Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kesä ... puutarha, kasvimaakin

Aloittaja juuli, 25.05.13 - klo:00:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Amanda



Hyvä kysymys, terkkuja sinne päin :)

Pakko sanoa, että Juulista on kehittynyt taitava taiteilija, piitkä askel niistä aloittelijan  clip art ja flash jutuista tähän.



Juuli Hukkaskukka

#602
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 02.02.15 - klo:09:26


Miten ne lumityöt patiolla?

Kiitos kysymästä. Oikein hyvin ne. Hukkanen kuntoilee ja lumihommat on yksi tehoisku. Ja kyllä minunkin hyppysissä pysyy lumikola ja lapio. Ei ole sitä lumihommaa kuin muutama metri kun on pihatie , iso vastassa josta lumimiehet härveleillään lumen aurailee.
Viime syksynä sattui nolo juttu.
Katselin hämärissä pihamaalle aamukahvilla ja olin näkevinäni jotta taas siellä pelkkä jääkansi kiiltelee eikä hiekasta jälkeäkään. No juu. Posiilaatikolle eli postivankkurille  ( sanoo Hukkanen ) oli kuitenkin päästävä. Tässä tapauksessa Hukkasen.  Minä kiireellä soittamaan isännöisijälle jotta meillä Hukkaslinnassa on luistinrata tuo iso pihamaa . Ei päästä eikä pääse kukaan postin hakuun. Isännöitsijä ihmettelemään ettei missään muulla tässä kaupugissa jäätä ole. Miten siellä voi. Meni puolisen tuntia ja katsoin uudestaan. Ihan oli pelkkä hiekkatie  eikä jäästä tietokaan. Pysyin visusti pois ikkunasta kun vähä ajan päästä tuli hiekka-auto. Surrasi aikansa siinä hiekkatiellä melkoinen hiekkalasti takaluukussa.
Hiekottamatta lahti.  ;D ;
reino & aino hukkanen

Amanda

Eilen aamuulla satoi Pohjanmaalla lunta ja rippeitä siitä näkyi kuvissa vielä iltapäivälläkin. Mutta silti tämä metsässä kulkenut Reino Aaltomaa sai aikamoisen shokin, kun oli astua tähän:


Metsäojan pientare käärmeitä mustanaan
ja kuulemma jo naimapuuhissa.. voiko olla totta?


Kalevan lukijan kuva.


sniper

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 01.05.15 - klo:10:58

Metsäojan pientare käärmeitä mustanaan[/url] ja kuulemma jo naimapuuhissa.. voiko olla totta?

Kyllä tuo totta on. Skoleiässä kun kaverin kanssa pyydystelimme kyitä kouluille, näimme metsässä noin 50cm syvän montun kuivuneessa savimaassa traktorinpyörän tekemä kuoppa, siinä oli meille apajaa kerrakseen suurinpiirtein 60- 70 kyytä oli toisiinsa kietoutuneena lisääntymis puuhissaan, otin yhtä niskasta ja nostin ylös niin pääsi sen kaveri nappaamaan vasemman ranteen yläpuolelle kaks täplää.
Mutta me saimme melkoisen määrän kyitä kouluille.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.


Amanda

#605
Ainut tyttö omani ohella isossa serkkuparvessa oli laittanut naamakirjaan päivityksen :P
Hän on muuten kovasti näköisenikin paitsi että sillä on lävistyksiä!

Lainaa

Mustasilmäsusannat on ihan nättejä ja ne köynnökset on ihan kivoja, mut auta armias jos niitä on sata samalla pöydällä! Ne tarttuu kiinni itseensä, toisiinsa, pöytään, talon perustuksiin ja jopa hiuksiin. Yksi tai kaksi sellaista yhessä puutarhassa on ihan ok, kunhan varautuu siihen että seuraavalla vessareissulla mustis kurkkaa vessanpöntöstä. Olen puhunut   >:(


En ollut varma, milä tarkkaan se näyttää ja eikun googleen. Sattumalta tuli myös sama kasvi, jonka itse ostin viikko sitten. Ei ole vielä läheskään noin rehevä, mutta prikulleen sama ja toivossa eletään.


Kuva IL
En kyllä ripustanut vaan laitoin kettiön verannan rappujen yläpäähän, johon hitsautin renkaan.. kaiteet on takorautaisia (joo, sekin osataan itse, kuul 8))

Esmerkix

#606
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 06.05.15 - klo:12:42
Ainut tyttö omani ohella isossa serkkuparvessa oli laittanut naamakirjaan päivityksen :P
Hän on muuten kovasti näköisenikin paitsi että sillä on lävistyksiä!

Lainaa

Mustasilmäsusannat on ihan nättejä ja ne köynnökset on ihan kivoja, mut auta armias jos niitä on sata samalla pöydällä! Ne tarttuu kiinni itseensä, toisiinsa, pöytään, talon perustuksiin ja jopa hiuksiin. Yksi tai kaksi sellaista yhessä puutarhassa on ihan ok, kunhan varautuu siihen että seuraavalla vessareissulla mustis kurkkaa vessanpöntöstä. Olen puhunut   >:(


En ollut varma, milä tarkkaan se näyttää ja eikun googleen. Sattumalta tuli myös sama kasvi, jonka itse ostin viikko sitten. Ei ole vielä läheskään noin rehevä, mutta prikulleen sama ja toivossa eletään.


Kuva IL
En kyllä ripustanut vaan laitoin kettiön verannan rappujen yläpäähän, johon hitsautin renkaan.. kaiteet on takorautaisia (joo, sekin osataan itse, kuul 8))
Eikös nuo ole petyynejä i petunioita? Kirjoitetaan näköjään p:llä suomen kielessä.
Mustasilmäsusanna on mielestäni sellainen oranssikukkainen, jossa tumma keskusta.


Amanda



Mitä lie, mutta IL:n sivulla oli muitakin kukkia, klikkaa sivua :)

Esmerkix

#608
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 06.05.15 - klo:13:18


Mitä lie, mutta IL:n sivulla oli muitakin kukkia, klikkaa sivua :)

Olet näköjään ostanut petunian. Se on varmaan yleisin kukka Suomessa keväällä ulkokukkana. Se on niin helppohoitoinen, ei tarvitse kuin kastella ja nyppiä kuihtuneet kukat pois.

karpalo

#609
Magnolia on kukkivien puiden kuningatar.

Meillä on vanhastaan vaaleanpunainen magnolia, jota olen joutunut käsivoimin kärräämään talvea piiloon tuonne kellariin.

Nyt kun kävimme tänään puutarhaliikeessä, niin huomasin, että vaimo tykästyi magnolian alkuun.

Sekin  on meillä nyt, äitienpäivän kunniaksi.

Tolta ne kukat sitten näyttävät:



Onks hianoo ?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä