Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Työttömyys

Aloittaja risto, 04.12.12 - klo:20:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Kiinassa ja USA:ssa alkaa näkyä orastavia noususuhdanteen merkkejäkin jo nyt?

Pikkuhiljaa ko. merkit lisäävät kauppaa myös Suomen vientiteollisuudessa - oletan...

Silti On surkuhupaisaa, että suorittavien työntekijöiden määrä laskee Suomessa kiihtyvään tahtiin - varsinkin kun Espanjasta - sairaanhoitajat -  ja maahanmuuton kautta yleensä juuri suorittaviin ammatteihin hankitaan halpatyövoimaa...

Tilanne On julkisiin tietoihin vedottuna sellainen, että kun jokin ammatti katoaa eläköitymisen seurauksena, siirretään ko. työ jo talossa olevan harteille useimmiten...
Joku viisas sanoi telkkarissa, että 'kyllä uutta työtä koko ajan tulee lisää, mutta jo työllisten harteille useimmiten...


Olisiko edellä oleva jotain 'hiostamiseen' viittaavaa?

Työnantajilla tuntuu olevan alla oleva mietelause jo kovasti harkittuna:

"Tärkeintä ei ole voitto, vaan mahdollisimman suuri voitto."
Voittoa tekevät yritykset alkavat usein nykyaikana saneeraamaan väkeä pellolle, kun osakkeen omistajat eivät ole tyytyväisiä saamiinsa vuotuisiin osinkoihin (nykyajan tekninen osaaminen mahdollistaa sen, kuten pankkivirkamiehet ja paperiteollisuuden saneeraukset osoittat muista ammateista puhumattakaan.

K.K.

PS. Työpaikkoja ei kuulema ole tullut lisää vaikka ns. suuret ikäluokat ovat lähes kaikki jo eläkkeellä jo?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 05.12.12 - klo:08:13
Työnantajilla tuntuu olevan alla oleva mietelause jo kovasti harkittuna:

"Tärkeintä ei ole voitto, vaan mahdollisimman suuri voitto."
Voittoa tekevät yritykset alkavat usein nykyaikana saneeraamaan väkeä pellolle, kun osakkeen omistajat eivät ole tyytyväisiä saamiinsa vuotuisiin osinkoihin (nykyajan tekninen osaaminen mahdollistaa sen, kuten pankkivirkamiehet ja paperiteollisuuden saneeraukset osoittat muista ammateista puhumattakaan.
K.K.
PS. Työpaikkoja ei kuulema ole tullut lisää vaikka ns. suuret ikäluokat ovat lähes kaikki jo eläkkeellä jo?

Ei ole kuule ollenkaan niin yksinkertaista työllistää Suomessa:

 
Asiantuntijapuolelta on kuulunut sellaistakin puhetta, että työnantajat eivät ole ollenkaan sitä mieltä että palkansaajilla se käteen jäävä osuus palkasta, siis verojen jälkeen olisi jotenkin liian iso tai kohoamassa mahdottomuuuksiin.

Vaan paljon painotetaan näitä kaikkia muita kuluja, joita työnantajalle lankeaa hänen yrittäessään työllistää ihmisiä. Työnantajan henkilösivukulujen sanotaan olevan Suomessa merkittävä tekijä, joka tekee työllistämisestä vaikeaa, esim:

Käytän esimerkkiä, jossa tasalukujen helppouden vuoksi työntekijä tulee tekemään urakkatyön, josta sovittava palkka lomakorvauksineen on 1000€.

   - Eläkemaksu,
   - Sosiaaliturvamaksu
   - Työttömyysvakuutusmaksu
   - Tapaturmavakuutus ja ryhmähenkivakuutus

Yhteensä nämä lakisääteiset lisämaksut palkan päälle ovat työnantajalle esimerkissämme:
-Työeläkemaksu 178€
-Sosiaaliturvamaksu 21,20€
-Työttömyysvakuutusmaksu 8€
-Tapaturma ja henkivakuutus 20€
YHTEENSÄ: 227,20€ eli 22,7% maksetuista palkoista.

http://palkka.blogspot.fi/2011/03/tyonantajan-henkilosivukulut-mita.html


Muisto Keijo Kullervo

Niin... Ja vielä lisäksi:

Suomessa On työttöminä noin 250000 henkeä... Noin olen ymmärtänyt julkisista tiedoitusvälineistä?

Maahanmuuttaneita On noin 250000 tällä hetkellä... Noin olen ymmärtänyt julkisista tiedoitusvälineistä...

Kukin tehköön johtopäätöksensä itse...

Olen samaa mieltä erään asiantuntijan kanssa siitä, että aika helposti 100000 työtöntä voitasiin työllistää jos vain haluja siihen olisi (osa maahanmuutajia, osa suomalaisia työttömiäkin).

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto


Amanda

#14
'

Vaihdetaan puheenaihetta..


Sattui eteen viimevuotinen SK:n interaktiivinen kartta maaltamuutosta. Suurkaupungit vetävät ihmisä pois pikkupaikkakunnilta. Työn perässä varmaankin .. ja kun nuori väki ei viihdy maalla, eihän siellä mitään tapahdu. Tai kun lähdetään opiskelemaan ja oppiin kaupunkiin, niin paluuta maalle ei enää ole.

Asutko kuolevassa kunnassa? SK:n kuntakartta näyttää hyötyjät ja häviäjät

http://www2.suomenkuvalehti.fi/ekstrat/kuntakartta/

Mikä vetää Mustasaarelle?!
En ole koskaan kuullutkaan tuon nimisestä paikkakunnasta.


Posiella

Kai sun ny entisenä pohojalaasena pitääs tiätää, jotta Mustasaari on Vaasan kylyjes. Pian ne varmahan liittää sen Vaasahan, ku vaasalaaset siä asuu. Kuinkas pitkä siitä onkaa, ku sä muutis suomesta pois? 70-luvulla? Jos mä oisin silloon jääny Ruottihin, niin jo oisin pihalla asioosta. Jos ny muuttaasit takaasi, niin tämois aiva eri maa...
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä