Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Juulin Ikioma

Aloittaja juuli, 13.08.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juulianna

Ihan vaan tuon kortin takia ilmoitan jotta minulla oli synttärit. Poika soitti ja sanoi jotta pidetään vasta lauantaina ne synttärit. Minä  siihen että mitäs se Sanna-miniä nyt täyttikään. Vähän aikaa vallitsi hiljaisuus,,, poika totesi ettei ne Sannan synttärit ole vaan sinun omasi.
hupsis,,,
juuli
Niin kaunis on maa,,

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Juulianna - 26.07.20 - klo:14:43
Ihan vaan tuon kortin takia ilmoitan jotta minulla oli synttärit. Poika soitti ja sanoi jotta pidetään vasta lauantaina ne synttärit. Minä  siihen että mitäs se Sanna-miniä nyt täyttikään. Vähän aikaa vallitsi hiljaisuus,,, poika totesi ettei ne Sannan synttärit ole vaan sinun omasi.
hupsis,,,
juuli

Onneksi olkoon!
Minullakin on pian synttärit, tasavuosia täytän. Nyt saisi pysähtyä tuo vuosien lisääntyminen. Ehkä täytän tästä lähtien vain kymmenen vuoden välein... :)

Juulianna

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 26.07.20 - klo:18:28
Lainaus käyttäjältä: Juulianna - 26.07.20 - klo:14:43
Ihan vaan tuon kortin takia ilmoitan jotta minulla oli synttärit. Poika soitti ja sanoi jotta pidetään vasta lauantaina ne synttärit. Minä  siihen että mitäs se Sanna-miniä nyt täyttikään. Vähän aikaa vallitsi hiljaisuus,,, poika totesi ettei ne Sannan synttärit ole vaan sinun omasi.
hupsis,,,
juuli

Onneksi olkoon!
Minullakin on pian synttärit, tasavuosia täytän. Nyt saisi pysähtyä tuo vuosien lisääntyminen. Ehkä täytän tästä lähtien vain kymmenen vuoden välein... :)

Kiitos. Yritin aiemmin täyttää määrättyyn rajaan vaan ei se onnistunut. Kun ainakin poika ja äiti muistivat. Nyt tosiaan unohdin . Taas muistettiin joten ei onnistu edelleenkään.
Niin kaunis on maa,,

Muisto Keijo Kullervo

Onnea...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Juulianna

Niin kaunis on maa,,


Juulianna

#1315



Ei ole kaikki tasaista latua vaikka kämpässäni edelleenkin pysyttelen. Ei enää siitä ukaasista , sehän on jo ohi mutta varmuuden vuoksi. Ei ole oikein mitään asiaakaan ulos. Pankkikin lopetti joten tuli pankkiasiointiin kakskymmentäviisi kilometriä lisää. Pysyisi edes siellä ettei heti lähtisi koska silloin tulee matkaa jo viiskymppiä.
Eilen huomasin hyyskässä asioidessani että hyyskäpytyssä ei pysy vesi. Jostain alhaalta liruttaa pieni puronen lattialle. Pitää välillä taukoa mutta kyllä sillä muistissa on tämä liruttelu. Matto siellä on läpimärka. Jos  suihkun lattiakaivoon valuisi  mutta sen suunta on suoraan saunan lauteiden alle.  Mistä ei sitten minnekään pääse kun on seinät edessä. Soitin isännnöitsijärouvalle , sille joka ei tiedä mitä taloyhtiön vakuutus korvaa ja rouva lupasi lähettää huoltomiehen paikalle.
Huoltomes tuli katseli ja sanoi soittavansa putkimiehelle joka taas lupasi tulla pian. Mahdollisimman siis. Nyt on menossa toinen päivä ja vesi senkun lattialle liruttelee. Soitin taas huoltomiehelle joka kertoi putkimiehen tulevan huomenaamulla siis kolme päivää siitä kun ilmoitin liruttelusta. Lisäksi sanoin soittavani kaupunkiin jollekin putkimiehelle ellei huomenaamulla ilmesty joku joka liruttelun saa loppumaan.Samalla muistutin toisesta liruttelusta. Neljännen kerran. Parvekkeella kun katto vuotaa. Ei ole isännöitsijärouva enää ajan tasalla kun sanoi jotta pitää ottaa ylös kuinka paljon se vuotaa ja mistä kohtaa. Minä siihen ettei sillä vedenmäärällä ole mitään väliä tuleeko tippa vai kaksi kun tulee kumminkin. En minä ala sitä mittaamaan.
Rouva siihen etten saa siirtää ämpäriä pois jotta näkee mistä katossa se vesi tulee. Ilmoitin tyhjentäväni välillä mutta palauttavani vuotokohtaan takuulla takaisin. Kun en ymmärrä mitä apua siitä ämpäristä muualla olisi. Kokolailla oli  oli outoa kun itsestäänselviä asioita piti jahkata. En ole kenenkään koskaan kuullut mittailevan katostaan valuvaa vesimäärää.
Kävi putkimies ja ilmoitti että tuo on vaihdettava uuteen koska siinä ei ole mitään emaliakaan enää jälljellä. On kuulemma ajan kysymys koska se hajoaa koko pytty. Nyt odottelen viikonlopun yli ja toivon hartaasti ettei  nyt vaan hajoa kun uusi on tulossa. Missä minä väliajan käyn.
Millään en ymmärrä jakoa jonka mukaan lavuaari, uuden kustannan minä ja pytyn taloyhtiö kun kuulemma en vie sitä muassani jos muutan. Ei ole syy koska enhän minä lavuaariakaan vie.

outoja ovat herrojen tiet
juuli
.
.
Niin kaunis on maa,,

Esmerkix

Vesikalusteilla on tietty kestoaika. Maksimiaika lienee n. 25 vuotta. Sen jälkeen alkavat putketkin olla lopussa. Jos se ei ole oma osake, niin vuokratalon pitäisi kunnostaa kaikki laitteet ellei vuokralainen ole aiheuttanut vahinkoa jollakin väärällä toimenpiteellä. Jos on omistusasunto, niin siinähän kaikki kustannukset kohdentuvat osakkaille.


Juulianna

#1317
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 30.07.20 - klo:20:55
Vesikalusteilla on tietty kestoaika. Maksimiaika lienee n. 25 vuotta. Sen jälkeen alkavat putketkin olla lopussa. Jos se ei ole oma osake, niin vuokratalon pitäisi kunnostaa kaikki laitteet ellei vuokralainen ole aiheuttanut vahinkoa jollakin väärällä toimenpiteellä. Jos on omistusasunto, niin siinähän kaikki kustannukset kohdentuvat osakkaille.

Oma on ja  just kun sain pankin pois  partsiremppa tuli , osuuteni on jotain 5.000 € . Vähitellen yht.vastikeessa maksetaan. Maksetaan samoin jos joku jättää vuokransa/vastikkeensa maksamatta.  Maksellaan nyt lisäksi Siwan  joka lopetti kuluja kun myivät se keppikerjäläiselle yht.vastikkeet ym. ym...Ei tämä omistaminen ole pelkkä autuus ja asuminen ei niin halpaa lystiä ole kun kaikki mitä tapahtuu asunnoissa tulee meidän muiden maksettavaksi. Jokaisella kai on jonkinlainen vakuutus ja se korvaa mitä se sitten korvaa. Kuuluin vähän aikaa hallitukseen . Jäin pois kun tajusin että mikäli joku halkaisee päänsä talvella liukkkailla pihoilla niin  hyvässä lykyssä hallitus, ensisijaisesti puheenjohtaja ja isännöitsijä korvaavat lompsastaan huonosti hiekoitetun pihan aiheuttaneet vahingot. Joten mikään autuus tämä omistusasunto   ei  ole.  Vähän päästä jotain tulee. Viimeksi, salaojien jälkeen porattiin ikkunan yläkarmiin 123 pientä reikää tuloilman takia kun se oli rakennusvaiheessa jäänyt pois. Ne saa onneksi suljettua koska asuntoni olisi talvella pakastin jos ne olisi auki.
Seuraavana on uudet partsin ovet. Ensi kesänä sitten.
uh.
Oikeastaan on väärin sanoa oma kun taloyhtiö omistaa seinät. Minulla on vain hallintaoikeus tiettyihin numeroihin osakeyhtiössä. Kaikissa taloyhtiön osakkeissa on sama juttu.
juuli

Niin kaunis on maa,,

Juulianna

#1318


Tuli tehtyä lasarettireissu. Katsellessaan vanhoja käyntejään huomasi jotta kerran vuodessa on muodostunut vakioksi. Joten ennen pääsyä lakanoiden väliin oli tapana suorittaa tietyt manooverit :

Sopivien asusteiden valinta joka tarkoitti sairaalan pyjamahousuja joissa järjestään kaikissa oli pesuissa muotoutunut kuminauha yhdeksi venymättömäksi pötköksi. Ei millään ilveellä ylhäällä pysyneet. Juulin jalkaa oli tarkoitus treenata joten se ei onnistunut housut nilkoissa. Ei muutkaan potilaat tähän suostuneet.
Toisena tuli telkun kaukosäätimen haeskelu. Kun ei tässä huoneessa olllut. Telkku kyllä oli. Ihmetyttää mikä villi on kuskailla säädintä muissa huoneissa kun kullakin huoneella pitäisi oma olla. Jos oli samanlainen telkku niin saattoi tulla kaksintaistelu nyt kun jollain oli ylimääräinen säädin. Sillähän voi kääntää omalle lempparikanavalle.
Ruoka-aika on just mennyt eikä kiljuvaan nälkäänsä saa enää kuin kymmensenttisen kaurapuikon . Antaisi niitä edes muutaman niin hetkeksi lakkaisi vatsa kurnimasta.
Sänky oli luku sisänsä. Automaattinen ylä-alaosan säätö. Tämä juulille osunut oli huoltoa vailla. Joka kerta kun juuli nosti namikasta yläosaa istuvaan asentoon oli nousu nykivää. Äänet, rutina, kolina vinkuna kuului taatusti naapurihuoneeseenkin. Pelotti hiivatisti josko sänky linkoaisi juulin kaksinkerroin kuin eväsleivän kun kunnossa peti ei ainakaan ollut. Kun juuli esitti asian hoiturille oli vastaus jotta samanlailla ne vonkuu tällä kaikki.
Ruoka tulee sillä aikaa kun olet jssain lukemattomista koneista. Joka paikka kuvattiin . Gynekologillakin käväistiin. Miksi kun jalka oli kyseessä. Yöpöydälle ilmestyi useampi muvinen, kannellinen kuppi jonka merkitystä tidustelessaan sai vastauksen jotta nihin pitää yskiä kun lääkäri epäilee tubia. Ei yskittänyt joten käyttämättömäksi jäivät.
Ruoka oli sitä mitä laitosruoka oli. Kahvi oli kahvi vain nimeltä. Joskus ihan kiitettävää paitsi kahvi joka pysyi samana kuravetenä.
En osaa sanoa oliko jalka minkälainen verrattuna nykyiseen. Kai se pahempi oli kun täällä nyt makoili. Yksityishuoneessa kun oli MRSAan kantaja mikä tauti ei näy pitäjän terveysaseman kokeissa mutta keskussairaalan näkyy. Juttu on kovasti kummallinen kun kahta eri tietoa annetaan.
Kolmisen viikkoa siellä venähti. Pitenee vuosi vuodelta huoltoaika. Jalassa on enää yksi avokohta. Jonka toivoisi parantuvan nyt kun jatkuva joka toinen päivä oman terveyskeskuksen hoitopäivä. Vähäinen episodi täälläkin sattui kun jumppari ehdotti yleisen tilan rappuihin harjoittelua mutta muisti ettei sinua voikaan viedä kun olet eristyksessä. Lääkärin antamassa lausunnossa lukee nyt "kieltäytyy rapuissa kävelystä." Tulkitseekohan joku valkotakki että tässä taas yksi hoidon vastainen. Pitääpä pistää korvan taa. Siiis lääkäri  korvansa.
Voihan nenä.
juuli

Niin kaunis on maa,,

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Juulianna - 11.09.20 - klo:08:28
---
Ruoka oli sitä mitä laitosruoka oli. Kahvi oli kahvi vain nimeltä. Joskus ihan kiitettävää paitsi kahvi joka pysyi samana kuravetenä.
En osaa sanoa oliko jalka minkälainen verrattuna nykyiseen. Kai se pahempi oli kun täällä nyt makoili. Yksityishuoneessa kun oli MRSAan kantaja mikä tauti ei näy pitäjän terveysaseman kokeissa mutta keskussairaalan näkyy. Juttu on kovasti kummallinen kun kahta eri tietoa annetaan.
Kolmisen viikkoa siellä venähti. Pitenee vuosi vuodelta huoltoaika. Jalassa on enää yksi avokohta. Jonka toivoisi parantuvan nyt kun jatkuva joka toinen päivä oman terveyskeskuksen hoitopäivä. Vähäinen episodi täälläkin sattui kun jumppari ehdotti yleisen tilan rappuihin harjoittelua mutta muisti ettei sinua voikaan viedä kun olet eristyksessä. Lääkärin antamassa lausunnossa lukee nyt "kieltäytyy rapuissa kävelystä." Tulkitseekohan joku valkotakki että tässä taas yksi hoidon vastainen. Pitääpä pistää korvan taa. Siiis lääkäri  korvansa.
Voihan nenä.
juuli

Ei vaikuta oikein asiantuntijahoidolta. Olikohan kaikki kokeneet hoitajat siirretty koronapisteisiin?
Minultakin löytyi MRSA korvan eritteestä vuonna 2002. Ei sitä lue minkään sairaanhoitoyksikön tiedoissa. Sitä en tiedä, onko se jo häipynyt pois minusta, kun korvatulehduksia ei ole enää ollut. Minulle kuitenkin tehosi vielä yksi antibiootti, Dalacin. Olen myös allerginen aspiriinille. Saan siitä anafylaktisen reaktion. Aspiriiniallergia lukee vain kotikunnan terveyskeskuksen tiedoissa. Kantaan sitä ei saatu kirjattua. Duodecimin sivulta luin, että jos saa infarktin oireita, niin heti ensiapuna annetaan aspiriinia. Se kyllä varmistaisi nopean lopun.