Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Energian kulutus, ilmastonmuutos, ydinenergia

Aloittaja Aakku, 27.12.07 - klo:19:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Palataan sitten asiaan vaikka vuonna 2020?

Äläpäs yritä luistaa, sen takiahan minä täällä outomaalla notkun, että te viisaammat ja ahkerammat tiedonkerääjät kerrotte asioiden oikean laidan. En minä jaksa kahlata kaikkia linkkejä läpi netissä fysiikasta ja evoluutiosta ja maanviljelyksestä ja karjankasvatuksesta ja eroosiosta ja hirmumyrskyistä ja uusista energiamuodoista ja golf-virrasta ja kosmisesta säteilystä ja sosiaalipolitiikasta ja kestävästä taloustieteestä ja ihmisen ravinto-opista ja lääketieteestä. Minä haluan joskus tehdä myös kuvia.    :roll:  Kertoisit nyt vain kiltisti mikä on tärkeää  :)

Indigo

Kavihuonekaasujen [mm. hiilidioksidi] päästöjen vähentäminen.

:king:

Indigo

No luin kuitenkin vastoin lupaustani tuon ensimmäisen linkin etusivun.

http://vanha.sci.utu.fi/amazon/

olen vieläkin edellisen viestini kannalla.   :)

Harjoittelen sillävälin kuinka Lumikiteitä piirustetaan...


Indigo

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Kavihuonekaasujen [mm. hiilidioksidi] päästöjen vähentäminen.

:king:

No hei ...  :roll:  kiitos tästä...




Indigo

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "se".

Luepa ihan rauhassa noiden linkkien sisältämää tekstiä. Palataan asiaan sen jälkeen.
.

Tässä hommassa on nyt sellainen perustavaa laatua oleva vaikeus että minä olen sekä yksinkertainen että jästipäinen.  Yksinkertaisuus tarkoittaa sitä että minä en ymmärrä muuta kuin yksinkertaisesti ja simppelisti selitettyjä asioista ja jästipäisyys tarkoittaa sitä että minä en usko muuta kuin sellaista mitä minä itse ymmärrän.

Kyllä minä uskon että nuo sinun linkkisi sisältävät viisauksia ja että siellä voi olla totus ja ymmärrän minä senkin että minä voin olla väärässä.  

Mutta tämä tilanne on suurinpiirtein sama kun jos maailman viisain ja oppinein teologi tulisi selittämään minulle uskonoppia. Jos minä en sitä ymmärrä niin minä en usko.  Jos joku osaisi ne asiat minulle sillälailla yksinkertaisesti selittää että minä ne ymmärtäisin nin voisi minusta tulla uskovainen.  Mutta kun sellaista yksinkertaista ja ymmärrettävää uskonopinselitystä ei ole niin minä olen vieläkin pakana ja joudun sen takia helvettiin kun olen niin tyhmä ja jästipäinen.

Sama juttu on nyt tämän sinun viher- oppisi kanssa.  Sen mitä sinä pystyt minulle yksinkertaisesti selittämään, niin että minä sen ymmärrän, niin sen minä uskon, muuta en.  

Mutta ei kai tuo nyt niin kamala asia ole vaikka minulla olisikin väärä käsitys näistä asioista.  Onhan teitä muita enemmän. Niin että en minä pysty vähemmistössä estämään sitä että maailma pelastetaan vaikka miten yrittäisin panna kapuloita rattaisiin.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "se".

Luepa ihan rauhassa noiden linkkien sisältämää tekstiä. Palataan asiaan sen jälkeen.
.

Tässä hommassa on nyt sellainen perustavaa laatua oleva vaikeus että minä olen sekä yksinkertainen että jästipäinen.  Yksinkertaisuus tarkoittaa sitä että minä en ymmärrä muuta kuin yksinkertaisesti ja simppelisti selitettyjä asioista ja jästipäisyys tarkoittaa sitä että minä en usko muuta kuin sellaista mitä minä itse ymmärrän.

Kyllä minä uskon että nuo sinun linkkisi sisältävät viisauksia ja että siellä voi olla totuus ja ymmärrän minä senkin että minä voin olla väärässä.  

Mutta tämä tilanne on suurinpiirtein sama kun jos maailman viisain ja oppinein teologi tulisi selittämään minulle uskonoppia. Jos minä en sitä ymmärrä niin minä en usko.  Jos joku osaisi ne asiat minulle sillälailla yksinkertaisesti selittää että minä ne ymmärtäisin nin voisi minusta tulla uskovainen.  Mutta kun sellaista yksinkertaista ja ymmärrettävää uskonopinselitystä ei ole niin minä olen vieläkin pakana ja joudun sen takia helvettiin kun olen niin tyhmä ja jästipäinen.

Sama juttu on nyt tämän sinun viher- oppisi kanssa.  Sen mitä sinä pystyt minulle yksinkertaisesti selittämään, niin että minä sen ymmärrän, niin sen minä uskon, muuta en.  

Mutta ei kai tuo nyt niin kamala asia ole vaikka minulla olisikin väärä käsitys näistä asioista.  Onhan teitä muita enemmän. Niin että en minä pysty vähemmistössä estämään sitä että maailma pelastetaan vaikka miten yrittäisin panna kapuloita rattaisiin.


rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"http://www.maanystavat.fi/upm/perusteet/sademetsahakkuut.htm

http://www.maanystavat.fi/upm/perusteet/lajisto.htm

Tässä pari "tietosirua". Lyökää nyt ensi hätään nuo matalaksi. Perustelkaa esittämänne noista poikkeavat tiedot.

Sulla on tosi epäilyttäviä tietolähteitä. Millä rahalla noikin matkustaa ja perehtyy paikkoihin?
Lauseissa hypitään sademetsistä toisiin kuin ajatus ikään.  Sumatralta Argentiinaan ja toisia päin ja luetellaan kymmeniä tuhansia lajeja.

Sademetsä ei muutes ole mikään hiilinielu.Siitä ei ole apua hiilidioksidin sitomisessa. Se todettu jo kymmeniä vuosia sitten.  Vielä vähemmän sitovat nämä äärimäisen harvinaiset lajit.


Kyllä sademetsä silloin sitoo hiitä jos siitä tehdään paperia ja pannaan kirjastoon varastoon.
Pitäisi vaan kirjoittaa niin hyviä kirjoja ettei niitä heti kohta polteta.


.

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Sulla on tosi epäilyttäviä tietolähteitä.

.

en sanoisi noinkaan

LainaaMaan ystäville maailma on kokonaisuus, jossa erilaiset ongelmat nivoutuvat toisiinsa. Siksi Maan ystävät toimii ympäristönsuojelun, kehityskysymysten, ihmisoikeuksien, sosiaalisen oikeudenmukaisuuden sekä rauhan ja demokratian edistämisen puolesta.

Tavoite on hyvä.

Indigo

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"
Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Sulla on tosi epäilyttäviä tietolähteitä.

.

en sanoisi noinkaan.

Kuka mistäkin tykkää.  :P

LainaaMaan ystäville maailma on kokonaisuus, jossa erilaiset ongelmat nivoutuvat toisiinsa. Siksi Maan ystävät toimii ympäristönsuojelun, kehityskysymysten, ihmisoikeuksien, sosiaalisen oikeudenmukaisuuden sekä rauhan ja demokratian edistämisen puolesta.

Aikamoista porukkaa. Lapsia nuo vielä tuntuvat olevan, mutta järeää tutkimusta syntyy. Katselin itse lentolipua Borneolle mutta on se saatanan kallis.


Mutta jos touhuavat niin ei siitä kenellekään haittakaan ole.

http://www.maanystavat.fi/jasarit/5-2005.pdf

http://tuma.wordpress.com/2007/01/

Mutta kun tätä katsoo, on Riikka Leskinen Pöyryllä suunnitteljana Rantasalmen rantakaavassa vuonna 2007.

http://www.rantasalmi.fi/files/orig/525_Rantayleiskaava_Muutos_080607.pdf


On jännä seurata mitä siitä Riikasta vielä tulee isona, kansanedustaja, professori, tutkimuspäällikkö vai ....kaikkia noita yhteensä

.




.

Indigo

Kuinka mehiläisille kävi viime kesänä? Oliko niitä aivan normaaliin tapaan? Kuinka ensi keväänä?

Indigo

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Kuinka mehiläisille kävi viime kesänä? Oliko niitä aivan normaaliin tapaan? Kuinka ensi keväänä?

Indigo

Mehiläispesät  olivat  puolta pienempiä kuin normaalisti kun alettiin talvehtimaan. Pesissä oli punkkeja tavallisat enemmän ympäri suomea.

Ensi keväästä ei kukaan tiedä. Talvi on ollut poikkeuksellisen lämmin ja mehiläisille se tietää hyvää.
Jos kevät tulee liian aikaisin kuten viime vuonna, se ei tiedä hyvää. Viime vuonna paju aloitti kuukautta aikaisemmin kukinnan, mutta kun tuo aurinko mokoma kiertää rataansa vanhalla tavalla, oli niin kylmää ettei mehiläiset päässeet lentämään.


Tuo katoamistauti rajoittui vain USA:aan toissa kesänä. Viime kesänä taudista ei raportoitu lainkaan. Kanadastakaan ei tautia löytynyt. Taudin aiheuttama virus saatiin selville syyskuussa 2007. Sitten havaittiin että sitä on ollut USA:ssa ainakin vuodesta 2002 lähtien. Virusta on esim. Australiassa ja Kiinassa, mutta taudista ei ole havaintoja.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä