Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Puoluekentät suuren murroksen edessä?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 25.10.10 - klo:09:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

#330
Olen ollut kaukaalainen henkeen ja vereen yli neljäkymmetä vuotta... Siinä sivussa kasvattanut ja haudannut Cavalieri-koiria kahdet jotka molemmat elivät yli 13 vuotiaaksi... Kolmas koiramme Kamu - vaimoni sanoo Camyy - on kuten sanottu yksi ja puoli vuotias...
Kukaan aikaisemmista koiristamme ei ole haukkunut poliittisen henkilön kuvaa - paitsi nykyinen koiramme Kamu.

Olisiko politiikka lopulta iskostunut Kamun olemukseen?

Itse olen SDP:n edustaja ja katselen kummeksuen nykyisen pääministerin sekoilua vaalipaneeleissa? En tykkää takuitten viemistä ulkomaille(kaan)?

Olisiko Kamu kuullut valitukseni viimeistä vaalipanelia katsoessani?
Tiedä häntä, mutta meitä vaimoani ja minua huvitti Kamun käyttäytyminen? Olisiko politiikka viimeinkin tarttunut Kamuun?

Jään ihmettelemään...

K.K.

JK. Muuten, edellä oleva kuva vastaa Kamun näköä ihan totaalisesti? Cavalieriä On ainakin neljän laisia trikolori, täysin ruskea, musta ja kuvan näköinen.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Patu

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 03.04.11 - klo:09:04

Itse olen SDP:n edustaja ..


Minkä lajin edustaja olet, kansanedustaja vai kunnanvaltuutettu?

S

Mistäpä sivujuonteesta nyt ei politiikkaa pysty tekemään. Vaalikentilläkin availlaan ehdokkaiden vaatekaappeja, tai otetaan jopa omat lapset/perhe taistoon mukaan. Poliittisia irtopisteitä keräillään jos jonkinlaisten kissanristiäisten myötä, jossa äänestäjiä kosiskellaan erilaisilla mediatempuilla.

- Vaaliaseet on näin teroitettu täyteen teräänsä. Taisto on erittäin tiukkaa, joten kaikki keinot ovat sallittuja gallupsuosion kasvattamisessa. Paljon kyllä lupaillaan; puhutaan kauniita sanoja - mutta kun tämäkin vaalikiertue on ohi, niin tekojen lunastusten aika koittaa. Silloin puolueiden luottamus punnitaan uurnilla oikein toden teolla.

- Tässä vaiheessa se kuuluisa mediakritiikki & uutislukutaitokin nousee taas arvoon arvaamattomaan. Mutta pääasiahan on että koirat haukkuvat, vaikka karavaani kuitenkin kulkee eteenpäin siitäkin huolimatta?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Muisto Keijo Kullervo

Äänestetty On... Paineet hävisivät kerta heitolla?

Äänestäkää - vaikka ennakkoon - niin On niin levollinen olo sen jälkeen... Eikä tarvitse kuin pyöritellä peukaloita huhtikuun 17 päivän illalla...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

S

#334
Ei onneksi itselläni ainakaan ole minkäänlaisia paineita äänestämiselle, vaikka taidan joidenkin määritelmien mukaan kuulua Suomen suurimpaan puolueeseen eli ns. nukkuvien puolueeseen. Ainakin sen puoleen on levollinen olo, kun ei tarvitse vaivautua vaaliuurnille. Joten nukun tästäkin eteenpäin yöni rauhallisesti.

- Itse tosin epäpoliittisena hahmona en koe kuuluvani mihinkään tiettyyn poliittiseen viiteryhmään, tai muuhunkaan ideologisen aatemaailman epämääräisiin klikkiytymiin. Tämä on siis täysin harkittua, eli eräänlainen itsetarkoituksellinen kannanotto kapitalistista nykymenoa vastaan!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Tiistai

#335

Huomenna olisi mahdollisuus äänestää, kun on muutenkin asiaa konsulaattiin, ylihuomennakin vielä. Enpä ole usein äänestänyt, muistaakseni 2x presidentin vaaleissa (Haloselta ottaisin ääneni takaisin, jos voisin) ja ehkä pari kertaa muuten.

Mutta ketä äänestää?!  
http://www.vaalikone.fi/
Hesarin vaalikoneen kysymykset sain melkein vastattua ja sitten klikkasin sen sivun vahingossa pois  8) Täytyy tehdä uudelleen. Jollain muulla vaalikoneella kokeilin jo pari viikkoa sitten, saapas nähdä saanko samat poliitikot uudelleen.. kaksi perussuomalaistakin oli mukana!  Mutta kysymykset olivat simppelimpiä kuin Hesarilla.

MUoks.
Lainaa
- Itse tosin epäpoliittisena hahmona en koe kuuluvani mihinkään tiettyyn poliittiseen viiteryhmään, tai muuhunkaan ideologisen aatemaailman epämääräisiin klikkiytymiin.
Ässääkö viedään kuin pässiä narusta? :P  Mene hyvä mies äänestämään, tee yllämainitun  vaalikokeen testi.. ei kaikkeen tarvitse vastata, jos ei kiinnosta.

Tiistai



http://www.vaalikone.fi/
Noniin, vastasin vaalikoneen kysymykset, pari kolme jätin vastaamatta. Löytyi yksi Keskustan proffa Oulusta, jota äänestän. Melkein kaikki vastaukset samat!   

Nyt S myös, äänestäminen on velvollisuus, jos välittää maan asioista :)

S

#337
Minua ei pysty mitkään tahot käännyttämään tässä asiassa. Kyllä ne on ihan muut, jotka kulkevat laumahenkisinä pässeinä liekanarussa. Jokaisella kansalaisella on onneksi oikeus & velvollisuus ottaa kantaa omalla tavallaan, joten minun tapani on jättää äänestämättä; koska nykymeno tulee kaikesta huolimatta jatkumaan, äänestää sitten tai ei. Mikään ei näin ollen tule siinä suhteessa radikaalisti muuttumaan. Tämä on ikäänkuin ideologinen vastalause valtapuolueiden elitistisen aatemaailman lyhytnäköiselle sortopolitiikalle. Siinä ei auta vaikka kuinka välittäisi maan asioista, kun se toisinajatteleva soraääni ei siellä suurten joukossa juurikaan kuulu.

- Minulle nykyinen poliittisen valtaeliitin sanelupolitiikka on täysin luotaantyöntävä alue, se ei yksikertaisesti puhuttele millään tasolla. Olen tavallaan myös demokratian vastainen, koska sekään ei ideologiana ole globaalisti tuottanut sitä hyvää mitä vallanpitäjät kauniissa puheissaan ovat kansalaisille luvanneet. Pientenkin puolueiden ääni on pahasti hukkunut tämän kapitalistisen suuruudenhullun habatuksen alle.

- Siksi olen mielummin tämän kylmän järjestelmäkoneiston ulkopuolella, jossa päättäjät ensisijaisesti ajavat omia etujaan - piiloutuvat valmiiden ismiensä taakse, joíhin taas sisältyy ideologisesti katsoen hyvinkin arveluttavia piirteitä. Vallanhimo kun ajaa ikäänkuin huomaamatta inhimillisyyden ylitse, jopa ihmisoikeuksia polkien. Tälläistä puolueellista aatesuuntausta en halua olla tukemassa missään muodossa.

Onko tämä nyt sitten se näiden kansanvaltaisten edustajien peräänkuuluttama 'paremminvointivaltio', vai pikemminkin kuitenkin se vanha tuttu pahoinvointivaltio, jossa heikommassa asemassa oleva ihminen joutuu henkensä edestä taistelemaan olemassaolonsa oikeutuksesta. Näillä puheilla ei kyllä olisi myöskään asiaa suuriin saleihin, koska tunnetustihan totuuden puhujille ei löydy yhteisissä pöydissä tilaa. Siksi on parempi vaan yrittää tulla toimeen omalla elämänfilosofiallaan - eikä turvautua katteettomiin lupauksiin, joiden uskottavuus on kyllä aikojen kuluessa kärsinyt pahan inflaation!    
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Tiistai



Jäi sittenkin äänestämättä. Oli kaikenlaista ja ajateltiin, että klo 4:n iltapäivällä vielä ehtii. Mutta eipä ehdittykään, mahdoton liikenneruuhka kaupungilla ja palattiin heti takaisin. Silti olisi kieli pitkällä vielä ehkä ehditty. Mutta 3 ääntä ole vielä ketään paljoa auttanut.  Kun jälkikasvu kuuli aikomuksestani halusivat myös mukaan äänestämään samaa ehdokasta.

Mutta nämä vaalit näyttävät olevan sellaiset, että niistä vielä puhutaan eikä vain Suomessa  ::)

S

#339
Varsinkin kun puheenaiheiksi sekä varsinaisiksi vaaliaseiksi nousee näissä taistoissa mitä ilmeisemmin EU;n hätälainoitukset sekä Libyan tilanne. Ehkä nuo vanhat vaalirahasotkutkin, sekä muut kähminnät jollakin muotoa poliittista uskottavuutta nakertavat, vaikuttaen samalla joidenkin ihmisten äänestyskäyttäytymiseen - mutta kansan muisti on myös monesti valikoiva edustajien mokailujen suhteen.

- Politiikan pelikentillä ei itse asiassa ole väliä mitä tekee, kunhan vain ollaan näyttävästi otsikoissa. Loanheittokin on sallittua; kunhan se tehdään taitavasti, missä taas tarvitaan sitä kuuluisaa poliittista pelisilmää. Taitavalla populistisella retoriikalla saadaan lopulta ne liikkuvat äänestäjätkin sokeana vaalikarjana liikkeelle!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä