Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 20 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 08.02.21 - klo:12:42Voihan sitä tietysti heittää noppaakin ja katsoa sen avulla, mitkä sanat tulevat peräkkäin taajuussanastosta. Tai - voi sulkea silmänsä ja katsoa, mihin sanoihin sormi osuu ja valita sanat siten.

Taajuussanastohan kertoo, mitkä sanat ovat yleisesti käytettyjä ao. kielessä juuri niinä aikoina, kun julkaisu on tehty. Esim. olla-verbi on sellainen sana, joka varmasti toistuu yleisenä kaikissa kielissä, paitsi sellaisissa, joissa olla-verbiä ei tarvita ollenkaan. Uskontoa en näihin sanastoyleisyyksiin sekoittaisi. Jos taajuussanasto laaditaan Raamatun kielestä, niin siellä tietysti yleisimmät sanat ovat juuri siihen uskontoon liittyviä ja ne toistuvat lähes joka lauseessa.

Ajattelin, että halusit tietää jotain metodeistani:


Suomen Kielen taajuussanasosta oivalsin seuraavaa:

16  Tulla  + 100 Tietää =
116 Te     + 100 Tietää =
216 Jeesus + 100 Tietää =
316 Elää   + 100 Tietää =

Jne...

Muisto Keijo Kullervo
PS. Samalla menetelmällä Uudesta Testamentista:

10  Jeesus  + 100 Tuntea =
110 Kuollut + 100 Tuntea =
210 Tie     + 100 Tuntea =
310 Todistus+ 100 tuntea

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

klo 9.30 kilikello kilisee 9 kertaa 30 = vissiin viisi voimaa, tai hiisi soimaa ?

Kuuntelen ?

Esmerkix


Ajattelin, että halusit tietää jotain metodeistani:


Suomen Kielen taajuussanasosta oivalsin seuraavaa:

16  Tulla  + 100 Tietää =
116 Te     + 100 Tietää =
216 Jeesus + 100 Tietää =
316 Elää   + 100 Tietää =

Jne...

Muisto Keijo Kullervo
PS. Samalla menetelmällä Uudesta Testamentista:

10  Jeesus  + 100 Tuntea =
110 Kuollut + 100 Tuntea =
210 Tie     + 100 Tuntea =
310 Todistus+ 100 tuntea

Muisto Keijo Kullervo
[/quote]

Nyt ei oikein avaudu tuo edellä oleva. Siis mistä tuo 100 tulee? Miksi päätit lisätä sanaan 10 tuon 100 jne.?

Sait siis lauseet:
tulla te Jeesus elää; Tietää, tietää, tietää, tietää;  Jeesus kuollut tie todistus; Tuntea, tuntea, tuntea, tuntea. Ehkä minä en olekaan yhtään taikauskoinen. Eli siis lisäämällä suomen kielen taajuussanaston kuudenteentoista sanaan 100, saat järjestyksessä 116:nnen sanan, joka on tuntea. Entä sitten?

Muisto Keijo Kullervo

#1103
Ajattelin, että haluat tietää jotain metodeistani:
Suomen Kielen taajuussanastosta oivalsin seuraavaa:
16  Tulla     + 100 Tietää = On muistettava, että ymmärrykseni mukaan Tie/tämä
116 Te        + 100 Tietää = tarkoittaa sitä jotta jokaisen elämän tie on mahdollinen
216 Jeesus  + 100 Tietää = ja johtaa parhaimmillaan hyvään elämään.
316 Elää     + 100 Tietää = Joka onkin toivottavaa kaikkien kohdalla?
Jne...
PS. Samalla menetelmällä Uudesta Testamentista:
10  Jeesus  + 100 Tuntea =
110 Kuollut + 100 Tuntea =
210 Tie       + 100 Tuntea =
310 Todistus+ 100 tuntea
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Sitten vielä Vanhasta Testamentista - jatkoa:

10   Joka             + 100  Palvelija =
110 Siellä            + 100  Palvelija =
210 Luona, Luota+ 100  Palvelija =
310 Luottaa         + 100  Palvelija =
410 Kastaa           + 100  Palvelija =
510 Lisätä            + 100  Palvelija =

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Esmerkix


Kannattaa miettiä sanoja siltä pohjalta, mitä sanat tarkoittavat ja mistä muodoista ne ovat alunperin johdettu.
Tieto on substantiivi ja tietää on verbin perusmuoto. Ja sitten -tää on verbin perusmuodon pääte, ei siis merkitse sanaa tämä ja tää olisikin siitä slangimuoto joka pohjautuisi murteeseen. Suomen kielessäkään ei kaikissa murteissa sanota "tää on mun kirja", vaan "tua on miun kirjai" tai sinne päin. Tieto-alkuiseen sanaan perustuvat myös tiedottaa, tiedän, tiedät, tiedämme jne. Sitä paitsi monissa suomen murteissa tie onkin tiä.

Muisto Keijo Kullervo

#1106
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 10.02.21 - klo:11:18Kannattaa miettiä sanoja siltä pohjalta, mitä sanat tarkoittavat ja mistä muodoista ne ovat alunperin johdettu.
Tieto on substantiivi ja tietää on verbin perusmuoto. Ja sitten -tää on verbin perusmuodon pääte, ei siis merkitse sanaa tämä ja tää olisikin siitä slangimuoto joka pohjautuisi murteeseen. Suomen kielessäkään ei kaikissa murteissa sanota "tää on mun kirja", vaan "tua on miun kirjai" tai sinne päin. Tieto-alkuiseen sanaan perustuvat myös tiedottaa, tiedän, tiedät, tiedämme jne. Sitä paitsi monissa suomen murteissa tie onkin tiä.


Käsittääkseni kirjoitetun kielen pääasiallinen tarkoitus on saada kirjoittajan testi ymmärretyksi?

Muutin viestini sisältyä hieman ja lisäsin sanan 'tietämä' viestiini jota polemisoit?

Onko nyt hyvä?

Muisto Keijo Kullervo

Uskon, että olet ymmärtänyt kirjoittamani...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

#1107
Missähän kohdassa vastaustani näet politisointia? Paremminkin kielitiedettä.
Kuten tiedät, olen opiskellut pääaineenani suomen kieltä yliopistossa, kuten myös edesmennyt Ave Lazio. Tosin Ave oli myös väitellyt tohtoriksi suomen kielestä ja minä olen vain filosofian maisteri.

Ehkä näet seuraavat lausahdukset näin:
Minä: Jumalauta! (kirosana)
Muisto Keijo Kullervo: Jumala auta!

Minä: Saatana! (kirosana)
Muisto K.K.: Saat Ana...

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 10.02.21 - klo:13:34Missähän kohdassa vastaustani näet politisointia? Paremminkin kielitiedettä.
Kuten tiedät, olet opiskellut pääaineenani suomen kieltä yliopistossa, kuten myös edesmennyt Ave Lazio. Tosin Ave oli myös väitellyt tohtoriksi suomen kielestä ja minä olen vain filosofian maisteri.

Ehkä näet seuraavat lausahdukset näin:
Minä: Jumalauta! (kirosana)
Muisto Keijo Kullervo: Jumala auta!

Minä: Saatana! (kirosana)
Muisto K.K.: Saat Ana...


Kirjoitin vahingossa politisoin - mutta korjasin melkein heti 'polemisoit'. Onko nyt hyvä?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Muutama vuosi sitten...
Sanotaan, että unia nähdään vaikka niitä ei aamulla muistaisikaan tai heti herättyä...
No! Hyvin harvoin näen unia joita muistaisin herättyäni... Kertoilen valveilla valvetarinoita enkä tiedä ihan varmaan mistä ne tulevat, mutta vuosien varrelta yksi tarina on jäänyt mieleeni jonka nyt kerron.
"Olin hiomonkuorimolla valvomossa kun pomon kuullen aloin veistää juttua joka pulppusi kuin lähteestä ihan tuosta vain:
Olin mukamas nähnyt unta että olin rahapajassa töissä ja olin koneella joka teki viisikymppisiä... Ajastaan homma alkoi maistua puulta ja kerroin pomolleni että tarvitsisin työn jossa olisi enemmän vaihtelua...
Pomo sanoi:
- Tulepas mukaani niin näytän Sinulle uuden paikan... Vei minut koneen ääreen joka teki satasia sanoen:
- No! Tässä Sinulle vaihtelua, mutta en voi vaikuttaa palkkaasi... Ne määräytyvät työehtoneuvottelujen pohjalta."
K.K.
PS. Juttuni tuntui miellyttävän pomoani kun sain muutaman päivän kuluttua tietää, että olin saanut kuorimonhoitajan vakanssin kontolleni... Sillä tavalla kuin Niilo Tarvajärvi olisi sen sanonut... niin...Ja tarina on siitä ajasta kun 'markka' oli vielä Suomen valuuttaa...
"Tie, Totuus ja Elämä?"