Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Sosialidemokraattien vaalitaktiikka

Aloittaja Alien Weird, 13.10.09 - klo:07:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alien Weird

Puolueet alkavat pikkuhiljaa valmistautumaan seuraavalle vaalikierrokselle.
Keskustan puheenjohtajaa ollaan pikkuhiljaa savustamassa ulos. Joku, tai jotkut piirit, eivät halua nähdä Vanhasta pääministerinä enää kolmannella kaudella ja tätä ollaan nyt estämässä erittäin määrätietoisella ajojahdilla.  Tässä todennäköisesti onnistutaan, ellei tässä kampanjassa sorruta samanlaiseen ylilyöntiin kuin "ruokapöytä" vaalimainos
http://www.youtube.com/watch?v=gLx-xnBEswo  viime vaaleissa. Tällaiset ylilyönnit kääntyvät helposti merkitykseltään päinvastaiseksi kuin mitä tarkoitus on ollut. Luulisin kuitenkin että jotain on opittu tästä totaalisesta möhläyksestä  ja Vanhasjahti onnistuu ja Vanhasesta päästään eroon.  Tämän tavoitteen saavuttaminen on välttämätöntä jotta varmistetaan se että suraavissa vaaleissa saadaan aikaan sosialidemokraateille suosiollinen tulos.  Asiatiedoissa ja politikan osaamisessa Vanhaselle ei nimittäin tällä hetkellä löydy uskottavaa haastajaa uuden sukupolven nuorten ja edustuskelpoisten sosialidemokraattien piiristä.  Kokoomus sen sijaan on onnistunut kasvattamaan Kataista suurempiin tehtäviin Vanhasen hallituksen kakkosmiehenä ja valtiovarainministerinä.

Mutta oikeasti, poliittisen perinteiden mukaan seuraavien vaalien jälkeen olisi aika sosiaalidemokraattien palata takaisin valtaan.  Näin todennäköisesti tulee tapahtumaan ja tätä ollaan varmistamassa tekemällä tätä tarpeellista myyräntyötä Vanhasen kaatamiseksi jo tässä vaiheessa.  Kataista ei ilmeisesti sittenkään koeta todelliseksi uhkaksi, tai kenties Kataistakin varten on jo suunnitelmat olemassa, Ilkka kanerva meni jo.   

Kun sosiaalidemokraatit pääsevät valtaan ei tarvitse tietenkään epäillä  ettei homma hoituisi.  Hallituksen takana on sellainen kokeneiden virkamiesten armeija joka saisi hallituksen onistumaan tehtävässään vaikka ministerit valittaisiin kunnallispolitikoista.  Sitäpaitsi kokemus on osoittanut että sosialidemokraatit kyllä  ymmärtävät mitä oikeasti pitää tehdä ja tekevät niin tarpeen vaatiessa. Sosialidemokratian ongelma on vain siinä että sitä mitä pitää tehdä, mitä toimenpiteitä todella vaaditaan jotta kansantulon kakussa riittäisi jaettavaa, sitä  ei voi sanoa ääneen ennen vaaleja.

Mutta mitkä ovat sosiaalidemokraattien todelliset vaihtoehdot sellaisen vaalikamppanjan aikaansaamiseksi joka varmistaisi heille sen voiton joka veisi heidät uudestaan pääministeripuolieeksi?
Ongelma on siis siinä että sosialidemokraattit voivat kyllä vaalikampanjassaan puhua siitä miten kansan aikaansaama tulomuodostus kerätään ihmisiltä ja miten se käytetään ja jaetaan uudestaan, tätä on nimittäin sosialidemokratia, tästä puheesta sosiaalidemokraattien kannattajat pitävät. Sen sijaan sosiaalidemokraatit eivät voi puhua vaalikampanjassaan siitä millä tavalla tätä kansantuloa jota sitten voidaan kerätä ja käyttää ja jakaa voitaisiin kasvattaa.  Tämä ei nimittäin ole sosialidemokratiaa vaan kapitalismia ja ne keinot joiden avulla kansantuloa saadaan kasvatettua ovat kapitalistisia keinoja ja ne ovat, kuten kapitalismi yleensä, sosialidemokraateille ja sosiaalidemokraattien kannattajille vastenmielisiä keinoja ja ne ovat ristiriidassa sille mitä sosialidemokraattien kannattajat haluavat kuulla siitä miten heidän mielestään tätä kansantuloa tulee kerätä ja käyttää ja uudelleen jakaa.

Sosiaalidemokraattinen vaalikampanja tulee siis keskittymään kansantulon jakamiseen, kuten aina ennenkin, jättäen ne ongelmat huomiotta jotka liittyvät kansantulon kakun kasvattemiseen.  Tämä ei tarkoita sitä etteivät sosialidemokraatit hallitsisi politiikan tätäkin puolta ja etteivät he huomioisi sitäkin käytännön politiikkaa hallituksessa harjoittaessaan, kyse on siitä että sosialidemokraattien seuraavan  hallintokauden aikana, joka perinteiden mukaan tulee kestämään vähintään yhden mutta korkeintaan kaksi vaalikautta, heidän kannattajansa ja äänestäjänsä tulevat taas pettymään, aivan kuten sosialidemokraattien entisinäkin hallintojaksoina.  Mutta tämähän on vain sitä normaalia poliittisen elämän kiertokulkua. 



.

Eugen

Ei sosialidemokraateilla ole mitään vaalitaktiikkaa, niillä kun on kanan-aivo puoluejohtajana, etsikko aika valuu kuin maito hiekkaan. Hyvän kontestin antoi kun Heinäluoma oli noin kuukausi sitten aamuteeveessä kommentoimassa jotain, puheessa oli arvovaltaa ja painoarvoa.... Urpilaisen puhe taas on sekavaa, fermonihöyryistä kotkotusta..... Idiotismilla on isommatkin liikkeet jopa valtiot romahtaneet.
"Aye, caramba!"

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: Eugen - 13.10.09 - klo:08:24
Ei sosialidemokraateilla ole mitään vaalitaktiikkaa, niillä kun on kanan-aivo puoluejohtajana, etsikko aika valuu kuin maito hiekkaan. Hyvän kontestin antoi kun Heinäluoma oli noin kuukausi sitten aamuteeveessä kommentoimassa jotain, puheessa oli arvovaltaa ja painoarvoa.... Urpilaisen puhe taas on sekavaa, fermonihöyryistä kotkotusta..... Idiotismilla on isommatkin liikkeet jopa valtiot romahtaneet.

On yksi syy miksi Urpiainen on nainen paikallaan ja todennäköisesti se on se syy miksi Urpianien on puheenjohtaja tällä hetkellä.

Tämä syy on hyvin koulutetut pienipalkkaiset naiset. Tämä ryhmä muodostaa erittäin suuren osan äänestäjäkunnasta ja se mitä nämä naiset äänestävät ratkaisee vaalit.
Viime vaaleissa Katainen sai nämä naiset äänestämään omaa puoluettaan poikamaisella hurmurimaisella olemuksellaan ja hurjilla vaalilupauksilla jotka jäivät tietenkin katteettomiksi.
Urpiaisen toivotaan vetävän nämä naiset sosialidemokraattien äänestäjiksi pelkästään olemalla itse nuorehko nainen.
Sossujen puheenjohtajataktiikka perustuu siis siihen että Urpiainen saisi aikaan saman mitä Katainen ilman tyhjiä vaalilupauksiakin. 

Vaikka Heinäluoma olisi miten vakuuttava ja asiantunteva ja pätevä tahansa niin hänen olemuksensa ja habituksensa on sellainen että sillä ei nuorten akateemisesti koulutettujen mutta pienipalkkaisten naisten luottamusta saavuteta, siksi Heinäluoman oli lähdettävä ja siksi Erkki Tuomiojakaan ei kelvannut.


   

Aakku

Alien Weird:n esittämä ajatus Jutta Urpilaisen valinnasta johtajaksi vaikuttaa loogiselta - akateemiset pienipalkkaiset naiset varmaankin antavat hänelle ... ja puolueelle ... äänensä mielummin kuin Vanhasen tai Kataisen puolueille. Heinäluomaa luultavasti vieroksuvat - minua ei Urpilainen ole saanut vakuuttuneeksi, tosin eivät Vanhanen ja Katainenkaan :) Vaalirahasotkut kun selviävät, katsotaan sitten, kenen pussissa on vähiten likaiset jauhot ... pienemmissä puolueissa on varmaan samaa, odottavat vain paljastumistaan.

Jotenkin tuntuu, että Vanhaselle erityisesti on viritetty lukuisia poliittisia ansoja, joihin annetaan langeta, ellei osaa luovia todella taitavasti - voi olla ettei luoviminen onnistu. Verkkouutiset, joka on yksi seuraamistani julkaisuista [kok] näet uutisoi :

Oikeuskansleri tutkii RAY-avustusten jaon

Oikeuskanslerinvirasto on YLE Uutisten mukaan saanut maanantaina kantelun koskien pääministeri Matti Vanhasen (kesk.) mahdollista esteellisyyttä Raha-automaattiyhdistyksen (RAY) rahojen jaossa. Oikeuskansleri ryhtyy selvittämään asiaa.

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=13573:oikeuskansleri-tutkii-ray-avustusten-jaon&catid=6:politiikka-paeaeuutinen-&Itemid=3

Voi olla, että moni muukin saa siltä suunnalta ryöpytystä, mutta ainakin nyt alkuun on tulilinjalla Vanhanen.

Itse en osaa vielä sanoa, kuka tai mikä puolue saa yhden vaivaisen ääneni ... kun olen nk. liikkuva äänestäjä. Jos joku onnistuu vakuuttamaan minut edes kohtalaisesti, niin sinne ääni menee. Toistaiseksi ei varsinaista vaalityötä ole tehty missään ryhmässä, vaan on lähinnä keskitytty esivalmisteluihin  ;D

Sen kyllä tiedän, ettei RKP [SFP] saa ääntäni ...

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 13.10.09 - klo:07:59


Mutta mitkä ovat sosiaalidemokraattien todelliset vaihtoehdot sellaisen vaalikamppanjan aikaansaamiseksi joka varmistaisi heille sen voiton joka veisi heidät uudestaan pääministeripuolieeksi?
.

Demarien asiasisältö on epäselvä nykypäivän Suomessa.

Demareja vaivaa jatkuvasti henkilöhygienia. Puolueen johtoon valitana politrukkeja, joita tavallinen kansa ei arvosta.

Karismaattisia johtajia ei suvaita vaan koneisto tuottaa Sorsan, Paasion, Lipposen  ja Heinäluoman kaltaisia juntteja tuutistaan. - Vuosikymmenestä toiseen.
Urpilainen on nuori poliitikoksi, mutta missä ovat muut nuoret hänen ryhmäkuvassaan? Jos ongelmia syntyy, aletaan huutaa jotain Matti Ahdetta tai Heinäluomaa apuun.

Kun katsoo kokoomuksen ryhmäkuvaa, siinä on nuorta väkeä aika edustavasti.


Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 13.10.09 - klo:09:03
Vaalirahasotkut kun selviävät, katsotaan sitten, kenen pussissa on vähiten likaiset jauhot ... pienemmissä puolueissa on varmaan samaa, odottavat vain paljastumistaan.

Minulla on tästä pienestä tai vähän suuremmasta politikkojen vilpillisyydestä ja vilungista sellainen kerettiläinen näkemys jolle ei löydy tukea miltään taholta.
Jos joku on minun kanssani samaa mieltä niin ainakaan mihinkään medioihin hän ei ole mielipidettään päästänyt.  
Kenties onkin viisasta olla päästämättä mediaan sellaisia mielipiteitään joista hyvin tietää että ne ovat omintakeisia.   :)

Minulla ei kuitenkaan ole mitään syytä ola viisas eikä ole mitään syytä säästellä imagoani,
eikä siis minulla myöskään ole mitään varsinaista syytä jättää kertomatta niitä mielipiteitäni jotka tiedän omintakeisiksi.
Siispä kerron.

Minun mielestäni ei ole mitään merkitystä sillä asialla jos pääministeri on joskus saanut lautakasan korruptiona.
Ei myöskään ole merkitystä sillä onko politikko joskus jättänyt itsensä jääväämättä kun on myönnetty rahoja säätiölle joka polestaan lahjoittaa rahaa kyseisen politikon vaalikamppanjaan.
Minun mielestäni tärkeätä on vain se että pääministeri pystyy hyvin ja uskottavasti hoitamaan ne tehtävät joihin hänet on valittu.

Sen varmistamiseksi että pääministeri pystyisi hoitamaan ne tehtävät joita hänet on valittu hoitamaan olisi jopa edullista että pääministeri vapautettaisiin pääministerikautensa ajaksi sivilioikeudellisista vastuista, silloin hän voisi pääsääntöisesti omistautua tehtävälleen. Virkakauden loputtua olisi sitten aikaa hoitaa ne henkilökohtaiset rötösasiat jos niissä sitten enää on mitään mielenkiintoista.

Itse olen viimeksi syyllistynyt rötöstelyyn joskus 10- vuotiaana, jolloin suunnitelmallisesti ja harkiten varastin purukumin karkkikaupasta jossa muutenkin olin usein asiakkaana.
Tämä rikokseni oli niinsanottu täydellinen rikos, en koskaan jäänyt kiinni. Omatuntoni sen sijaan soimaa minua edelleen miltei yhtä pahasti kuin silloin aikanaan.

Vaikka minä en itse olekaan rikosten paaduttama niin ei minulla ole sellaista käsitystä että kaikki muut olisivat.
Oikeastaan olen sitä mieltä että sellainen ihminen kuten minä, jolla on näin herkkä mieli kuin minulla, ei voi päästä kovin pitkälle mitään vallan tikapuita pitkin kiipeämällä.

Kun vallan tikapuita pitkin kiipeää ylös on pakko käyttää apukeinoja jotka eivät ole aina niin rehellisiä, niitä ei saa katua eikä korkeus saa huimata, muten on paras palata tikkaiden juurelle.
Olen siis sitä mieltä että politiikan huipulle ei kukaan voi päästä puhtain paperein.  Aivan sama kuka sinne valitaan, jotain voidaan aina kaivaa esille.

.


Aakku

Lainaus käyttäjältä: Rape - 13.10.09 - klo:09:31Kun katsoo kokoomuksen ryhmäkuvaa, siinä onquote] nuorta väkeä aika edustavasti.

Kuvan heppu on Jani Sievinen, ellen aivan erehdy - nuori on, mutta se poliittinen kokemus puuttuu. Kerää julkishenkilönä ääniä ja samaa julkkiskonstia käyttävät suurinpiirtein kaikki puolueet. Onko sitten sellaisilla nuorilla julkuilla muuta hyötykäyttöä ... minusta ei - ei ainakaan heti. Myöhemmin kokemuksen kautta ehkä. Jos politikointi ymmärretään yhteisten asioiden hoitamiseksi, mitä se valitettavan harvoin on, ei kokemattomalla, vaikka olisi merkittäväkin julkku, ole isommin painoarvoa.

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 13.10.09 - klo:09:57
Lainaus käyttäjältä: Aakku - 13.10.09 - klo:09:03
Vaalirahasotkut kun selviävät, katsotaan sitten, kenen pussissa on vähiten likaiset jauhot ... pienemmissä puolueissa on varmaan samaa, odottavat vain paljastumistaan.

Minulla on tästä pienestä tai vähän suuremmasta politikkojen vilpillisyydestä ja vilungista sellainen kerettiläinen näkemys jolle ei löydy tukea miltään taholta.
Jos joku on minun kanssani samaa mieltä niin ainakaan mihinkään medioihin hän ei ole mielipidettään päästänyt.  
Kenties onkin viisasta olla päästämättä mediaan sellaisia mielipiteitään joista hyvin tietää että ne ovat omintakeisia.   :)

No - kun et [ilmeisesti] ole politiikassa aktiivivaikuttajana, voit olla huoletta kerettiläinen ... ei mene kansanedustajan tai valtuutetun paikka.

LainaaMinun mielestäni ei ole mitään merkitystä sillä asialla jos pääministeri on joskus saanut lautakasan korruptiona.
Ei myöskään ole merkitystä sillä onko politikko joskus jättänyt itsensä jääväämättä kun on myönnetty rahoja säätiölle joka polestaan lahjoittaa rahaa kyseisen politikon vaalikamppanjaan.
Minun mielestäni tärkeätä on vain se että pääministeri pystyy hyvin ja uskottavasti hoitamaan ne tehtävät joihin hänet on valittu.

Sen varmistamiseksi että pääministeri pystyisi hoitamaan ne tehtävät joita hänet on valittu hoitamaan olisi jopa edullista että pääministeri vapautettaisiin pääministerikautensa ajaksi sivilioikeudellisista vastuista, silloin hän voisi pääsääntöisesti omistautua tehtävälleen. Virkakauden loputtua olisi sitten aikaa hoitaa ne henkilökohtaiset rötösasiat jos niissä sitten enää on mitään mielenkiintoista.

Jaa, että Berlusconit pitäisi ottaa Suomessakin käyttöön :) En oikein lämpene ajatukselle, että yksi keskeisimpiä vaikuttajia, pääministeri, kantaisi mukanaan rötöslastia joutumatta vastuuseen. Yksinkertaisempaa olisi organisoida vaalirahoitus niin, että henkilöllä X olisi puolueen lisäksi ÅÄÖ-tukiryhmä, joka hoitaisi rahapuolen ominpäin, jolloin X:n ei tarvitsisi olla missään tekemisissä ÅÄÖ-ryhmän kanssa. Jos jotain laitonta tapahtuu, vastuussa olisi vain ÅÄÖ-ryhmä, eikä henkilön X maine pääsisi tahriutumaan. Jos mitään kytkentää ei näiden välillä ole, on asia niiltäosin selvä. ÅÄÖ-ryhmä vain ilmoittaisi, ilman yksityiskohtia, että "me hoidamme" rahapuolen ja mainonnan, että kiertele vain kaikessa rauhassa puhumassa ympäri maata.

LainaaKun vallan tikapuita pitkin kiipeää ylös on pakko käyttää apukeinoja jotka eivät ole aina niin rehellisiä, niitä ei saa katua eikä korkeus saa huimata, muten on paras palata tikkaiden juurelle.
Olen siis sitä mieltä että politiikan huipulle ei kukaan voi päästä puhtain paperein.  Aivan sama kuka sinne valitaan, jotain voidaan aina kaivaa esille.

Tuskin huipullepääsy puhtain paperein on mahdotonta - vaikeaa kyllä, muttei helppoa. Jos oikein tarkkaan aletaan syynäämään, niin epäilemättä varsin monen poliittisen vaikuttajan taustalla on vähintäänkin pieniä tai keskisuuria kupruja. Jos sellaisia tekee, pitää varmistaa, ettei jää kiinni, eikä puhu itseään pussiin. Silloin on puhdas, ainakin päällepäin.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 13.10.09 - klo:10:19
]Kun katsoo kokoomuksen ryhmäkuvaa, siinä onquote] nuorta väkeä aika edustavasti.

Kuvan heppu on Jani Sievinen, ellen aivan erehdy -.
[/quote]

tarkoitin just sillä että SDP:n nuorten ryhmäkuvaan saadaan uimahallista löydetty Julkku Sievinen, yks kaks hätiin.


Helsingissä demarit ovat saaneet köniinsä pahasti ja vihreät ovat nousseet.

Vihreilläkin on nykyisin fiksua porukkaa näytillä.

rapevainaa


Alien Weird

Lainaatarkoitin just sillä että SDP:n nuorten ryhmäkuvaan saadaan uimahallista löydetty Julkku Sievinen, yks kaks hätiin.

Helsingissä demarit ovat saaneet köniinsä pahasti ja vihreät ovat nousseet.

Vihreilläkin on nykyisin fiksua porukkaa näytillä.


Sossujen uusi puoluesihteeri näyttää hyvältä tyypiltä.
Se sopii hyvin kameran ja mikrofonin eteen.
Se on myös sopivan nuori.
Valitettavasti se ei ole nainen.

Tästä Verkkosukkamannekiinista ei vain taida kehkeytyä edustuskelpoista, niin valitettavaa kuin se onkin.
Olisi tosiaan hyvä jos puolue pystyisi löytämään nuoren naisen keulakuvaksi,
mutta kun joku ei sovi kameran ja mikrofonin eteen niin ei sitten sovi,
se nyt vain on yksi niistä edellytyksistä joita puheenjohtajalta vaaditaan.

Ehdotan että demarit vaihtavat puheenjohtajakseen nykyisen puoluesihteerinsä mahdollisimman pikaisesti.
Tämä on hyväntahtoinen neuvo ja puolueen parsta tarkoittava, vaikka en taida oikein sopia mielipiteiltäni sossujen kannattajakuntaan.

Tosin olen työväen ja köyhien puolella aina ja iankaikkisesti mutta olen sossujen kanssa eri mieltä siitä miten sitä asiaa hoidetan.

Minusta pitäisi puhua ennenkaikkea siitä miten rahaa tehdään, nyt demarit puhu vain siitä miten sitä jaetaan.
Tärkeä asia se rahan jakaminenkin on ja mielenkiintoinen, mutta jos rahaa ei ole niin ei sitä voi myös jakaa.
Ja jos rahaa ei hankita niin sitä ei ole.
Pitäisi puhua enemmän siitä miten rahaa hankitaan, mutta siitä demarit eivät puhu ja se on sosialidemokratian heikkous.

.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä