Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Mihin psykologiaa ja filosofiaa tarvitaan

Aloittaja rapevainaa, 14.11.07 - klo:05:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "se"Mikä on palstamme tavoite?

1. Näivettyä keskustelijoiden puutteeseen?

2. Laajentaa palstaa, eli lisätä keskustelijoiden lukumäärää?

Ei kumpikaan :) - otaksun.

1. Pieni on kaunista - liian isolla saitilla ei viihdy ... siksi mm. juuri halusimme pois, omalle maalle ja toinen syy oli erään suurehkon saitin kohtalaisen tiukkapipoiset säännöt.

2. Tällainen johtaisi juuri sellaiseen tilaan, jossa porukka ei enää ole keskenään "vanhoja tuttuja" - täällä ... vaikkapa nyt rekkautuvasta ... tulee äkkiä vanha tuttu.

Josku keskusteltiin tästäkin, että sellaiset sata tai vähän yli olisi maksimimäärä ... senjälkeen uusia otettaisiin vain jos poistellaan nollia --> foorumi ei pääse paisumaan liian suureksi, mikä on niitä alkuaikojen "välilaskupaikalla" suunniteltuja periaatteita.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "S"

Turha nipottaminen ei auta asiaa ...

Mitäs sitten nipotat?    :D


Jaa, ei mua oltukaan näemmä bannattu. Vielä.   :lol:


Tuo edellinen viestini kaksine kohtineen, jotka osoittivat päinvastaisiin suuntiin, on kimpoama siitä viimeaikaisesta keskustelusta, jota palstallamme on käyty lähinnä "Vierashuoneen" imponoimana.

Aakku siellä jo vastaili ja on sitä mieltä, että pieni on kaunista. (Katselee alaspäin ja toteaa saman...)

Siitä huolimatta vaikka olisi miten nättiä kateltavaa, niin kyllä mää toivon tälle palstalle muutamia, ehkä noin kymmenkunta noin niinku aluksi, lisäpärstää piristävine tuuletteluineen.

Ei ainakaan mitään parrikaateja pidä laittaa uusien tulemisen esteeksi. Pikemminkin levittää pun..., ai niin, politiikkaa ei saanu ottaa esille, jonkin väristä mattoa kulkutielle.

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

Tämä palsta on vilkas, sen näkee sisälle kurkkaavista jäsenista. Joinakin päivinä viestien määrä ei ole kummoinen, vaikka väkeä on rampannut.

Minä voisin kirjoittaa moninkertaisen määrän lyhyehköjä viestejä (kun olen paljon koneen lähettyvillä), jos vain tulisi vastakaikua. Joskus aloin jarruttamaan, kun jokaikisessä ketjussa alkoi olla oma nimi viimeisenä  :roll:
 
Jotenkin tuntuu, että .. ei nyt kaikki, mutta aika monet tulevat tänne siinä toivossa, että muut olisivat kirjoittaneet jotain mieltä ylentävää .. ja se voi olla mielellään myös juuri ja juuri sillä hyvän maun rajalla kunhan hymyilyttää :P  
Ja parasta on, kun he kirjoittavat siten kuin ovat.. ei mitään turhaa itsesensuuria.

Joskus, eilenkin  pari kertaa ajattelin, että ihme kun kukaan ei kirjoita, vaikka käydään pikavisiitillä.


No, itse olin lähes päivän ilman nettiä, nyt on näitä s-posteja ensin..

THL tiedottaa

...lähes päivän ilman nettiä...

KAMALAA!

Nyt olis kyllä parasta tilata aika psykologille...

:D
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Voihan mielipiteensä ilmaisemisen 'nipottamiseksikin' luonnehtia, jos se siltä jonkun mielestä vaikuttaa. Asioiden suoraan sanominen on kuitenkin aina ollut hyveeni, tai ehkä paheenikin; vaikka en noista luokitteluista ja lokeroimisista sen suuremmin piittaakaan.

Oikeastaan sitä toimii ikäänkuin oman itsensä terapeuttina ja psykologina, kun käyttää keskustelupalstoja ikäänkuin jonkinlaisina henkireikinä, joiden kautta antaa energiodensa kanavoitua omiin uomiinsa. Ei sen enempää, eikä vähempää. Mitään suurta numeroa ja elämää suurempaa ei sen taakse kätkeydy.

Onpahan tämäkin toisinaan vaan mielekästä ja harmitonta ajankulua, jossa lillukanvarsiin ja aidanseipäisiin takertuminen ei juurikaan kiehdo. Joku tietysti saa tälläisestäkin saivartelemisen harrasteesta omat kiksinsä. Omalla kohdallani yritän keskittyä enimmäkseen ns. 'viisauden' siementen kylvöön ja niiden niittämiseen, aina silloin kun tänne oudon maan pelloille eksyy niitä puimaan.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -


Indigo

Lainaus käyttäjältä: "S"Omalla kohdallani yritän keskittyä enimmäkseen ns. 'viisauden' siementen kylvöön ja niiden niittämiseen, aina silloin kun tänne oudon maan pelloille eksyy niitä puimaan.

Ai! Täälläkö kasvaa semmoista viljaa? Minä kun oon luulluu vaan pelkkiä humalasalkoja huojuvan rivikaupalla. :roll:

Indigo

S

Kyllä täällä kaikenlainen siemenvilja ja toisinaan rikkaruohotkin rehottavat, ja kasvavat rönsyillen omaan kukoistukseensa, sen eri haaroittumisineen päivineen. Kun vähän kastelee ja ravitsee, niin johan silmut ja nupullaan olevat kasvit( ei sentään vielä vihannekset) alkavat aukeilla omiin ulottuvaisuuksiinsa. Täällä kasvaa niin humala, kuin myös muukin ruohonjuuritason kasvusto sulassa sovussa keskenään.

Täytyy vain olla tarkkana, ettei kylvä siemeniään kuivaan tai nuutuneeseen maaperään, sillä siitä ei yleensä kehity kovinkaan rehevää kasvustoa. Kyllä Outomaa on kuitenkin otollisen möyheä kasvualusta kukkeillekin huumorinkukille, jotka ovat tunnetusti niitä kauneimpia kukkia.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"
Ai! Täälläkö kasvaa semmoista viljaa? Minä kun oon luulluu vaan pelkkiä humalasalkoja huojuvan rivikaupalla. :roll:

Indigo
Piti mennä ihan tutkimaan, Rapen tavoin, kun humalasalko on uussuomea mulle. Wikipedia ja Google apuun
LainaaMinkälainen se humalasalko oikein on, jonkin tietyn mallinenko? ... Humalasalko on vain pitkä keppi,itselläni on jotain nelimetrisiä ja ne olen yhdistänyt ...

On täällä monta nelimetristä keppiä, komea rivi ja niissä kiipeilee muutakin kuin humalaa.. outoja rönsyjä.

S

Toivottavasti ei ole mitään 'kukkakeppejä' tai muitakaan jättimäisiä heppejä. Mielikuvitus se vain pääsee yleensä laukkaamaan omia reittejään ja silloin ollaankin jo sellaisilla rönsyalueilla että alta pois.

Syntymähumalassa täällä useimmat oudot varmastikin raapustelee ja viljelee  sanaista sarkaansa kaikkien niitettäväksi. Ehkä parhaimmilaan kiitettäväksikin, jos kasvuodotukset ja suotuisat ennusteet käyvät toteen!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"
humalasalkoja huojuvan ..

Minkälainen se humalasalko oikein on, jonkin tietyn mallinenko?.

Kesämökin alkuaikoina otin eräästä metsästä humalan taimen ja istutin sen kesämökin pihaan. Jouduin jatkamaan salkoa. Otin valokuvan salosta + noin metrin korkuisesta pojasta. Humala kiipesi jatketun salon huipulle ja korkeutta oli 9 metriä valokuvan perusteella. Kasvin kävyt olivat hyvin hentoaroomisia.

Sitten siirsin kasvin lähipellon ojaan ja siellä sen on sen jälkeen ollutkin.

Tänä syksynä löysin metsästä vadelman varren joka oli 4 m pitkä.
Toin  kasvin juurineen kotiin.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä