Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Ennusteeni eduskunta vaaleihin:

1. Keskusta     21.0
2. SDP             19.6
3. Kokoomus 18.9
4. PS.               17.6
Loput prosentit jakavat puolueet joita en ole maininnut...

Muisto Keijo Kullervo

PS. Voin olla väärässäkin, mutta ei haittaa – ainakaan minua.
On sitä 'hullumpiakin' ennusteita tehty maailmaan ?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Olisi tärkeää, että ne ryhmät, jotka ovat kaikkein vaikeammassa asemassa, äänestäisivät ahkerammin. Näyttää siltä, että ahkerimpia äänestäjiä ovat ne, joilla elämä sujuu kaikkein parhaiten. Nyt monet yliopistollisen tutkinnonkin suorittaneet ovat joutuneet olemaan pitkään työttöminä. Esim. humanisteilla on vaikeuksia löytää töitä. Yhteiskunta on muuttunut teknisempään suuntaan ja nyt pitäisikin kouluttautua esim. insinööriksi.

karpalo

Näin se on.

Oma poika on Dipl.ins., Ja hommia riittää koronasta huolimatta. On Par aikaa Intiassa. on erilaisia projekteja paperi-ja pakkausteollisuuden nimissä.
Jostain syystä valitsi alan, jossa ainakin toistaiseksi riittää puuhailtavaa Suomessa ja muuallakin maailmalla.

Muisto Keijo Kullervo

TV1 näytti tänään 'Tähtisilmä' komediapitoisen elokuvan - nautin siitä...

Ei ollut väkivaltaa, pahemmin konnia eikä vilpillisyyttä (mitä ei voi sanoa nykyajan elokuvista).

Tähtisilmän tarinan kyllä ymmärtää kun elokuva on tehty 1955 muistaakseni jolloin Lapin sodastakaan ei ollut kuin muutama tovi.

Kiitos Ylelle kun näytätte ajan kuvaa jollaista toivoisin vielä nykyäänkin tähän 'nykyaikaan' sovellettuna...

Muisto Keijo Kullervo

PS. Olisiko haittaa kunnallispolitiikoille jos katsoisin vielä 'Peräkammarin pojat' tänä iltana?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Olen tehnyt 'numeroa' asioista joista olen kiinnostunut...

Olisi hienoa, jos SDP:n johtokin malttaisi vilkasta tutkielmaani - kiitos ja hyvä päivää:

https://sites.google.com/view/keijokullervonsivusto/home

Kiitos ja näkemiin...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 15.03.23 - klo:17:26Olen tehnyt 'numeroa' asioista joista olen kiinnostunut...

Olisi hienoa, jos SDP:n johtokin malttaisi vilkasta tutkielmaani - kiitos ja hyvä päivää:

https://sites.google.com/view/keijokullervonsivusto/home

Kiitos ja näkemiin...

Muisto Keijo Kullervo

Ahaa! Siis: "Miten paholainen kesytetään?" Luulisin, että monet poliitikot jo sen tietävät, mutta tuolla paholaisella on liian vahvoja tukijoita - kuinka voimat riittävät sen nujertamiseen?

Muisto Keijo Kullervo

#1406
Olen yksinkertainen - sen myönnän - mutta en ymmärrä:

Miten voidaan antaa sairaanhoitajille kuin myös sosiaalityöntekijöille reilusti lisää palkkaa kun annetaan budjetoituna vain tietty määrä rahaa kyseessä olevaan kaikkialla Suomessa?

1. Inflaatio on kiva asia, kun  annetaan rahaa, mutta kun rahan arvo laskee, jää jäljelle suurin piirtein entiset olot.
2. Jos annetaan saman verran kuin inflaatio on, ei tilanne muutu miksikään - näin ymmärrän.
3. Nyt kerrotaan julkisesti, että esimerkiksi sairaanhoitajien lukumäärä on vähentynyt Suomessa?
4. Tarkoittaa sitä, että kun ko. sairaanhoitajat ovat vähentyneet työelämässä, voidaan jäljelle jääneille silloin maksaa palkankorotuksista johtuneitten lisäkulujen johdosta lisää liksaa...

No! inflaatio on mukava asia.. Tiettyyn pisteeseen koneiden ja laitteiden suoritusten parantamisella voidaan vähentää työvoimaa, mutta kuinka kunta-alalla jossa työntekijä tekee 'aivoillaan' ja kropallaan työtä vuorossa tai päivätöissä?

Ai niin... nykyään on tietokoneet ja kvanttisellaisetkin vielä?

En hjummarra - mutta niin kai se on tarkoitettukin...

Muisto Keijo Kullervo

PS. Olisiko joku teräväaivoinen kertomaan minulle miten tästä selvitään vuodesta toiseen (kai ottamalla lisää lainaa ulkomailta).

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Kunnat ovat viime vuoteen saakka kustantaneet terveydenhoidon kulut. Nyt vastuu siirtyy leveämmille hartioille, joten eri alueet ovat siinä suhteessa samanarvoisessa asemassa. Ehkä kunnat ovat käyttäneet rahoja sellaisiin asioihin, joista valtion ei tarvitse verovaroin huolehtia. Verotusvastuun parantaminen olisi yksi tekijä. Myös yritysten tukemista verovaroin voitaisiin vähentää. Sehän on myös kilpailua vääristävä asia. Veroparatiiseihin siirretyt varat pitäisi saada Suomen valtion käyttöön.

karpalo

Hieman tuntuu yleensä siltä, että mitä suurempiin yksiköihin jotkin toiminnot ajetaan, niin sitä hankalampaa pienen ihmisen oman asiansa ajaminen vaan on.

-"Mene nettiin, katso omakanta, sieltä löytyy hoito-ohjeet kaikkiin sairauksiin, sekä verotustiedostojen esitäyttämisen persoonakohtaisten illuusioiden sivuvaikutus"

Esmerkix

Kyllähän ne terveysasemat pysyvät samoina. Vain isompi hallintokoneisto eli saadaan helpommin esim. sijainen, jos joku ammattilainen ei pääsekään tulemaan paikalle. Olen jo käynyt tänä keväänä Pirhassa ja entinen terveysasema oli paikallaan ja sama lääkärikin kuin aikaisemmin. Laskua vain ei ole tullut, mutta mitä siitä.