Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Uskotko sieniin?

Aloittaja Alien Weird, 10.09.11 - klo:10:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Patu

Joku testi kai?

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 11.09.11 - klo:09:12
Uskotko että Niinistön tulevalla presidenttikaudella Suomi liitetään natoon?

Minulla on tuohon näkemys, joka on muutettavissa pätevin perustein. Se ei siis ole uskoa.
En siis voi vastata kysymykseesi.

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 11.09.11 - klo:09:12
Uskotko että ihmiset eivät sittenkään halua äänestää Suomen Natoon liittämisen puolesta?

Miten niin "sittenkään"?
Vastaus riippuu tilanteesta. Viittaat Natoa koskevaan kansanäänestykseen.
Suomessa ei ole kuin neuvoa antava kansanäänestys, ei sitova. Poliitikot ovat toki sitoutuneet siihen että ilman kansan tahtoa ei Natoon mennä, ja siksi po. äänestystä ei järjestetä ennen kuin ollaan varmoja myönteisestä vastauksesta.
En siis usko tuosta mitään.

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 11.09.11 - klo:09:12
Uskotko että vaikka Niinistöä rakastetaan ja Väyrystä vihataan ja inhotaan,
niin ihmiset voisivat sittenkin äänestää varmuuden vuoksi Väyrysen presidentiksi?
En tunne tutkimusta ihmisten Niinistö- tai Väyrys-tunteista. Myönnän toki että on ihmisiä jotka pitävät Niinistöstä ja ihmisiä jotka eivät pidä Väyrysestä.
Kysymys on hassu koska Niinistö ei ole sitoutunut viemään Suomea Natoon, Niinistön valinta ei ole Natoon menemistä, ja aina on lukkona Natoa koskeva kansanäänestys. Eikä presidentti päätä kuin valtioneuvoston esityksistä. Jos valtioneuvosto ei esitä presidentti ei päätä.
Asetuksella ei Naton mennä.
On Natokammon liioittelua äänestää Väyrystä ettei vaan mennä Natoon. Siinä tulee karhu vastaan kun mennään sutta pakoon.
En pidä esittämääsi mahdollisuutta todennäköisenä.


No, miten pärjäsin? Montako pistettä?

Alien Weird

#11
Lainaus käyttäjältä: Patu - 11.09.11 - klo:09:54
No, miten pärjäsin? Montako pistettä?

Aika monta pistettä.
Hyvin pärjäsit.  :)

Minun kysymykseni olivat provosoivia.
Vastauksesi olivat asiallisen epäselviä.

Totuutta joko ei ole, tai sitten se totuus on juuri vastauksesi kaltainen mahdollisuuksien viidakko.

Siitä huolimatta että taidat olla yllä hyvin oikeassa, uskallan esittää vahvan epäilyni siitä,
että tulevissa presidentivaaleissa tosiasioilla ei ole niin paljon painoarvoa kuin ehkä haluaisit.
Niillä ei ole siis sellaista painoarvoa mitä vastauksestasi päätellen uskot niillä olevan,
vaan populismi on asia joka ratkaisee vaalit.

Niinistölle voi muodostua vielä kompastuskiveksi tämä natokysymys.
varsinkin kun sitä valttikorttia käyttelevät taitavat politikko ja taitava populisti, Väyrynen ja Soini.
Väyryselle tämä asetelma tuo vaaleissa ääniä, koska myös demareiden ehdokas kannattaa Natoa.

EU- asioissa melkein kaikki ehdokkaat, Lipposta lukuunottamatta, ovat hallituksen nykylinjausten vastustajia.
Lipponen saa yksin jyrähdellä EU:n yhtenäisyyden puolesta ja Suomen EU:ssa mukanaolon tärkeydestä
ja osallistumisen tärkeydestä vallan ytimissä.  Muut ehdokkaat tulevat kritisoimaan tätä politiikkaa.


.

Patu

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 11.09.11 - klo:10:11
Lainaus käyttäjältä: Patu - 11.09.11 - klo:09:54

Minun kysymykseni olivat provosoivia.

Mitä tavoittelit provosoinnilla? Yritit saada minut kiroilemaan?

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 11.09.11 - klo:10:11Siitä huolimatta että taidat olla yllä hyvin oikeassa, uskallan esittää vahvan epäilyni siitä,
että tulevissa presidentivaaleissa tosiasioilla ei ole niin paljon painoarvoa kuin ehkä haluaisit.

Minä mitään halua - tai no totta, haluaisin että ihmiset eivät puhuisi siitä mitä uskovat vaan siitä mikä on heidän näkemyksensä eri asioista ja perustelut niille. Itse asiassa toivoisin että eivät uskoisi ollenkaan mihinkään.

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 11.09.11 - klo:10:11
Niillä ei ole siis sellaista painoarvoa mitä vastauksestasi päätellen uskot niillä olevan,
vaan populismi on asia joka ratkaisee vaalit.

Mitä minä nyt uskon?
Kerroin mitä perustuslaki sanoo kansanäänestyksistä, ja kerroin että Natokammon vuoksi ei kannata äänestää Väyrystä. Toki muita syitä voi löytyä.

Lainaus käyttäjältä: Alien Weird - 11.09.11 - klo:10:11
Niinistölle voi muodostua vielä kompastuskiveksi tämä natokysymys. varsinkin kun sitä valttikorttia käyttelevät taitavat politikko ja taitava populisti, Väyrynen ja Soini.
Väyryselle tämä asetelma tuo vaaleissa ääniä, koska myös demareiden ehdokas kannattaa Natoa.

Eiköhän Niinistön Natolinja ole ollut tiedossa jo viime vaaleista lähtien, silti suosioluvut ovat mahtavat.

Huvittavaa on että demari Lipponen on Natosta eri mieltä kuin puolue ja presidentti, eivätkä demarit ole yrittäneetkään saada Lipposta puolueen linjan taakse.

Minusta sinulla on väärä käsitys siinä että Väyrynen olisi joku kilpakumppani presidentinvaaleissa, kisa tullaan käymään Lipposen ja Niinistön kesken. Biaudet:kin on todennäköisempi toiselle kierrokselle menijä kuin Väyrynen, eikä se johdu Natokannasta.


Uskotko muuten että Niinistö jatkaa toiselle kaudelle? Mennäänkö silloin Natoon vai jo Niinistön tällä kaudella, uuden eduskunnan aikana?

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: Patu - 11.09.11 - klo:11:32

Uskotko muuten että Niinistö jatkaa toiselle kaudelle? Mennäänkö silloin Natoon vai jo Niinistön tällä kaudella, uuden eduskunnan aikana?


Kuten edellä totesit usko ei näissä asioissa riitä, eivätkä asiat etene niin johdonmukaisesti että niitä voisi ennustaa.

Silti olen sitä mieltä että Väyrysellä on suuremmat mahdollisuudet kuin moni uskoo.
Itse pidän Niinistöä vahvana presidenttikandinaattina mutta valituksi tulleena varsin heikkona presidenttinä.
Niinistö voitti kansansuosiota puolelleen rahaministerikaudellaan, kun hän laukoi ministeriönsä virkamiehiltä kuulemiaan totuuksia julkisuudessa,
hyläten jossain määrin puolueensa vaalistrategiat ja populismin.

Rahaministerit ovat hyvissä asemissa totuuksien laukojina, koska he tietävät totuuden kansakunnan tilasta aina ensimmäisinä, kuulevat sen virkamiehiltään. Se Niinistön rahaministerikausi oli aikaa jolloin Suomessa oltiin kovissa paineissa ja se oli silloin hyvää ja rehellistä politiikkaa Ninistöltä.

Sen jälkeen Niinistö on yrittänyt pitää suosiotaan yllä myös halvoilla populistisilla tempuilla, eikä hän mielestäni politikkona tänään enää vastaa sitä mielikuvaa joka hänestä on vieläkin suurella yleisöllä.

Minä olen aika selkeästi Lipposen puolella tässä tulevassa presidentinvaalissa. Lipposen haittana on ikä ja natomyönteisyys. Myöskin Lipponen kärsii lehdistön ajoittaisesta ajojahdista, samaan tapaan kuin Väyrynen ja menneistä poliittisista suuruuksista ainakin Vanhanen, Itälä, Salolainen, Kanerva ja monet muut.

Vaikea sanoa mikä tähän lehdistön silmätikuksi joutumiseen johtaa, niin vain tapahtuu joillekin ja jotkut säästyvät.

Kansakunta ilmeisesti kaipaa syntipukkeja pilkattaviksi ja osoiteltataviksi, jotkut säästyvät siltä, eivätkä syyt säästymiseen ole aina rationaaliset. .
Ehkä niillä jotka säästyvät nokkimiselta on joku sympaattinen piirre, josta syystä kukaan ei viitsi nopata ensimmäistä kertaa.
Sellainen politikko jota on joskus nokittu on sitten aina vaarassa, nokkiminen jättää jäljen ja jälki antaa luvan muille nokkijoille.
Niinistöä ei ole pahemmin nokittu, kuten ei Kataistakaan.  Ehkä heillä on joku sellainen sympaattinen piirre suojana. En usko että he ovat ihmisinä tai politikkoina parempia kuin Itälä tai Kanerva.

.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 10.09.11 - klo:23:00
Sienet ovat pikkueläimille...
Juuri kurret säilövät sieniä ahkerasti talven varalle ja kuivattavat niitä oksan haarassa. Kuivatus on erinomainen säilöntämenetelmä. Suosittelen.


Alien Weird

#15
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 11.09.11 - klo:16:41
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 10.09.11 - klo:23:00
Sienet ovat pikkueläimille...
Juuri kurret säilövät sieniä ahkerasti talven varalle ja kuivattavat niitä oksan haarassa. Kuivatus on erinomainen säilöntämenetelmä. Suosittelen.

Joo, tiedän minä kuivatut sienet.
Sain kerran sukulaiselta niitä pussillisen ja käytin niitä onnistuneesti ruuanlaitossa
monenlaisten ruokien valmistukseen. Ne oli hyviä.
Mistä lie tulevat ne kuivatut sienet? Jostain Hong-Kongista varmaankin.
Ei niitä ainakaan Suomen metsistä löydy.

Jotta pääsisi itse kuivattamaan sientä pitäisi ensin löytää se sieni metsästä,
mutta kun minä menen sinne metsään niin ei sieltä syötäviä ainakaan löydy.
Tai jos löytyy niin yksi tai kaksi syömäkelpoista suunnilleen löytyy kun kaksi tuntia kävelee,
eikä niitä kannata alkaa kuivattelemaan, tuskin edes ateriaa syntyy.

Minä en usko sieniin.
Kai sienestäjillä pitää sitten olla joku hajuaisti millä ne sienet löytyy
sillä ei niitä ainakaan metsässä näy.
Jos ne ovat jossain risujen ja kanervien alla piilossa
ja ne pitää seiltä haistaa ja sitten kaivaa esiiin?
En tiedä, kun en ole koskaan ollut sellaisen kanssa metsässä joka sienet haistaa.

Toissa päivänä sain verkoilla kaksi jytkyahventa.  Ahven on paras kala.
Minä uskon jytkyahveniin.

.

emma

Missä ihmeessä AW:n suomi on?

Kuka jaksaisi perata nuo sienet tuossaterassin pöydällä? Kuivurikin täynnä. Perhana.

Patu

Voi emma, taisit kiroilla. Nyt tulee bannit - pelkään. Juttujasi oli niin kiva lukea.

Esmerkix

Tänä syksynä sieniä on aivan mahdottomasti. Niihin suorastaan kompastuu.
Kannattaa opetella tunnistamaan muutama helppokäyttöinen sieni. Kaikki sienet eivät sovellu kuivattaviksi. Korvasientä en suosittele vasta-alkajille ollenkaan, koska myrkkykeitoksen hämmentämisessä voi itsekin saada myrkytyksen. Kuivuri on kätevä. Helpoimpia ovat sellaiset sienet, jotka voi laittaa suoraan paistinpannulle. Joku käytännönläheisempi kuin minä voi antaa tarkempia ohjeita.

Alien Weird

Voi että kuinka minä kadehdin kaikkia sienenhaistajia,
sienimetsien sankareita ja sankarittaria.
On kurjaa olla tällainen luuseri.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä