Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Esmerkixin ketju

Aloittaja Esmerkix, 18.04.15 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juuli Hukkaskukka 1

#510
Mistä se tuli minun äkkiparanemiseni yhdessä hetkessä kun edellisenä päivänä vielä ei mikään liikkunut.  Neliraajahalvaus. Plus muut  siinä sivussa saadut taudit sairaalassa letkuissa maatessa
sen 7 kk . Ei jumpattu kun ei voitu, yritettiin eeva telineellä, siihen rojahdin. Pojalleni sanottiin ettei  ehkä selviä tästä, minulle itselle  ei tietenkään. Nyt kävelen, kaikki liikkuu,
jalka jäi  toista lyhyemmäksi,  kipsissä oli 3 v yhtäkyytiä. Lääkäreiden mielestä tämä oli todella ihmeparaneminen.  Itse olen varma että jostain
muualta kuin täältä maan pinnalta autettiin. 
aino hukkanen

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.04.18 - klo:18:52
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 22.04.18 - klo:15:53
Ehkä onkin parempi, että yritän vain olla hyvä ihminen itselle ja toisille täällä maan päällä, aivan ilman toivoa palkkiosta elämäni päättymisen jälkeen. Jos saan tästä elämästäni joskus jotakin bonusta, niin kiitän siitä etukäteen, sydämeni pohjasta.

Samoilla linjoilla. Olen taipuvainen uskomaan johonkin vielä selittämättömään tasoon, neljäs ulottuvuus.  On ollut niin paljon yhteensattumia ja melkein kuin johdatusta, että melkein pakko olettaa sellaista. Voisin kertoa niistä, mutta en nyt sentään netissä  :D

Toivotaan parasta,, oikeastaan kaikki uskonnot haluavat vain, että ollaan ihmisiksi ja välitämme lähimmäisistämme. Enempää ei maan matonen voi tehdä ..

En ollenkaan kiistä, etteikö maailmankaikkeudessa voisi olla jokin selittämätön taso, mutta siitä ei ole vielä saatu todisteita. Vain kokemuspohjaisia tunnereaktioita ehkäpä. Kun lukee Raamattua, niin huomaa, että siinä ei puhuta meidän kaikkien Jumalasta, vaan Kaikkivaltiaasta, jonka ainoa päämäärä ja kohde on Israelin kansa. Tuo puheena oleva olento on vain Israelin Jumala, muilla ihmisillä ei ole Hänelle mitään merkitystä. Hän on luvannut tuhota kaikki ne, jotka tulevat Israelin kansan tielle. Tuo Rakastava Isä onkin kauhea kostaja, joka kostaa isien pahat teot aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka. Eli Taivaan Isoisoisä katselee pientä konttaajaa tuvan lattialla ja miettii, miten toteuttaisi koston tämän pikkuisen välityksellä toistasataa vuotta sitten eläneelle miehelle tai naiselle, joka teki jotakin väärin Taivaan Isää kohtaan, eikä suostunut sovittamaan syntejään, vaan kuoli ennen synnintuntoon tulemista, oman käden kautta. Raamatun kirjoitukset ovat politiikkaa, Israelin kansan tulevaisuutta käsittelevää politiikkaa: "Ei kukaan kestä teidän edessänne. Kauhuun ja peljästykseen teidän edessänne on Herra saattava koko sen maan, johon te astutte, niin kuin hän on teille puhunut". (5. Mooseksen kirja / 11. luku, jae 25). Eiköhän tuosta ennustuksesta jo ainakin osa ole toteutunut. Toivottavasti on jokin muu voima todellakin olemassa. Voima, joka ei ole niin itsekäs, että vaatii kaikilta ihmisiltä jatkuvaa palvontaa ja voima, joka ei toteuta viattomille lapsille hirveää kostoaan jonkun aiemman sukupolven tekojen tähden.

Muisto Keijo Kullervo

Ihmiset palvovat - Jumala ei tarvitse palvontaa - mutta ihmisten palvonta johtaa henkilökohtaiseen sitoutumiseen arvoihin joita on vuosituhansia pidetty Pyhinä...


Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 28.04.18 - klo:20:24
Ihmiset palvovat - Jumala ei tarvitse palvontaa - mutta ihmisten palvonta johtaa henkilökohtaiseen sitoutumiseen arvoihin joita on vuosituhansia pidetty Pyhinä...


Muisto Keijo Kullervo

Jumalahan antoi tarkat ohjeet, minkälainen alttari hänen palvontapaikakseen pitää rakentaa ja minkälainen polttouhrin on oltava. Luepa nyt Vanha Testamentti uusiksi.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 29.04.18 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 28.04.18 - klo:20:24
Ihmiset palvovat - Jumala ei tarvitse palvontaa - mutta ihmisten palvonta johtaa henkilökohtaiseen sitoutumiseen arvoihin joita on vuosituhansia pidetty Pyhinä...


Muisto Keijo Kullervo

Jumalahan antoi tarkat ohjeet, minkälainen alttari hänen palvontapaikakseen pitää rakentaa ja minkälainen polttouhrin on oltava. Luepa nyt Vanha Testamentti uusiksi.

En lue ns. Aatamin aikuisia lainkaan - tai hyvin vähän jos lainkaan.

Oppiohjeeni olen ottanut Uudesta Testamentista ja hyvin olen pärjännyt ajatuksineni.

Jumala on Pyhä Sana sisälläsi... Jos pitää ottaa ohjetta oikein elämisestä, kannattaa kuunnella sisintään.

"Ääneti Puhua Elävä Jumala."

Lainattu teksti on tarkoin harkittu tutkielmani viimeisestä osiosta:

https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home/lopuksi

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 29.04.18 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 29.04.18 - klo:16:46
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 28.04.18 - klo:20:24
Ihmiset palvovat - Jumala ei tarvitse palvontaa - mutta ihmisten palvonta johtaa henkilökohtaiseen sitoutumiseen arvoihin joita on vuosituhansia pidetty Pyhinä...


Muisto Keijo Kullervo

Jumalahan antoi tarkat ohjeet, minkälainen alttari hänen palvontapaikakseen pitää rakentaa ja minkälainen polttouhrin on oltava. Luepa nyt Vanha Testamentti uusiksi.

En lue ns. Aatamin aikuisia lainkaan - tai hyvin vähän jos lainkaan.

Oppiohjeeni olen ottanut Uudesta Testamentista ja hyvin olen pärjännyt ajatuksineni.

Jumala on Pyhä Sana sisälläsi... Jos pitää ottaa ohjetta oikein elämisestä, kannattaa kuunnella sisintään.

"Ääneti Puhua Elävä Jumala."

Lainattu teksti on tarkoin harkittu tutkielmani viimeisestä osiosta:

https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home/lopuksi

Muisto Keijo Kullervo

Eli siis valitset Raamatusta tietyt kohdat, jotka hyväksyt ja noudatat niitä?
Minun täytyy myöntää, että en voi valita Jumalakseni Israelin Jumalaa, tarvitsen aivan oman. Mielestäni Uusi Testamentti ei ole ymmärrettävä, ellei lue taustatietoja ykkösosasta eli Vanhasta Testamentista. Kun luen esim. Mooseksen kirjoja, huomaan, että en voisi hyväksyä tuollaista käytöstä edes ihmiseltä, saati Jumalalta, jota noissa kirjoissa esitetään. Niin vanhakantainen ja julma, muita kansoja kuin Israelia halveksiva, ei minun Jumalani voi olla. Raamattuhan on vanhakantaisten miesten kirjoittama kauan aikaa sitten, joten siltä kannalta se on ymmärrettävä, mutta Jumalan sanaahan se ei voi olla, koska Jumalahan ei voi olla vanhakantainen, holtiton mies, joka on valmis tappamaan alueen kaikki muut kansat, jotta Israel voi asettua sille alueelle, minkä Jumala on päättänyt sille luovuttaa tiettyjä ehtoja vastaan tosin.

Muisto Keijo Kullervo

#516
Minusta on 'järkevää' ottaa ohjeet elämään siitä josta kokee  saavansa apua olemassa olevaan elämäntilanteeseensa.

Kuka sitä ns. paskaa tarvitsee - paitsi tietysti pellolle - jos haluaa hyvän perunasadon ja silloinkin potut pottuina.

Ystävällisesti

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Totisesti Keijo tarvitsee apua tilanteeseensa.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Ja taas se Israel riehuu. Herran valitsema kansa, jolla on oikeudet kaikkien muiden ylitse. Miten Israel saa omia myös Syyrialta ryöstämänsä Golanin kukkulat? Miksi Israelin kanssa ei tehdä sopimusta ydinaseiden kieltämisestä? Miten Israel sai käydä Iranin kaduilla surmaamassa tiedemiehen, joka oli mukana kehittämässä Iranin ydinasetta. Toimiiko Israel USA:n käsikassarana vai mistä se on saanut tuon oikeuden käydä kaikkien muiden kansojen kimppuun ilman rangaistusta? Onko sillä ikuinen kosto-oikeus niiden natsikidutusten jälkeen, mutta miksi koston sallitaan ulottuvan myös täysin syyttömiin?

karpalo

Esmerkixiä AINAKIN MINUN tulee aina kova ikävä.

Esmerkix nimittäin rakastaa kaikkia muita maita, mutta ei Israelia.

Israelilaiset KUN OVAT NIIN TYHMIÄ IHMISIÄ KAIKKI TYYNNI ????.