Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 33 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

Keijo Pontius Pilatuksen ihaileman Pohjois-Korean rääkkäämiä lapsia.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Suti - 26.01.19 - klo:14:31
Keijo Pontius Pilatuksen ihaileman Pohjois-Korean rääkkäämiä lapsia.

Onpas sinulla ideologia...
Oma nimeni ns. väärin kirjoitettuna - opettele kirjoittamaan oikein, niin alan kunnioittamaan sinua...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Mistähän tämä mahtaa johtua:

Tuore tutkimus paljastaa, ettei viisaus aina elä vanhoissa: Eläkeikäiset jakavat Facebookissa eniten valeuutisia
(talouselämä.fi)

Ehkä moni yli 65-vuotias ei ole saanut monipuolista koulutusta, joka auttaisi erottamaan valeuutiset todesta.
Monet eläkeikäiset myös noudattavat niitä käsityksiä, joita he ovat muodostaneet/joutuneet muodostamaan siinä kyläyhteisössä, jossa ovat sattuneet syntymään.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 26.01.19 - klo:15:00
- opettele kirjoittamaan oikein, niin alan kunnioittamaan sinua...

Muisto Keijo Kullervo

Kielitoimiston suositus on, että kirjoitetaan "..alan kunnioittaa..". Opettele kirjoittamaan oikein.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Suti - 28.01.19 - klo:19:39
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 26.01.19 - klo:15:00
- opettele kirjoittamaan oikein, niin alan kunnioittamaan sinua...

Muisto Keijo Kullervo

Kielitoimiston suositus on, että kirjoitetaan "..alan kunnioittaa..". Opettele kirjoittamaan oikein.

Tuokin sääntö on muuttunut. Nyt valitettavasti kirjoitetaan alkaa suorittamaan:

5.2.2014 11.32

Salli Kankaanpää

Nyt saa alkaa tekemään

Kielenhuolto-osaston johtaja kertoo uudesta suosituksesta.

"Päivän kielenhuoltouutinen on suomen kielen lautakunnan uusi suositus. Lautakunta päätti viime kokouksessaan, että myös muoto alkaa tekemään voidaan nykyisin katsoa yleiskielessä hyväksyttäväksi. Aiemmin vain muotoa alkaa tehdä on pidetty yleiskielen normin mukaisena." (Kotus.fi)

Kieli muuttuu, ja myös kielenhuollon suositukset muuttuvat. Jo kymmenen vuotta sitten suositusta väljennettiin. Silloin Kielitoimiston sanakirjaan lisättiin hakusanaan alkaa huomautus siitä, että muodon alkaa tehdä lisäksi puhutussa kielessä käy myös alkaa tekemään. (Kotus.fi)

Nykyään alkaa tekemään -muotoa näkee yhä useammin myös huolitelluiksi tarkoitetuissa kirjoitetuissa teksteissä ja  kumpikin kielessä olevista muodoista on hyväksyttävä myös yleiskielessä.


Muisto Keijo Kullervo

Tajunta on ihmeellinen asia... Mitä ei juuri nyt käsitellä perusteellisesti, painuu alitajuntaan, ymmärtääkseni.

Myös hyvyys ja pahuus on asioita jotka moni projisoi itsensä ulkopuolelle.
Nähdään joku saarnaaja hyvän inkarnaationa ja itsessä oleva pahuus jossakin toisen ihmisen olemuksessa (varsinkin jos tuo toinen ihminen on loukannut syvästi itsessä olevaa minuutta)...


Kaikkein parhaiten oppii ymmärtämään kun peilaa itseään muihin ja muita itseensä.
Tuollaisesta tulee sanonta:

"Katso peiliin, niin viisastut."

Hyvä tapa, ainakin kohdaltani, on ollut sellainen, että kirjoitan mahdollisimman paljon.Yleensä nykyisin nettiin, mutta myös aikaisemmin paperille kynällä.
Kyllä itsensä purkaminen onnistuu vallan mainiosti (toiset makaavat psykologin sohvalla ja puhuvat suunsa puhtaaksi).

Itseltäni on mennyt muutama vuosikymmen henkisen olemukseni ymmärtämiseen, silti olen vielä alkeissa?

Ehkä seuraavassa 'elämässä' opin lisää - kuka tietää?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

2012 kirjoitettuna, sopii nykyaikaankin:

Aurinko paistaa niin sotilaille kuin siviileillekin... Soditaan - niin kuin aina ennenkin... Tehdään nahkeasti rauhoja - niin kuin aina ennekin...

"Aurinko paistaa niin hyville kuin huonoillekin."

Ja paistaa se risukasaankin vaikka ei uskoisi...

"Niin kuin oli ennen, niin on nyt eikä mikään ole muuttunut?"

Mitä nyt informaatioteollisuus On saanut uusia laitteita, kapasiteettia ja lukemattomia toimittajia ko. virkoihin... Silti:
Niin maat makaavat kuin itse petaavatkin....
Informaatio tulvassa maapallo on tiedonvälityksen suhteen muuttunut herneen kokoiseksi... Viestit tulevat ja menevät muutaman sekunnin tarkkudella ympäri maapallon koko ajan... Silti:

Kuvaannollisesti itse ihminen ei ole vuosituhansien aikana muuttunut paljoakaan henkisesti?
Löytyy viisaita ja vastaavasti tollojakin ja kaikilla heillä on ns. ominainen viisautensa jos sitä nyt voi siksi mainostaa...

Niin kuin oli ennen On myös nyt eikä mikään ole olellisesti muuttunut - ihmisenä olemisen suhteen...

Haja-ajatuksin...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Itse olen valinnut kirjan kautta oma ymmärrykseni - nimittäin Suomen Kielen taajuussanaston.
Opiksi ja ojennukseksi vielä linkki ja vielä linkki siitä mitä viimeisin tutkimuksellinen tulokseni on saanut aikaan 'totuus' sanan kohdalta.
Ensiksi linkki joka pitää sisällään 8500 sanakokonaisuutta:
https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/yleisimmat-sanat

Sitten linkki josta olen saanut oppia siitä mitä 'totuus' sana tuo mieleeni eduskunta vaalien tiimoilta:
https://kantapaikka.net/index.php/topic,72.msg5768.html#msg5768

Näistä sanoista olen saanut henkisen voimani.
Saapa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 31.01.19 - klo:22:38
Itse olen valinnut kirjan kautta oma ymmärrykseni - nimittäin Suomen Kielen taajuussanaston.
Opiksi ja ojennukseksi vielä linkki ja vielä linkki siitä mitä viimeisin tutkimuksellinen tulokseni on saanut aikaan 'totuus' sanan kohdalta.
Ensiksi linkki joka pitää sisällään 8500 sanakokonaisuutta:
https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/yleisimmat-sanat

Sitten linkki josta olen saanut oppia siitä mitä 'totuus' sana tuo mieleeni eduskunta vaalien tiimoilta:
https://kantapaikka.net/index.php/topic,72.msg5768.html#msg5768

Näistä sanoista olen saanut henkisen voimani.
Saapa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan?

Muisto Keijo Kullervo

Näistäkin sanoista moni ihminen saa henkistä voimaa:

- Natutunan ko at may katuturan sa forum na ito, kaya marami akong nilalaman

Muisto Keijo Kullervo

#9009
Tässä vielä nämä:

808 Nauttia,  833 Henkinen,  858 Vähemmän,  883 Sulkea = 3382  Ammattitaito


33 Kristus,     82 Usko             = 115 Pyhä
33 Vain,         82 Eri                = 115 Tällainen
33 Voida,       82 Jerusalem      = 115 Tuo
Lähemmin linkissä:
https://kantapaikka.net/index.php/topic,72.msg6390.html#msg6390

Muisto Keijo Kullervo

PS. Aivan kuin 'Jaska' kirjoitti:
"Kuin tekisi sanaristikkoa."
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä