Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Maistuishan mullekin välipala

Aloittaja karpalo, 30.05.14 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

 Toisinaan hiukoo, tekee mieli välillä vaikka syödä voikkosen, siis voileivän. Nykyisin olen tehnyt aina valmiiksi muutaman sellaisen:



Klikkaa kuvaa, herahtaako vesi kielelle ?

Perusleipänä Oululaisen, tumma rukihinen, ei närästä, päälle paljon voimariinia, viipaloituja 8-9 min keitettyjä kananmunia, sen päälle kunnon Meetwurstisiivut. Tossahan on melkoinen pläjäys joka suuntaan, on kuitua, on sitä sun tätä. Mitähän sanoo asiantuntijat, jos noita leipiä laittaa poskeensa 2-4 päivässä ?

Onko huanoo ?

risto

#1
.
metvursti on jytyä kamaa. Välttelen sitä.
nonii....

leikataan 100 g siivu lohifileestä. Se mikroon kahden kertakäyttölautasen väliin. Kun lohi pehmenee, se pilkotaan ja sekoitetaan kahteen kananmunaan paistinlautasella. Yrttisuolaa.
sitten paketti taas mikroon. Ruohosipuli vois olla tuossa hyvää.

keksin tuon sen takia, että tykkään raa'asta lohesta, mutta noista valmiista fileistä olen saanut vatsan väänteitä useamman kerran. Pakkauksesta tuleva hajukaan ei ole tuoreimmasta päästä. Nahassa tuntuu olevan yhtä sun toista pöpöä.

nimi voisi olla siis steriloitu lohimunakas.

kromi

Ajattelin tänään savustaa lihapullia, joiden koostumus on niinkin yksinkertainen kuin:
Sikanauta jauhelihaa, sipulia ja paprikaa helvetin hienona silppuna, suolaa ja pippuria.
Kananmunan ja korppujauhon olen jo vuosia sitten jättänyt pois pilaamasta makua.

Illemmalla, jos tuo jälkikasvu saa tuosta kotirannasta kalaa, niin tiedossa on tod.näk pientä särkeä, kiiskeä, ahventa, ja melko varmasti pasuria.
Pasuri nyt ei hirveän maukas ole, ja ruotoinenkin kuin mikä, mutta kyllähän sitäkin laavulla syö.

Ens viikolla sitten kaivan rusakkoa pakkasesta, ja väännän loistavan padan siitä.

Toope

Kyllä minä kananmunaa ja korppujauhoa vähän peruslihapullissa tai pihveissä käytän, eivät ne mielestäni makua pilaa.

Ns. roskakalasta saa loistavaa ateriaa, jos vain viitsii valmistaa.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

kromi

Lainaus käyttäjältä: Toope - 02.06.14 - klo:23:24
Kyllä minä kananmunaa ja korppujauhoa vähän peruslihapullissa tai pihveissä käytän, eivät ne mielestäni makua pilaa.

Ns. roskakalasta saa loistavaa ateriaa, jos vain viitsii valmistaa.


Joskus sitä todellakin ihmettelee tuota roskakala määritelmää.


ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: kromi - 03.06.14 - klo:08:55
Lainaus käyttäjältä: Toope - 02.06.14 - klo:23:24
Kyllä minä kananmunaa ja korppujauhoa vähän peruslihapullissa tai pihveissä käytän, eivät ne mielestäni makua pilaa.

Ns. roskakalasta saa loistavaa ateriaa, jos vain viitsii valmistaa.


Joskus sitä todellakin ihmettelee tuota roskakala määritelmää.

Juu, ei ole mausta kiinni, varmaan työmäärä on ollut syynä dissaamiseen.

Metwursteista ilman muuta ykkönen on Kotivara. Munan päälle sopii anjovis. Ruisleipä sitä ohutta ja revittyä ja normivoita paksusti päälle. Salaatit sitten erikseen.

Lihapullia tehdessä lempireseptini on:

Naudan paistijauhelihaa vaivataan lisäten koko ajan suolaa, pippuria ja chiliä. Kun niitä tuntuu olevan liikaa ja vaivaamiseen on kyllästynyt tehdään palluroita jotka paistetaan kuumalla pannulla voi-kasviöljyseoksessa.

sniper

Lainaus käyttäjältä: ROOSTERMunan päälle sopii anjovis. Ruisleipä sitä ohutta ja revittyä ja normivoita paksusti päälle. 

Kokeilepa ROOSTER'i munasiivujen päälle hiukan suolaisempaa tuubikaviaaria, mä tykkään, että ne sopii hyvin päällekkäin ruisleivälle revitylle juurikin.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: sniper - 03.06.14 - klo:11:23
Lainaus käyttäjältä: ROOSTERMunan päälle sopii anjovis. Ruisleipä sitä ohutta ja revittyä ja normivoita paksusti päälle. 

Kokeilepa ROOSTER'i munasiivujen päälle hiukan suolaisempaa tuubikaviaaria, mä tykkään, että ne sopii hyvin päällekkäin ruisleivälle revitylle juurikin.

Olenkin juuri lähdössä kauppaan. Ostanen myös kalan munasoluja peltitorvessa ja kokeilen suutuntumaa.

karpalo


Rainbow-mätitahna, se isompi tuubi 1,85 /€



  Taste it, jos et jo ole sitä tehnyt.

Kallen kaviaari noin yhden euron verran kalliimpaa per tuubi.



Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä