Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kenkäpongaajan päiväkirja

Aloittaja risto, 30.01.14 - klo:14:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

.
vaiko käsikirja.........miten ottaa oppia kokeneilta kenkäpongareilta

Filippiineillä asui kerran presidentti Marcos ja hänen vaimonsa Imelda Marcos.
Imeldalle oli kehittynyt 3000 kenkäparin kokoelma nättiä kenkiä.

25 vuotta myöhemmin termiitit olivat tuhonneet melkoisen osan näistä museoesineistä.


Kuva Imelda Marcosin kenkämuseosta.

Tässä artikkelissa sanotaan että kenkiä oli yli 1000 paria. http://www.atlasobscura.com/places/museum-marikina


risto

#1
.
Darlene Flynn, 58, jolla oli ennätys 16.400 pari kokoelma kengät mukaan Guinnessin World Records, löydettiin hänen takapihallaan allas Menifee eteläisessä Kaliforniassa maanantaina iltapäivällä. Alustava poliisin raportit osoittavat Ms Flynn kuoli seurauksena tylppä esine voima tehty vaurio.

Read more: http://www.smh.com.au/world/darlene-flynn-owner-of-the-worlds-biggest-shoe-collection-found-dead-boyfriend-arrested-on-murder-charges-20130725-2qk03.html#ixzz2rsxDMrj7


risto

.
Kun olen ostanut kenkiä, olen ilmeisesti tehnyt perusvirheen ostossa. Olen vain ajatellut mahtuuko jalka kenkään.

Olisi pitänyt ajatella lähimmäisiä, millaisen sosiaalisen tyhjiön kenkäni täyttävät.

http://prettynpoppington.com/?page_id=45

Amanda

#3
Olipa seksikäs kenkäkokoelma! Oikean kenkäfetisistin keräämä.
Sitä ihmettelee, miten noilla kävellään koko ajan varpaillaan.. pitää olla vahvat nilkkalihakset, ettei horjahtele.  Olen melkein koko aikuisikäni pitänyt korkokenkiä, ei kovin korkeita kuitenkaan, vasta parina viime vuotena olen kävellyt melkein sukkasillaan ja ulkona jotain matalaa jaloissa.

Piti kirjata tähän miten laatu kannattaa.
Ostin yli 20 v. sitten Suomesta maaliskuussa alesta talvikengät, no, oikeastaan pohjat ovat niin ohuet, ettei niillä lumikelillä tarkene. Matala saapasmalli kapean matalan koron ja suipon kärjen kanssa. Mutta nahka on pehmeää käsinenahkaa ja näyttivät ihan uusilta. En koskaan raaskinut antaa vaatekeräykseen, vaikka monta kertaa se oli mielessä. Ne oli totaalisesti pois muodista 20 vuotta!

Nyt jo toista talvea pidän niitä taas, ihanan muodikkaat ja kevyet! Merkkiä DESIREE Made in Finland, Tampere.

Amanda


;D

http://www.europeana.eu/portal/record/08524/208570B5DDC87FA6EBA800B26AE60F64B950DAD0.html
Mun lempikengät ovat museokamaa, käykää katsomassa kenkämuseossa!
Laitoin googleen, kun ajattelin katsoa onko niitä vielä saatavilla samannäköisinä. Noiden PAKKO olla mun kengät.


Nilkkakengät kuin tuossa sanotaan:

LainaaNaisten nilkkakenkä, Desiree
Alternative Title: Naisten nilkkakenkä, Desiree; Kenkä
Description: Repository/Location: Tampereen museot
Creator: Hatanpään kenkätehdas, Tampere
Contributor: Tampereen museot [Acquisition]
Type: esine; Kengät, jalkineet, naisten käengät, nilkkakengät
Identifier: TMT/D 1 TTM 67468; local TMT/D 1 TTM 67468 [Metadata]
Rights: Tampereen museot
Source: Tampereen museot
Data provider: Tampereen museot
Provider: Athena
Providing country: Finland



THL tiedottaa

.
Ei me sinne museoon, ota kuva laita tänne, Tiistai!

On se ihanaa, kun sulla on oikeet museokengät!

Täällä mulla on vaan sellainen vähän yli satakiloinen kone, joka on kohta Museokeskus Werstaalla näytillä, tuonne lokakuulle saakka. Jos siis jaksavat sen täältä sinne raahata, katotaan nyt, ovatko pojat tarpeeksi vahvoja.

Ja saappaistani en virka mitää ...
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Amanda

#6

Okei, lupaan ottaa kuvan niistä, mutta ilman Tiistain sääriä! Olisi liikaa vaadittua akrobatiaa kuvata niitä, mutta ei nyt tai huomenna,  pian.

Nuo THL:n saappaat. En ole koskaan päässyt täysin kärryille, mistä niissä on kysymys. Mahtaakohan hän nyt vähän valottaa asiaa..
Tuossa olisi yksi pari, mutta tuskin saappaasi kiiltävät enää.. uutuuttaan ;)



Hauskasti sivulta painovirhe!! Kummasti joku näkymätön mikälie saa minut aina klikkaamaan aina just sitä mitä etsin.. ::)
Lainaa

Kuukauden esine: Kumisaappaat

Täytyy se myöntää, että syksy on saapumassa. Viilenneet kelit, rusertavat lehdet puissa ja ikävä vesisade ovat tuttu näky hämärtävässä ulkoilmassa. Vesilätäköt valtaavat kadut, mutta ei hätää! Ota esiin vanhat kumisaappaasi tai lähde ostamaan uudet trendi-saappaat.

Enää ei tarvitse hävetä järkyttävän isoja ja rumia saapikkaita, sillä monet merkit ovat suunnitelleet muotiholisteillekin sopivat jalkineet. Marimekon kukkakuosilla varustettuja jalkoja kehtaa esitellä kadulla ja jollei ole valmis hankkimaan niin hinnakkaita saappaita, niin halvempiakin kuosilla varustettuja löytyy. Tietenkin luovimmat kuvioivat itse omansa. Märkien kenkien ja sukkien pelastaja, kumisaapas on taas täällä!

Nina Jääskeläinen

risto


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 01.02.14 - klo:20:10
.
Mikähän oli näiden käyttötarkoitus?


Kai sen nyt tiedät.. Niitä lyödä napsaistaan yhtehen tai polkaistahan maahan ja huudahdetaan, et tultihin kosimahan. ;D


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä