Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Verkkolehti ?

Aloittaja Aakku, 20.08.08 - klo:21:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Olen veinin kanssa privaillut ajatuksesta aloittaa oman, vain jäsenille näkyvän verkkolehden toimittamisen :)

Käytännössä kai pitäisi ottaa ryhmä kiinnostuneita toimittajia, jotka enemmän tai vähemmän satunnaisesti kirjoittaisivat omilta alueiltaan. Muilla olisi vain lukuoikeus, mutta erillisessä kommentointiketjussa voisi juttuihin ottaa kantaa.

Osasto voisi olla tämä vain jäsenille näkyvä - nyt kaivattaisiin siis toimittajia ja ehdotan joko veiniä tai krobbea päätoimittajaksi - ainakin krobbella on kokemusta asiasta ... Päätoimittajalle voitaisiin lähettää juttuja, jotka hän julkaisisi lehdessämme esimerkiksi ylläpitäjän oikeuksin - tämä olisi kai kaikkein yksinkertaisin tapa hoitaa asia.

Kullakin numerolla olisi deadline, johon mennessä jutut tulisi siis päätoimittajalle lähettää.

Meillä on ainakin yksi horoskopiajuttuihin [jotka ovat humpuukia, mutta varsin suosittua sellaista, mikäli lehtiä seurailee] erikoistunut, Indi ja AaWee voisi kirjoittaa historiasta, Rape biologiasta ja minä voisin ajoittain ajankohtaispätkien lisäksi kirjoitella tieteestä ... emme myöskään unohda lahjakasta sarjakuvapiirtäjäämme, jonka Savon Mustiksesta olemme saaneet näytteitä. Samoin tämä mystinen piirtäjä voisi lehdessä kirjoittaa nk. "human interest"-pätkiä kohdalleen sattuneista oudoista jutuista. Myös ulkomaankirjeenvaihtajia meillä on.

Pannaan siis asia vireille - koitan tutkailla, kuinka sellaisen ryhmän voisi perustaa, ettei tarvittaisi kokonaan uutta osastoa - mehän alkujaan sovimme, että pidetään paketti pienenä, eikä avata liikaa osastoja ...

Lehden toimittamisesta kiinnostuneet kirjoitelkoot tähän, siis kiinnostuneet, veini on viimeisimmän privansa mukaan nyt töissä, että hän ottanee vasta myöhemmin kantaa asiaan.

P.S. veini ehdotti nimeä lehdelle : Nyrkki, johon minä otin mukaan naiset lisäämällä : Nyrkki-Kyllikki ...

Tiistai

Lainaa
Pannaan siis asia vireille - koitan tutkailla, kuinka sellaisen ryhmän voisi perustaa, ettei tarvittaisi kokonaan uutta osastoa - mehän alkujaan sovimme, että pidetään paketti pienenä, eikä avata liikaa osastoja ...

Juuri niin!
Muistelen, kun katselimme muita foorumeita omaamme suunnitellessa ja mikä eniten niissä häiritsi oli osastojen mahdoton määrä. Meillä nämä nykyisetkin tuntuvat olevan liian monta, kun aiheet menevät kuitenkin lomittain.

Hyvä idea, jospa tästä tulee jotakin. Kunhan ei joka viikko ilmesty, mistä niitä juttuja muuten riittää .. ja homma muuttuu stressiksi?  :roll:

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Juuri niin!
Muistelen, kun katselimme muita foorumeita omaamme suunnitellessa ja mikä eniten niissä häiritsi oli osastojen mahdoton määrä. Meillä nämä nykyisetkin tuntuvat olevan liian monta, kun aiheet menevät kuitenkin lomittain.

Juuri niin - pidetään paketti yksinkertaisena.

LainaaHyvä idea, jospa tästä tulee jotakin. Kunhan ei joka viikko ilmesty, mistä niitä juttuja muuten riittää .. ja homma muuttuu stressiksi?  :roll:

Pari kertaa kuussa olisi jokseenkin sopiva tahti ja päätoimittaja ... krobbe ? kertoo seuraavan verkkojulkaisun juttujen deadlinen.

krobbe

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Juuri niin!
Muistelen, kun katselimme muita foorumeita omaamme suunnitellessa ja mikä eniten niissä häiritsi oli osastojen mahdoton määrä. Meillä nämä nykyisetkin tuntuvat olevan liian monta, kun aiheet menevät kuitenkin lomittain.

Juuri niin - pidetään paketti yksinkertaisena.

LainaaHyvä idea, jospa tästä tulee jotakin. Kunhan ei joka viikko ilmesty, mistä niitä juttuja muuten riittää .. ja homma muuttuu stressiksi?  :roll:

Pari kertaa kuussa olisi jokseenkin sopiva tahti ja päätoimittaja ... krobbe ? kertoo seuraavan verkkojulkaisun juttujen deadlinen.

Kiitos kunniasta, mutta kiitos ei. Minulla ei yksinkertaisesti riitä aika tuohon hommaan, hyvä kun ehdin käydä silloin tällöin vilkaisemassa onko foorumi(t) hengissä!

Aakku

Lainaakrobbe kirjoitti:

Kiitos kunniasta, mutta kiitos ei. Minulla ei yksinkertaisesti riitä aika tuohon hommaan, hyvä kun ehdin käydä silloin tällöin vilkaisemassa onko foorumi(t) hengissä!


Hmmm... aikatekijä minuakin vaivaa - työ haittaa outoilua ja FinEstglobeilua --> jos teemme sellaisen periaateratkaisun, että jutut tulee toimittaa päätoimittajalle valmiiksimuotoiltuna, kaikkinen lihavoin- ja kursivointitageineen ja tekstikokoineen, sekä kuvat linkitettynä [testaus, että toimivat], niin silloin jopa minä voisin päätoimittaa.

Kuitenkin jokainen, nimimerkillään, on itse vastuussa sisällöstä, ei päätoimittaja, joka vain kokoaa.

Luulenpa, että se:llä olisi myös muhevia juttuja siihen lehteen :P Koitetaanko jos saataisiin ensimmäinen [näyte]numero joskus syyskuun alkupuolella aikaiseksi ... Huom. sarjakuvia kaivataan ja viihdyttäviä horo-skooppeja myös.

Esim näin :

Päiväys, nimimerkki [32.08.08, Aakku]
........ tekstiä ......... "Marsissa on asukkaita !"
........ kuva pari ....... "Tässä pari heistä ... samanlaisia näyttävät olevan kuin mekin - heilläkin on 'aina mielessä' ...".
loppumerkki, vaikkapa "***********************************************"

Päätoimittaja vain liittää tarinat yhdeksi viestiksi tai kahdeksi, ellei tila riitä. Ei kovin pitkiä juttuja tarvitse olla.


Tiistai

Lainaa
Hmmm...
Päätoimittaja vain liittää tarinat yhdeksi viestiksi tai kahdeksi, ellei tila riitä. Ei kovin pitkiä juttuja tarvitse olla.!

Hmm, koko lehti yhtenä viestinä.. onko tietoa, kuinka pitkä yksi viesti voi olla?

Kyllä kaikilla on jotain kirjoitettavaa, ilman muuta!  8)
O. tuossa vain mainitsee lehdykän tärkeimmät ainekset, horoskoopit ja juorut.. sex and crime  :P

Tästä voi tulla ihan hyvä juttu.

PS: päätoimittaja voi olla kuka tahansa meistä  :idea:

krobbe

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"
PS: päätoimittaja voi olla kuka tahansa meistä  :idea:

Aivan, Aakku saa ainakin minulta puoltoäänen, ei sillä etteikö joku muukin minulle kelpaisi!

veini

Lainaus käyttäjältä: "krobbe"
Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"
PS: päätoimittaja voi olla kuka tahansa meistä  :idea:

Aivan, Aakku saa ainakin minulta puoltoäänen, ei sillä etteikö joku muukin minulle kelpaisi!

Itse olen ehdottomasti myöskin Aakun takana, mies on ylioppilas, ja näin kriteerit täyttävä kaveri tähän hommaan! Lehden nimestä voisimme järjestää vaikkapa äänestyksen, ja se olisi tietenkin oltava luettavissa myöskin finestgloben etusivun linkeissä! Niin ja mikäli homma ei ala pellittämään, niin annetaan potkut..se on tulos tai ulos..ei sen kummallisempaa ole :P

veini

THL tiedottaa

Ei mulla mitään oikeeta asiaa oo... kysäsen vaan että miksi?

Mikä on lehden tarkoitus? Mikä agenda?

.
.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "se"Ei mulla mitään oikeeta asiaa oo... kysäsen vaan että miksi?

Mikä on lehden tarkoitus? Mikä agenda?

Kyllä sinulla on aivan yhtä oikeaa asiaa kuin muillakin - kirjoittele vaikka pakinoita :)

Lehden sisällöstä voisi pähkäillä esimerkiksi :

  • Pääjutut, uutisluontoisia
  • Outojen havaitsemia outoja ilmiöitä
  • Pakina, pakinoita
  • Horo-skooppi
  • Sarjakuva [jos piirtäjältämme aikaa liikenee] - ei muualta lainattuja tekijänoikeuksien vuoksi. Kuvan, sarjis-stripin linkkaus ei ole varastamista, koska kuvaa ei ole imuroitu, ei siirretty, ainoastaan img-tagi viittaa sen sijaintiin alkuperäisessä paikassaan. Omassa pitää olla omat sarjikset.

    Keksikää lisää !

    Niin ja se nimi ... veinin kanssa privailin, ettei nyrkki-Kyllikki ehkä ole paras mahdollinen, "Kuukausijulkaisu" on liian mitäänsanomaton ja Jallu tai Kalle taas ovat ... :oops:

    Nimi on ?

    No, miettimään - koitetaan saada näytenumero valmiiksi  vaikka syyskuun 9. päivä, jolloin deadline jutuille on ehdottomasti syyskuun 8. klo 18:00.

    Tuumasta toimeen, kanssaoudot - outomaa lupautui alustavasti päätoimittajaksi, mutta jos joku muukin haluaa, saa alkaa. Siis outomaalle privana jutut, joita keksitte tai jotka pitävät paikkansa... ja tietysti valmiiksimuotoiltuina.

    Siis itse lehti on vain lukutilassa ja siihen liitetään erillinen tahmaketju kommentointia varten.

  • Pikavastaus

    Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
    Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

    Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

    Nimi:
    Sähköposti:
    Varmistus:
    Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

    Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä