma ei ole täydellinen, pitänee kehittyä...
2. Miksi pitää kehittyä ja mihin kehittyä?
3. Millaisen maailman Sinä lukijani haluaisit olevan joskus myöhemmin?
4. Onko ns. Paratiisia ollut koskaan olemassa vai olemmeko vasta tekemässä paratiisia maan päälle?


Ite olen juuri nyt niin 'täydellinen' kuin aika ja olosuhteet ovat antaneet mahdollisuuksia, mutta:


Onko maailmamme juuri nyt niin täydellinen kuin aika ja olosuhteet ovat antaneet?

Mitä on tulevaisuudelta odotettavissa ihmiskunnan ja luonnon näkökulmista katsoen?


Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"