Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Mopoautojen tilalle pienet henkilöautot, joissa nopeusrajoitin?

Aloittaja Posiella, 12.02.15 - klo:07:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

sniper

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - 12.02.15 - klo:11:51
Hyvä ratkaisu olisi mopoautojen korvaaminen pienillä sähköautoilla joissa olisi GPS-toiminen rajoitin kulloisenkin nopeusrajoituksen (olosuhteiden, määräysten, kylttien) mukaan.

Mopojen ja mopoautojen eräs suureksi koettu ongelma - pärinä, jäisi pois ja polttoainekulut olisivat sopivat teininkin kukkarolle. Lisäksi auto olisi käyttökelpoinen mopoiän jo tultua ohitettuakin, pienellä softapäivityksellä.

Nämä sähköpirssit olkoonkin vaikka vain mopo-autoja eivät tänäpäivänä sovi kenenkään kukkarolle, no tietysti jos ajomatkaksi valitaan vaan joku viiskilsaa niin sit löytyy halvempia sovellutuksia sähkö vempaimiinkin, mutta ne ovat mun mielestäni kuin kinnerit ennenaikaan eli omamvoima sai jyllätä.

Olin saabilla yhtenä rattaana kun kokeilimme ja testasimme sekä myös valmistimme Ruotsin postille sähköpirssejä, ne olivat kaikki keltaisia ja postin vaatimus oli vähintään 400 pysähdystä postilaatikoille.

Auto itsestään oli kevyt, mutta akut eivät edes muistuttaneet kevyitä. No se oli Saab silti.



Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

ROOSTER

Sniper, milloin olitkaan postisaabia kehittämässä? Maailmassa on tapahtunut teknistä kehitystä muutamassa vuosikymmenessä.

karpalo


Kysellään nyt Sniperilta. Asiantuntijalle saa laittaa jos mitäkin kyssäriä, hänen siitä suuttumatta.

Autoni sai pienen kuhmun Marketin parkkipaikalla. Kukaan ei ilmoittautunut tekijäksi.

Autoni on väriltään hopeanharmaa. Vajaa kämmenenkokoinen läntti on alkanut ruostumaan. Onko kevyitä ehdotuksia ? Hieman santapaperia ja suihkaisen Spray- maalia päälle, vai ?

Joku kaveri sanoi, että hae Honkkarista (tavaratalo Hongkongista) sitä sun tätä.

Kävin piruuttani, naismyyjä katseli minua silmät ymmyrkäisenä, lähdin pois, menin tekemään pitkävetolapun, laitoin LUKON voittamaan ja pari muuta peliä tasuriksi yhden €uron panoksella.
Mietityttää, että miksi noin isoissa tavarataloissa ei voi olla hklökuntaa koskaan paikalla, joka osaisi asiansa. Monesti käy näissä halpamyymälöissä, että kun kysyy, missä jokin tavara on, niin he eivät tiedä, vaan lähtevät itse kyselemään jostakin ?

Olenkin toisinaan vastannut tälläiseen, "että en tiedä", olen vastannut reippaasti:

  - Tiedätkö missä olet töissä ?

Jos vielä jatkan tätä tarinaa olen kohta Kopek II

risto

#13
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 13.02.15 - klo:19:40

Vajaa kämmenenkokoinen läntti on alkanut ruostumaan.

Huijaat. Nykyiset Corollat eivät ruostu. Ja puskurit ovat muovia.

karpalo

#14
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 13.02.15 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 13.02.15 - klo:19:40

Vajaa kämmenenkokoinen läntti on alkanut ruostumaan.

Huijaat. Nykyiset Corollat eivät ruostu. Ja puskurit ovat muovia.

Käyn ottamassa kuvan:



Kauheeta, hävettää ajaa tolla. kaikki luulee tietysti, että on itse tumpuloinut.

Tottakai voisin ostaaa koko oikeanpuoleisen peltihomman uusiksi tms. Onneksi ei mennyt mitkään takavalot. Joku Kaupunkimaasturi varmaan tölvinyt, senkin öykkäri !

Mutta tulee kalliiksi. Autolla on ikää, haluaisin sille kuitenkin kohtuullisen vanhuuden. Olen kiintynyt tähän kärryyn, se on ollut mukana niin monessa, vielä vuosikymmenet.

kromi

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 13.02.15 - klo:19:40

Kysellään nyt Sniperilta. Asiantuntijalle saa laittaa jos mitäkin kyssäriä, hänen siitä suuttumatta.

Autoni sai pienen kuhmun Marketin parkkipaikalla. Kukaan ei ilmoittautunut tekijäksi.

Autoni on väriltään hopeanharmaa. Vajaa kämmenenkokoinen läntti on alkanut ruostumaan. Onko kevyitä ehdotuksia ? Hieman santapaperia ja suihkaisen Spray- maalia päälle, vai ?

Joku kaveri sanoi, että hae Honkkarista (tavaratalo Hongkongista) sitä sun tätä.

Kävin piruuttani, naismyyjä katseli minua silmät ymmyrkäisenä, lähdin pois, menin tekemään pitkävetolapun, laitoin LUKON voittamaan ja pari muuta peliä tasuriksi yhden €uron panoksella.
Mietityttää, että miksi noin isoissa tavarataloissa ei voi olla hklökuntaa koskaan paikalla, joka osaisi asiansa. Monesti käy näissä halpamyymälöissä, että kun kysyy, missä jokin tavara on, niin he eivät tiedä, vaan lähtevät itse kyselemään jostakin ?

Olenkin toisinaan vastannut tälläiseen, "että en tiedä", olen vastannut reippaasti:

  - Tiedätkö missä olet töissä ?

Jos vielä jatkan tätä tarinaa olen kohta Kopek II

Sen verran voin varmaan pullistella, että aika lailla tiedän autoista ja niiden korjauksista.
Jos tuollainen vahinko on käynyt, niin vamman vakavuudesta riippuen, vaihtoehtoja noin karkeasti arvioiden on 2.
Jos kolhu on niin syvä, että vaatii oikaisua, niin sitten reikä peltiin ja vetovasaralla paremmaksi. Sen jälkeen ankara kittaus ja hiominen.
Jos taas kyseessä on pelkkä naarmu, niin naarmun pahuudesta riippuen n.400-800 santapaperi käteen, jonka jälkeen tonniluokan vesihiomapaperilla viimeistely.
Sen jälkeen voikin kilikalilla yrittää jonkinlaista pintaa.
Ei onnistu, ainakaan uudenveroinen.

Suti

Toyotahan kehitti sen japanilaisten autojen maalaustekniikan.
Pelti maalataan molemmin puolin. Juuri ennen kuin maali on kuivunut, vetäistään pelti välistä pois.
Ei Toyota voi ruostua.
päivä kerrallaan


sniper

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - 13.02.15 - klo:19:00
Sniper, milloin olitkaan postisaabia kehittämässä? Maailmassa on tapahtunut teknistä kehitystä muutamassa vuosikymmenessä.

Jos sillä jotain merkitystä on niin tämä sähköisen postiauton kehittely aloitettiin jo 1972 kuvassa oleva on hivenen uudempi, se eka oli ruma kun piru, mutta sitä posti testasi kuutisen kuukautta ennenkuin hyväksyi sen.




Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

Lainaus käyttäjältä: MustaPekka - 13.02.15 - klo:20:02


Sen verran voin varmaan pullistella, että aika lailla tiedän autoista ja niiden korjauksista.
Jos tuollainen vahinko on käynyt, niin vamman vakavuudesta riippuen, vaihtoehtoja noin karkeasti arvioiden on 2.
Jos kolhu on niin syvä, että vaatii oikaisua, niin sitten reikä peltiin ja vetovasaralla paremmaksi. Sen jälkeen ankara kittaus ja hiominen.
Jos taas kyseessä on pelkkä naarmu, niin naarmun pahuudesta riippuen n.400-800 santapaperi käteen, jonka jälkeen tonniluokan vesihiomapaperilla viimeistely.
Sen jälkeen voikin kilikalilla yrittää jonkinlaista pintaa.
Ei onnistu, ainakaan uudenveroinen.

Ei niihin peltiosiin enään isommasti reikiä porata suoraksi vetämiseen, normaalisti vetonaulat hitsataan peltiin ja sit vaan vetämään suoraksi, mutta tuo kuvassa oleva vaurio on jo sitä luokkaa, että sitä ei kannata alkaa vetämään kuosiinsa, vaan pläkkäri kuin pläkkäri vaihtasi tuon kulma osan, miksi näin? ihan vaan sen takia koska se ottaa lyhyemmän ajan.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä