Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Tämä laulu sopii minun pirtaani juuri nyt:


https://www.youtube.com/watch?v=HyiJ89O0jvc

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

2013 kirjoitettua:


"Samassa suhteessa kuin 'Suvivirsi' On menettänyt suosiotaan, On kansantulo mennyt pakkasen puolelle?

Ennen oli sanonta:

"Rukoile ja työtä tee."

Kuka nykyään sellaista kaipaa? Vain ns. uskovat ovat siitä jotain ymmärtäneet?

Kun jokainen alkaa olla oma 'jumalansa' ja unohdetaan yhteen hiileen puhaltaminen, lopputuloksena On valtion jokavuotinen velanotto... Ensi vuonakin 6.6 miljartdia euroa?

Onko tuolla enää laitaa? Yksityinen talous olisi ollut konkurssissa jo monta vuotta...

Suvivirren sanat satuttavat ajankohtaisuudellaan totaalisesti vieläkin (Mulla oli työkaverina henkilö aikanaan joka tokaisi arkisena maanantaina seuraavasti:
- Olisipa aina suvi ja sunnuntai eikä koskaan arki ja maanantai? Tarkoittaen että työn tekeminen on raskasta - silti palkitsevaa - vaikeuksien kautta).

Suvivirren sanoma On ainakin minulle ja kaltaisilleni ajatukseltaan ajaton ja aina satuttava...

Näin muuten On..."

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Esimerkki Keijin paskanjauhamisesta...

Kansantulo ei tietääkseni ole mennyt pakkasen puolelle. Keiju voi esittää tilaston jossa se pakkasen puolelle meno nähdään.
Keiju voisi kerrankin ottaa selville asiat joista käy huolehtimaan. Kansantulossa menopuolella on kiinteän omaisuuden kuluminen; liike-elämässä lähes sama asia kuin poistot.
päivä kerrallaan

Armas Ryssiväinen


Järki ja tunteet.
Osittain Suomen ja itänaapurimme väliset väärinkäsitykset johtuvat siitä, että Venäjällä lukuja ei aina käytetä niiden eksaktissa merkityksessä – vaan slaavilaisessa kulttuuriperimässä ne voivat omalatuisella tavalla ilmaista suurta tunnetta, usein luottamusta, rakkautta, tms..
Esim. kun Putin Suomen vierailullaan sanoo, kuinka monen tuhannen kilometrin päähän Suomen rajasta hän vetää ohjukset ja kasarminsa - ei se lain tarkoita, että hän tekee niin. Hän voisi tehdä niin; tunneaffektissa se tuntuu siltä. Katteeton puhe, jota vastaanottajan responssi vielä generoi lisää, nostaa fiiliksen kattoon. itä-karjalaiset Briegut, nuo spontaanit juhlahetket, muuten toimivat samaan tapaan: "voit ottaa hevoseni milloin tahansa". Sitten tulee arki.
Niin, siis Krimin luovutushan tapahtui juuri tolla mallilla. NKP:n pääsihteeri Nikita Hrushtshov antoi tunteiden viedä päihtymystilassa.  Vastaanottaja otti sen kirjaimellisesti, ja häpeissään NL luovutti.
Krimin luovutus Ukrainalle 1954 ei ollut perustuslain mukainen, ja ainut huomautettava tapauksessa on aikajakso, jona virheen olisi ehtinyt korjata jo tuhanteen kertaan, hyvin esim. Hrushtshovin syrjäytyksen yhteydessä v. 1964.  [...]

Och sen kommer en disclaimer. Denna finns en engelskspråkig term för en skriftlig förklaring som begränsar avsändarens juridiska ansvar inför mottagaren. Dessa kan ibland fylla rollen av varningstexter.
På finska, huomautan että tästä slaavilaista tapakulttuuria hiukka ymmärtävästä, ainakin näitte rivien välistä, kirjoituksesta minulle ei makseta sentinlatia.


Suti

Totta, venäläiset tunteet ja niiden huomioon ottaminen on jotain monin verroin arvokkaampaa kuin suomalaisten latteat totuudessa jauhamiset.

Shirokaja priroda (en viitsi etsiä venäläisiä kirjaimia). Venäjällä kaikki on suurta, valheetkin.
päivä kerrallaan


Armas Ryssiväinen

Lainaus käyttäjältä: Suti - 09.08.16 - klo:12:18
Totta, venäläiset tunteet ja niiden huomioon ottaminen on jotain monin verroin arvokkaampaa kuin suomalaisten latteat totuudessa jauhamiset.
Tämä, myös protestanttiseksi kuivakkuudeksi sanottu järkiperäisyys silloin kun tunteet puhuvat toisaalla, on mun mielestä kuitenkin tapakulttuuria johon suomalaisilla jo historiallisista syistä on muita parempi tuntuma, ja siksi mahdollisuus toimia vaikkapa idän ja lännen välittäjänä.


Muisto Keijo Kullervo

#26
http://areena.yle.fi/1-3512480


Jospa voitaisi olla viisaita etukäteen, mutta ei...
Jälkiviisaus on sellainen viisauden laji joka kyllä korjaa ongelmia, mutta syyllistää lukemattomia ihmisiä turhista taisteluista ja pahoista teoista.

Olen Pertti Salolaisen kanssa ihan samaa mieltä ko. asiasta joka edellä esitettiin.

Mutta miten selvitä tästä olemassa olevasta tilanteesta kuiville?

Muisto Keijo Kullervo

Ps. Kaikki päättyy hyvin kun asioista päätetään YK:ssa eikä maailmanpoliisin päämajassa

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Muutama vuosi sitten kirjoitettua...


"Olen katsellut, niin kai Sinäkin lukijani, suurmiesten patsaita toreilla ja useissa aukioissa - varsinkin TV:n ja netin välityksellä...

Useimpien patsaiden, kuten Aleksis Kiven patsaan pään päällä On pulunpaskaa ja kaupungin virkamiehet saavat olla tarkkana, että edes kerran vuodessa ko. puhdistetaan... Taitaa olla niin, että pulut pitävät patsaita erinomaisena paikkana istumisilleen...

Taisi Raamatun kirjoittaja nähnyt Rooman valtakunnan suurmiesten patsaita kun sai kirjoitettua Jeesuksen kasteesta:

"Ja Pyhä Henki asettui Hänen päällensä kyyhkysen muodossa..."
Edellä muistini mukaan...

Hyvä ennakko tulevasta yllä...

Brasiliassa muistini mukaan On valtava Jeesus patsas jonka pään päältä saadaan 'siivota' lintujen paskaa jatkuvasti?

Onneksi Jeesuksen puheet eivät jääneet unholaan vaan löytyvät Raamatusta... En paljoa piittaa Jeesuksen kuvista, tai patsaista kuin myös muittenkaan merkkihenkilöiden julkiset muistomerkit saavat vähemmän huomiotani...
Tavallisen tallaajan kuoleman jälkeen tuskin kukaan enää muistaa vainajaa parin sukupolven jälkeen... Muistia saa lisää kirkonkirjoista ja hautausmailta, mutta siihen se tahtoo jäädäkin...

K.K.

Ps. Olen myös nähnyt unessa Hyvän Henkilön valvovat silmät ja tiedän, että Pyhän Hengen avulla olen pelastunut pahasta kohtalosta jo nyt..."
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Muutama vuosi sitten kirjoitettua:


"Teit isäin kulkemaan(ko)?"

Isäni kuoli jatkosodassa... Oli taistelun tuoksinnassa, tietojen mukaan kun saman kylät tappelivat samassa komppaniassa, löytänyt venäläisen 'Emman' sotasaaliina... Kyläkaveri näki varjon ja venäläisen Emman ja kuti suoraan otsaan isälleni 05.08.1941 (vanhin poikani On syntynyt 05.08. 1963).

Samainen kyläkaveri kuoli lähes seuraavana päivänä, sotasankarina...

Itse en asiasta ymmärtänyt mitään kun olin äitini vatsassa vielä silloin...

Kerrottuna minulle vasta aikuisena kun jouduin ottopojaksi noin nelivuotiaana...

En osaa vihata venäläisiä, mutta vihaan sotaa kaikissa muodoissa, myös kauppasotaa joka pahimmillaan johtaa sapelienkalisteluihin muutenkin kuin vain Karjalaolutpullon kyljessä...

K.K.

PS. Pastori Matti Kuronen kysyi kirkkoisältä aikoinaan seuraavaa:

"Elämmekö sodan jälkeen vai ennen sotaa?"

Kirkkoisä ei osannut vastata, mutta vastatkaa Te?
Kukin kykyjenne mukaan...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Työttömyyden hoito  alkaa kustannuksiltaan olla lähes samaa luokkaa kuin valtion lainanotto ensi vuonna?

Jokainen uusi työpaikka vähentää velanoton summaa. Silti joka viikko saadaan lukea tiedotusvälineistä että milloin mikin työnantaja vähentää työvoimaansa 'tuotannollista tai teknisitä syistä' vaikka yritykset tuottaisiva voittoa omistajilleen jätti summia?

Onko tuossa nyt mitään laitaa?"


Kysyn vaan

Muisto Keijo Kullervo


"Tie, Totuus ja Elämä?"