Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda



Olen jonkun verran kuvien kansssa värkännyt, kyllä eri ohjelmilla. Minusta tuo teksti mainoksessa on vaihdettu, se on turhan selvää verrattuna muihin yksityiskohtiin katoksen alla. Jos kovasti zoomaa, niin sen näkeekin, että alkuperäistä on vähän tuhrittu lukukelvottomaksi ja laitettu sen päälle uusi teksti.

Katsoin kuvalähdettä, sehän oli FB sivulla, jolle siskonpoika oli linkannut. Yhdestä viesteissä lukee "Hervannan grilli RIP", siis sitä ei enää ole = kuvaa on käsitelty!


Posiella

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 19.10.15 - klo:16:41
No, rakennustyömaat kai ovat juuri tällaisia ilmaisen työvoiman työpaikkoja, mutta eivät ne talot silti sen halvempia ole kuin normaalilla työvoimallakaan rakennetut.

Kyllä taas tästä kommentista näkee, miten helvetin pihalla te eläkeläiset olette nykypäivän yrittämisestä! Sattuuko Esmerkix tietämään, että nykyään joka rakennustyömaalla pitää työntekijöillä olla veronumerot? Ne pitää raportoida joka kuukausi verottajlle ja selvittää, millä työmaalla mikin ukko on ollut ja kuinka kauan. Helvetinmoinen paperisota etenkin kun pitää ilmiottaa verottajalle myös aliurakoitsijoiden työntekijät! Jos jätät ilmoittamatta jonkun miehen, heti napsahtaa 1500 euron sakko! Ja luuletko tosiaan, että noita pimeitä miehiä voi pitää isommilla työmailla? Ei tosiaankaan, koska liiton ja työsuojelun miehet ja naiset pamahtaisivat heti sinne.

Rakentaminen on siksi kallista, että byrokratia ja ns harmaan talouden metsästys lisäävät kunnon yrittäjien paperisotaa. Oikeat roistot löytävät kyllä keinot kiertää lakia!
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: . - 21.10.15 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 19.10.15 - klo:16:41
No, rakennustyömaat kai ovat juuri tällaisia ilmaisen työvoiman työpaikkoja, mutta eivät ne talot silti sen halvempia ole kuin normaalilla työvoimallakaan rakennetut.

Kyllä taas tästä kommentista näkee, miten helvetin pihalla te eläkeläiset olette nykypäivän yrittämisestä! Sattuuko Esmerkix tietämään, että nykyään joka rakennustyömaalla pitää työntekijöillä olla veronumerot? Ne pitää raportoida joka kuukausi verottajlle ja selvittää, millä työmaalla mikin ukko on ollut ja kuinka kauan. Helvetinmoinen paperisota etenkin kun pitää ilmiottaa verottajalle myös aliurakoitsijoiden työntekijät! Jos jätät ilmoittamatta jonkun miehen, heti napsahtaa 1500 euron sakko! Ja luuletko tosiaan, että noita pimeitä miehiä voi pitää isommilla työmailla? Ei tosiaankaan, koska liiton ja työsuojelun miehet ja naiset pamahtaisivat heti sinne.

Rakentaminen on siksi kallista, että byrokratia ja ns harmaan talouden metsästys lisäävät kunnon yrittäjien paperisotaa. Oikeat roistot löytävät kyllä keinot kiertää lakia!

Tässä lainaus verohallinnon sivuilta (lihavoinnit minun):

"Rakennusalan harmaa talous käy kalliiksi yhteiskunnalle. Verohallinto torjuu harmaata taloutta laajalla rintamalla. Rakennusalan harmaa talous aiheuttaa yhteiskunnalle merkittävät tappiot menetettyinä veroina ja muina maksuina. Harmaa talous myös heikentää yleistä veromoraalia ja rehellisesti toimivien yritysten kilpailukykyä. Rakennusalan harmaa talous on viime vuosina kansainvälistynyt ja sen vakavuusaste on samalla kasvanut. Tyypillisiä rakennusalan harmaan talouden esiintymismuotoja ovat kuittikauppa, arvonlisäveropetokset sekä tilaajavastuulain laiminlyönti. Keskeisen haasteen rakennusalalla muodostaa korkea aliurakointiaste." (vero.fi)

Mitä tulee minun pihalla olemiseeni nykypäivän yrittämisestä, niin olen ollut vasta tämän kesän ajan eläkkeellä, joten pihalle joutuminen on käynyt tosi nopeasti, ehkäpä liian nopeasti. Rakentamista on niin monenlaista ja kaikille työmaille tarkastajatkaan eivät ehdi.

Amanda



Ehkä nimim. Pisteellä on lähipiirissä rakennusalan yrittäjiä, tuli se mielikuva ed. viestistään. Mutta ei kaikki yrittäjät ole rehellisiä, oletan.

Ehkä lankeasi itsekin, jos konkurssi vaanisi nurkan takana, niin kyllä siinä yrittäisi minimoida kulujaan hintaan mihin hyvänsä. Jos jää kiinni, niin sakot on pienempi paha kuin firman menetys.. oletan taas.

Harmaaseen talouteen kuuluu myös sukulaisten palvelukset, joita tehdään ehkä vain pullakahvien tai vastapalvelujen muodossa eikä verottajalla ole aavistustakaan, vaikka kahvin haistaisikin ;)  Joo, mulla on esim. kirvesmies-veli ja toinen on puhelin- ja sähköalalla.


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 21.10.15 - klo:20:04


Ehkä nimim. Pisteellä on lähipiirissä rakennusalan yrittäjiä, tuli se mielikuva ed. viestistään. Mutta ei kaikki yrittäjät ole rehellisiä, oletan.

Ehkä lankeasi itsekin, jos konkurssi vaanisi nurkan takana, niin kyllä siinä yrittäisi minimoida kulujaan hintaan mihin hyvänsä. Jos jää kiinni, niin sakot on pienempi paha kuin firman menetys.. oletan taas.

Harmaaseen talouteen kuuluu myös sukulaisten palvelukset, joita tehdään ehkä vain pullakahvien tai vastapalvelujen muodossa eikä verottajalla ole aavistustakaan, vaikka kahvin haistaisikin ;)  Joo, mulla on esim. kirvesmies-veli ja toinen on puhelin- ja sähköalalla.

Tuosta harmaasta pizzanpaistosta tuli juuri tänään ykkösen uutisissakin 20.30. Parhaillaan Yle lähettää A-studion venäjäksi. Informaatiosota on ensimmäinen aihe...



Esmerkix

Kävin tänään katsomassa elokuvan Kätilö. Järkyttävää sotakuvausta, mutta katsominen tekisi varmasti hyvää monille, jotka ovat jo sotahistoriamme unohtaneet tai eivät ole siihen tositoimin tutustuneetkaan. Suosittelen!

Amanda

Katsoisin, jos voisin!

Mikä yhteensattuma, olen nyt illalla tutkinut voiko mistään Ostaa suomal. äitiyspakkausta. Senhän saa vain, jos on Kelan asiakas :)

Löysinkin, yksi avaamaton on myynnissä naamakirjassa.
Mutta liian varhaista hankkia, kun sitä tarvitaan vasta toukokuulle <3

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 29.10.15 - klo:21:43
Katsoisin, jos voisin!

Mikä yhteensattuma, olen nyt illalla tutkinut voiko mistään Ostaa suomal. äitiyspakkausta. Senhän saa vain, jos on Kelan asiakas :)

Löysinkin, yksi avaamaton on myynnissä naamakirjassa.
Mutta liian varhaista hankkia, kun sitä tarvitaan vasta toukokuulle <3

Mulla on käsitys, että niitä myydään ulkomaille. Voi olla että myyntiä vasta suunnitellaan, mutta jos löydän sellaisen linkin, niin pistän tänne...

Suti

Tämäkin käsityksesi on väärä.
Kela ei voi myydä äitiyspakkausta, sillä se ei ole kaupallinen tuote. Pakkaus on äitiysavustuslain mukainen sosiaaliturvaetuus, jonka tuotteet on kilpailutettu EU-lainsäädännön mukaan.
päivä kerrallaan

Esmerkix

#6759
Lainaus käyttäjältä: Suti - 30.10.15 - klo:18:47
Tämäkin käsityksesi on väärä.
Kela ei voi myydä äitiyspakkausta, sillä se ei ole kaupallinen tuote. Pakkaus on äitiysavustuslain mukainen sosiaaliturvaetuus, jonka tuotteet on kilpailutettu EU-lainsäädännön mukaan.

Ei ehkä Kela, sehän ei niitä tuotteita valmista. Niitä on lähetetty näytille ulkomaille, mutta en siis tiedä, onko niitä saatavissa mistään rahalla... Muuten, ehkä tuokin lauseesi on väärin muotoiltu.

Tuollaisen jutun löysin Ylen uutisista:

Helsinki 26.8.2014 klo 7:23 | päivitetty 26.8.2014 klo 7:23

Kolmen isän kopla kokeilee suomalaisen äitiyspakkauksen vientiä ulkomaille

Miesporukka pääkaupunkisedulta aikoo kopioida Kelan pakkauksen. Suomalainen äitiyspakkaus on saanut viime vuosina huomiota maailmalla. (yle.fi/uutiset)

ja tuossa:


Kelan pääjohtaja Liisa Hyssälä esittelee äitiyspakkauksen

Suomalainen äitiyspakkaus on saanut viime aikoina runsaasti julkisuutta maailmalla. Esimerkiksi BBC kertoi eilen Kelan lahjoittaneen äitiyspakkauksen Britannian hoviin pian syntyvälle kruununperilliselle. Nyt Kela aikoo medianäkyvyyden innoittamana selvittää, voisiko äitiyspakkauksista tulla Suomelle uusi vientituote. Kuvaus ja editointi: Seppo Kärki, toimittaja: Joonas Fritze (nyt.fi)

Enpä tiedä, onnistuiko vienti...


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä