Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Outoja reseptejä

Aloittaja Posiella, 05.01.13 - klo:00:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Posiella

 :o

Täällä on sen verran seniiliä ja hourahtanutta porukkaa, että uskaltaakohan näitten keitoksia syödä? Mutta uskallan silti aloittaa tämmöisen outojen reseptien ketjun. Olis kiva, Tiistai, saada sultakin sieltä jortaaniasta paikallisia reseptejä. :)

Onko teillä jäänyt joululta kinkkua, se on vielä ihan hyvää ja syötävää, mutta syönti jo tökkii?

Tein tänään tämmöistä:

OUDON HYVÄÄ JOULUNJÄTÖSPIZZAA

Tämä annos riittää yhdelle supernälkäiselle ja kahdelle sivistyneen vähän syövälle oudolle.

Otin ensin kippoon 1,5 dl vettä ja lämmitin mikrossa kädenlämpöistä hieman lämpimämmäksi. Sitten hurautin sinne puoli pussia kuivahiivaa ja huljuttelin sen sekaisin.

Lisäsin puoli teelusikallista suolaa.

Laitoin sekaan desi kerrallaan sekoitellen 3 dl vehnäjauhoja ja 1 dl (minulla oli myllyn parasta) sämpyläjauhoja.

Sitten jo tökki seos sen verran, että lisäsin kaksi ruokalusikallista öljyä.

Puristellaan taikina pökkelöksi ja laitetaan ainakin puoleksi tunniksi liinan alle nousemaan.

(Kokeilin saman tien, kun tuo pizza oli syöty, kolminkertaista annosta. Muuten saa laittaa aineita kolminkerroin, mutta suolaa laitoin vain 1 tl, ettei tule liian ärstyä. Tuli hyvää. Suolaa sopivasti.)

Sitten se täyttäminen:

Litistelin taikinan käsin pellin päälle (alla leivinpaperi). Nostelin vähän reunoja ylös. Sitten voitelin reunat vatkatulla kananmunalla.
Levitin pohjalle yrttimaustettua tomaattisosetta. Sitten paloittelin joulukinkkua pieniksi kuutioiksi ja laitoin kinkkua runsaasti pizzalle.

Joulukinkkukuutioiden päälle laitoin punaista ja oranssia paprikaa suikaleina. Levittelin tasaisesti  pepperonimakkaraa (pyöreitä, pieniä makkaroita siivuina).
Samoin laitoin tasaisin välein ananaspaloja.

Sitten taas joulujätöksiä: otin jääkaapista kaikki jouluksi ostettujen erikoisjuustojen loput ja raastoin pizzan päälle. Lisäksi raastoin vielä Oltremannia.

Lopuksi ripottelin oreganoa päälle.

Paistoin 12 minuuttia 225 asteessa uunin keskitasossa.

Ai että oli hyvää!!


Ja ei muuta kuin syömään!
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

#1
Takuulla oli hyvää, koska ne tutut valmiina ostetut pitsat ovat aina samanlaisia.
Joskus, kun oli enemmän syöjiä kotona yritin tehdä pitsaa.. aina oli jotain pielessä. Tuo korppujauhojuttu taitaa olla hyvä idea.

Minä improvisoin yhä keittiössä, yllätyksiä riittää..

Eilen grillattiin vaikka satoi ja on kylmä, keskiviikkona voi tulla luntakin... siis verandalla sen katetun osan alla.
Yksi vanha suosikki sen kanssa on niitä harvoja juttuja, joita teen reseptin mukaan:

Perunasalaatti

Keitä kuoripottuja ja niitä odotellessa etsi
etikkaa, 1 lihaliemikuutio, 1 raaka sipuli ja mitä kaikkea vihannesta voi jääkaapissa olla, paprikaa tms., mielellään suorakurkkua myös. Ettei se näytä tylsältä, jos mitään sopivaa ei siellä ollut voi ottaa pakasteherneitä, joita kypsennertään mikrosssa viitisen minuutia.

Liota lihaliemi kuumassa vedessä, n. kahvikupillinen.
Lisää 4-5 ruokalusikallista etikkaa, maun mukaan.
Vähän suolaa ja piippuria.
Leikkaa siihen hienoksi paloiteltu sipuli ja muu, mitä aioit lisätä.
Kaada keitinvesi perunoista ja paloittele ne liemeen.
Jos on tuoretta petersiljaa, niin sopii hyvin ja näyttää hyvältä.
Vähän ennen tarjoilua ehkä vähän oliiviöljyä päälle, eilen se unohtui.
Voi syödä heti, siis mielellään lämpinänä.

Sopii grillatun kanssa, ja kaiken paistetun.



risto

.
Tänään eräs kokki alkoi ruokailla.
Hän otti ensin kaksi näkkäriä ja väliin salaattikastiketta.

Amanda



Heh, tuo on minun reseptini!
Jos yrittää illalla vähentää kaloreja, niin usein olen ottanut palan leipää ja jotain maustesoossia väliin pullosta, onhan niissä valikoimaa..  lähtee nälkä ihan kuin olisi syönyt kunnolla.

Posiella

#4
Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 07.01.13 - klo:22:06
.
Tänään eräs kokki alkoi ruokailla.
Hän otti ensin kaksi näkkäriä ja väliin salaattikastiketta.

Ei kai nuo pörssikurssit ole noin paljoa laskeneet? Kyllä ainakin 30 % on jäljellä..Vai mihinkäs sijoititkaan? Annas kun muistelen...onkohan sitä firmaa enää olemassakaan, mitä silloin joskus muinoin hehkutit?  :D
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)


Amanda

#5
Lainaus käyttäjältä: StillAlive - 05.01.13 - klo:00:10
:o

Täällä on sen verran seniiliä ja hourahtanutta porukkaa, että uskaltaakohan näitten keitoksia syödä? Mutta uskallan silti aloittaa tämmöisen outojen reseptien ketjun. Olis kiva, Tiistai, saada sultakin sieltä jortaaniasta paikallisia reseptejä. :)


Heh huomenta!

Jos seniilillä porukalla tulee makean himo eikä viitsi lähteä kaupalle, niin tuossa on oletettavasti ihana kakku. Onhan teillä muki ja mikrouuni, jota tarvitaan vain 2 minuuttia, ettei saidat seniilit ala virrankulutusta laskemaan. Jos kakaoa ei ole, niin maistuu se varmasti ilman sitäkin.

MUKIKAKKU



Ota 0,5dl vehnäjauhoja, 0,5dl sokeria, 0,5tl leivinjauhetta, 0,5dl sulaa margariinia tai öljyä, 2rl kaakaojauhoa ja yksi munankeltuainen. Sekoita ensin kuivat aineet mukissa, sitten lisää öljy ja kananmuna. Sekoita hyvin ja laita muki mikroon kahdeksi minuutiksi. Anna jäähtyä hetki ja nauti!

Sivulta http://kahviyhteiso.blogspot.com/2013/10/tiesitko-etta-mukikakku-valmistuu.html

Sini

Tänään teen aurinkoleipää. Resepti:

-idätä 4 dl vehnänjyviä
-jauha idut lihamyllyssä taikinaksi
-lisää vähän vettä
-lisää taikinaan spirulina- ja chlorellalevää
-lisää vähän kristallisuolaa
-leivo pieniä leipiä
-kuivata kuivurissa 12 h (35 astetta Celsius)

En tiedä, miltä maistuu, kun en ole ennen tehnyt, mutta tänään kokeilen. Vehnänidut ovat 3 cm pitkiä, mikä on ihanteellinen mitta.

Amanda



Onpa jännää leipää!
Eikö niitä paisteta ollenkaan uunissa, pitänee syödä pian, etteivät pilaannu. Ainakin täältä lihansyöjälle ne näyttää terveellisiltä.. vaikken oikeastaan tiedä noista muista aineksista mitään..

Amanda



Tarkistin nuo lisäaineet.

Nehän ovat ihan uskomattomia proteiinilähteitä, 60 ja 70% ja minä kun luulin sitä olevan melkein vain pavuissa ja linsseissä..
http://www.superfoodit.com/chlorella.html
http://www.superfoodit.com/spirulina.html


risto

#9
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 01.03.14 - klo:12:22


Tarkistin nuo lisäaineet.

Nehän ovat ihan uskomattomia proteiinilähteitä, 60 ja 70% ja minä kun luulin sitä olevan melkein vain pavuissa ja linsseissä..
http://www.superfoodit.com/chlorella.html
http://www.superfoodit.com/spirulina.html



Paitsi että sivusto on humpuukia.

Chlorella 125 g = 14 euroa.  Kilohinta  112 €/kg...........jippiii

Soijassa on 60% proteiinia ja aminohappokoostumus erittäin hyvä. Kilohinta 3-5 euroa.

.

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä