Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Juulin Ikioma

Aloittaja juuli, 13.08.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juulianna

#1250


Nuin. Ei olisi uskonut viime vuoden puolella miten muuttuu maailma. En millään olisi myöntänyt että joudun poikani kanssa selvimään asiat kännyllä tai jopa postiluukun kautta tunkemaan pankkikortin ynnä lähtevän postini pojalle joka nyt on juoksupojakseni muuttunut.  Itse asiassa ei tämä olotila poikkea entisestä kuin sen että nyt käskytettiin olemaan pirtissä eikä liehumaan kartsalla. Olen minä jo muutaman vuoden kipiän koipirepsuni kanssa pirtissä oleillut kun en oikein ulkona pärjää montaakaan askelta.
Vaan eroa tällä on. Markettikeisari kävi tänä aamuna jättämässä  kolmen viikon muonat rappuun oven viereen  Soitti ovikelloa ja minä huutelin oven läpi jotta jätä siihen oven viereen vaan. Ei kuulunut vastausta. Kovensin ääntäni ja lopulta karjuin.
Naapurit takuulla kuuli vaan ei keisari.

Oli pakko viimein avata ovi ja todeta että keisari oli mennyt menojaan, ilmeisesti juosten. Luuli vissiin että minulla on se hirviötauti ja pinkaisi ulos jottei vaan joudu ihka nokatusten kanssani. Ei ole , ainaskaan vielä vaan ikä se tässä vaivaa. Tällälailla meitä ikämummuja kohdellaan, teljetään huusholliinsa. Vaikka luulisi että meillä on jo niin kuivunut korppu tuo kroppa ettei mikään viirus siihen halua majoittua kun on nuorempia ja verevämpiäkin hehtaarikaupalla.
Pojan kanssa asiointi on  parempi hoitaa kännyllä kun kerrostalon seinät paljastavat asiani naapureille joille ei niiden halua kuuluvan.  Hankaluus on siinä että pankkikortin sujuttaminen pojalle rappuun ei onnistu kun kortti ei ylety. Laitettava isoon kirjekuoreen, mieluiten punaiseen jotta erottaa rapussa vastaanottaja sen luukun pimeydestä. Ei outo arvaa miten hankalaa on toimia postiluukussa vastapäivään. Sotii kaikkia luukkulakeja vastaan.
Vaan on minulla  kuulemma aikaa opetella ihan vuoden loppuun , jos ei kauemmin ja mikäli en lasareitista itseäni löydä.

toivoo ettei
juulimummukka
.
Niin kaunis on maa,,

Esmerkix

Toivotaan, ettei kukaan huomaa, että poika käyttää toisen ihmisen pankkikorttia.
Siitä voi joutua virkavallan puheille.

Juulianna

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 20.03.20 - klo:23:33
Toivotaan, ettei kukaan huomaa, että poika käyttää toisen ihmisen pankkikorttia.
Siitä voi joutua virkavallan puheille.

Niih,,,eipä ole tullut mieleen.
Kun  koko ajan hoetaan että mummujen ja vaarien ynnä muiden joutohenkilöiden on ikänsä puolesta käytettävä palvelusväkeä  niin minun itseni mennessä pankkiautomaatille on suurempi vaara joutua jopa sakotetuksi mikäli ulkonaliikkumiskielto tulee voimaan ja tuleehan se kun karanteenipoppoo hyppää pitkin kartsaa. Varsinkin kun minulla on tuo miespuolinen asioidenhoitaja joka joutaa hyvinnii vapaapäivinään. Kuuluu muuten pelastushenkilöstöön . Jos poika saa koronan en enää tiedä mitä tai ketä minä juoksutan. Poliisit joutavat kysymään pankkiasiaa minulta. Keskustelu käydään joko kännyssä tai oven läpi mikä taas saa naapurien jakamattoman huomion.
Kiitos kysymästä.
Pysytellään terveinä.
juuli
.
Niin kaunis on maa,,

Esmerkix

Yritetään pysytellä terveinä, vaikka vähän masentava tämä tilanne on. Äsken satoi rakeita. Nyt paistaa aurinko. Taidan lähteä lenkille, kun pihasta pääsee suoraan metsään.

Juulianna

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 21.03.20 - klo:14:21
Yritetään pysytellä terveinä, vaikka vähän masentava tämä tilanne on. Äsken satoi rakeita. Nyt paistaa aurinko. Taidan lähteä lenkille, kun pihasta pääsee suoraan metsään.

On se hyvä asia kun suoraan ovasta pääsee lenkkipolulle. Minulla olisi metsä ihan tuossa parvekkeen alla vaan kun ei koipirepsu suostu kun tuli siihen vielä ruusukin viime huhtikuussa eikä ole otettaan hellittänyt.
Ei hellitä tuo koronakaan. On tämä surkiaa. Ei tiedä enää mitä ajatella kun toisiaan kumoavia uutisia tipahtelee vähän päästä.  Ei tiedä mikä on totta ja mikä ihan tuulesta temmattu. Minun on pysyttävä sisällä, ikä.  Vaan ei eroa muusta olemisesta kuin että nyt on käskytetty. Varmaa on vain ettei kukaan tiedä mikä tämä on ja koska päättyy.
Surkea on mieli.

juuli

kuva KMT-lehti
Niin kaunis on maa,,


Juulianna



Päätin piristää mieltäni ja laitoin malliin " Mari"  tuon osan huushollista. Ovat mielitietyn vielä maan päällä ollessa kerääntyneitä . Pitkin Tori sivustoa ostettuja. Hetkeksi ainakin piristi. Sitä en osaa sanoa koska kirjavaan kyllästyn.  Olipa muuta ajateltavaa kuin hirviöriehuja.
Tuolit on jostain 30 -40 luvulta . En luovu koska ovat erittäin hyvät istuttavat. 
Toistaiseksi olkoon noin.

juuli

Niin kaunis on maa,,

Juulianna

#1256
.
Mietteitä tuon edellisen kalustelun jälkeen,,,

Korona.   Sana on kammottava, tuntematon tuho. Tuntuu kuin järjettömästi hävitetettäisiin ihmiskuntaa. Kukaan ei voi siltä piiloutua. Löytää joka kolon ja asumuksen. Joka ainoan ihmisen. Uhrejaan ei tunnu valitsevan, kaikki kelpaa, vanha, aikuinen, lapsi.
Minut käskytettiin karanteeniin. Ikä, halutaan suojella mummoa.  En tunne olevani suojeltu. Kun kulkevat posti, kauppatavarat vaikka jätetäänkiin rappuun oven taakse voivat hyvinkin mukanaan levittää tätä kammotusta. Jos kauppaostosten valmistaja on vaikka Kiina niin on niissä pintaa hirviön tarttua varsinkin jos joku niiden päälle pärskähteli. Käsineen, luultavasti pesemättömin tavaraa käsitteli. Viruksen alkumaasta tulee leluja, ruoka-säilykkeitä, vaatetavaraa  jne, suuret määrät meillekin.
Nyt sillä alkumaalla ei ole väliä. Tuho on kaikkialla.

Minulla on koko ajan ollut tunne ettei tämä ole itsekseen kehittynyt vaan takana on yli-älykkään olennon aivot. Joka on päättänyt tuhota tämän planeetan perinpohjin. Pahinta on pelko, ajoittain jopa varmuus että olevainen onnistuu tehtävässä täydellisesti. Yleensä ihminen löytää toisen ihmisen luoman tuntemattoman asian mutta nyt ei tunnu niin käyvän.
Siis mistä tämä karmeus on kotoisin. Kuka oli sen ensimmäinen uhri. Tappoiko virus luojansa joka ei enää pääse tuhoa sammuttamaan ja onnistuisiko siinä vaikka katuikin. Onko jotain yhteyttä, ilmeisesti on tähän virukseen sillä kiinalaisella kolmekymppisellä  lääkärillä joka ilmoitti tuhoviruksen pian leviävän yli maapallon vauhdilla jota ei ainakaan hän voi pysäyttää. Ilmoitukselle naureskeltiin vaan todeksi osoittautui. Lääkäri itse kuoli virukseen. Kiiina esitti myöhemmin anteeksipyynnön omaisille.
Minä ristin käteni , esitän Luojalle hartaan pyynnön.
"Ole kiltti, Isä kiltti, pyydän, anon,  lopeta tämä kauheus."
Suurin huoli on omaisistani, pojasta, pelastusmiehestä
joka on vaaraan alttiina työssään joka hetki.
Perheestään.
Pienestä ekaluokkalaisesta.

juuli
.
Niin kaunis on maa,,

Juulianna

#1257



MUSTAT RATTAAT

Mustat rattaat,
mustat rattaat
vieressä tien mustat rattaat
metsikössä  mustat  rattaat
odotti.

Paennut ajuri, matkustajat
kauas korpeen kadonneet.
Ei virtaan mustaan tahtoneet
mi tien ylitti.

Musta surma raivosi
virta surmaa kuljetti.
Pois, kauas korpeen
matkamiehet pakeni.

Odotti
hyytyy myrkkyvirta
katoaa .

Turhaan odotti
virta kuohui
pauhasi
myrkyn levitti.

Suojannut ei korpi
päättyi elo matkamiehen
myrkky tavoitti.
Virta, myrkkyvirta
ikuisuuteen pauhasi.


juuli 2020
.
Niin kaunis on maa,,

Juulianna

#1258
Korona. Olet hirvittävä. Missä sinä synnyit ja mistä lähdit tappamaan ei kukaan tiedä. Sanotaan Kiinassa mutta jos sen joku sinne toi.  Karkasitko laboratoriosta kun bioasetta kehitettiin. Vai sairaat lepakotko tartuttivat kotieläimet. Turha arvailla. Kukaan ei tiedä . Tuskin koskaan tietää.
Sanovat että on ollut kauheampaakin  ja on parast`aikaa.

Sota.
Kuitenkin sodassa tiedetään vihollinen . Sen tavat, aseistus, valmius. Sodassa pääsee piiloon. Pommisuojiin ja kellareihin. Sinä löydät niihinkin. Sodassa suuri osa  kansasta,  sotilaat kuolee rintamalla. Sinun uhrisi kuolevat kaikkialla. Ilman suunnitelmaa mikä sodissa aina on sinä tapat valikoimatta. Ei sodassakaan valikoida mutta on siinä joku järjestys. Siviilit useimmat selviävät. Sinulta ei säästy kukaan, ei pienet lapset, ei vanhukset.

Kuinkahan kauan sinä mellastat ja hirmutöitäsi jaat. Onko sinulla tarkoitus jota tinkimättä toteutat hävittää ihmiselo maan päältä. Olet näyttänyt että kykenet siihen. Ihmiskunta ei voi kuin odottaa. Kauhulla.
Jos sinä loput  ei ihmiskunta koskaan palaa ennalleen.

juuli
.
Niin kaunis on maa,,

Suti

jumala, joka on rakkaus, loi ihmisen seuraksi koronan. Ihmiset ovat jumalan vihollisia.
päivä kerrallaan