Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Minkälainen mielestäsi on paikka nimeltä 'Taivas'?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 24.11.09 - klo:16:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kromi

Hyvä ajatus.
Keskustellaanpa kuolemasta, minulle sopii.

Itselleni kuolema ei merkitse mitään.
Sen enempää itseni kuin muidenkaan kohdalla.
Tietysti jos joku lapsista kuolisi, olisi ikävä ja suru varmasti hirvittävän vaikea kestää.

Mutta asiaan. Kuolema nyt sattuu olemaan meidän jokaisen edessä, (en kirjoita kohtalo, koska en siihen usko) jolloin yksinkertaisesti lakkaamme omilla toimillamme vaikuttamasta tähän maailmaan.
Sellainen naiivi ajatus, että kuollessamme pääsisimme jonnekin parempaan paikkaan, on nähdäkseni herkkäuskoisten kusettamista, uskoen etteivät nuo mitään tajua.
Jos asiat kerrotaan niin kuin ne ovat, lapsesta alkaen, ei vallalla olisi omituista käsitystä kuoleman kamaluudesta.

Se, miten jokainen miettii tykönänsä kuolemaa, on varmasti erilainen kaikilla, johtuen tietysti kasvatuksesta ja varmasti myös ympäristöstä jossa elää. Pois pääseminen ajatuksesta, että kuolema on jotain "ei minun elämässä saa tälläistä tapahtua", on ymmärrettävästi monelle helvetin vaikeaa.
Siis suru ja kaipuu.
Niitä pelkäämällä vaan kun ei faktat muutu mihinkään.

risto

#171
Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 06.03.15 - klo:15:11
[
Kukapa meistä ei pelkäisi kuolemaa? Kuolemaa ei ajattele, ennenkuin itse sairastuu vakavasti tai joku läheinen sairastuu tai kuolee. Ne asiat ovat ilmeisesti liian raskaita keskustella täällä. Mieluummin kaadetaan tankkeja.

Niin. Täältä saa sitten avun kuoleman pelkoonsa.
Terminaalihoitoa. Lohfuttamisen asiantuntijoiden johdolla.

Niin että, nyt tässä voitaisiin ryhtyä keskustelemaan kuolemasta hyvissä ajoin ettei jää viime tinkaan.
Kuolemasta keskustelu tekee niin iloiseksi, niin iloiseksi. Mutta kun nyt sataa räntää, sopisi joku surullisempi aihe keskusteluun. Esim ahventen pilkkiminen tässä säässä olisi täyttä helvettiä. Saatikka toukan laittaminen koukkuun.

risto

#172
Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 06.03.15 - klo:15:11
[ Rrapen vanhoillisakateemista kyökkianalyysiä... ;D


Kyökkianalyysi ....in
Vanhoillisakateeminen.....
D

No joo. Mitähän ämmä vielä keksii...

Kyökkiakatemia?

Vanhoillis akatemia ????  Höh? 

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 06.03.15 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 06.03.15 - klo:15:11
[ Rrapen vanhoillisakateemista kyökkianalyysiä... ;D


Kyökkianalyysi ....in
Vanhoillisakateeminen.....
D

No joo. Mitähän ämmä vielä keksii...

Kyökkiakatemia?

Vanhoillis akatemia ????  Höh?
Eikös oo kiva, että edes joku yrittää piristää sun päivääsi?! ;)
Sekin ilo loppuu sitten, kun pääsen tästä hemmetin hommasta irti.
Sulle vinoilu on kaksinverroin mukavampaa kuin analyysien teko.:)
Contribution ja conclusions.

Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 06.03.15 - klo:15:11
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 06.03.15 - klo:14:59
.
Vaihtoehto C. Oletteko kuin kaksi marjaa.

Vaihtoehto D: Kuolema lähestyy eikä Suti millään haluaisi mennä taivaan iloihin.

Vaihtoehto D. Kuoleman lähestyminen tai loitolla pysyminen ei ole ihmisen käsissä. Tai on, lääkärien käsissä kyllä.
Kummallista, että pelkäämme kuolemaa, mutta emme pätkääkään sure sitä tuntematonta aikaa, joka oli ennen syntymää.No, tämä Sutin mahdollinen kuolemanpelko on Rrapen vanhoillisakateemista kyökkianalyysiä... ;D
Kukapa meistä ei pelkäisi kuolemaa? Kuolemaa ei ajattele, ennenkuin itse sairastuu vakavasti tai joku läheinen sairastuu tai kuolee. Ne asiat ovat ilmeisesti liian raskaita keskustella täällä. Mieluummin kaadetaan tankkeja.

Kiellän pelkääväni kuolemaa. Kituminen olisi kyllä kurjaa mutta hengenlähtö, siinä nyt mitään ole, se onnistuu kaikilta...

Opiskeluaikaan sairaalahommissa näki läheltä kuolemaakin, ja sen jälkeen on jokseenkin koko minua vanhempi suku kuollut jo ajat sitten, mie olen jo pitkään ollut se jonka vuoro tässä olla pitäisi. Tuossa yöllisillä työmatkoilla aivan äskettäin tuli kuolemakin vastaan ihan pari kertaa. Siinä oli autolla kaahailtu kummallakin kerralla ihan siistillä nelikaistaisella tiellä, ja lapasesta oli lähtenyt kuitenkin kumpikin kohtalokkain seurauksin. Sitä voi sattua itsekullekin, toki enemmän niin että joku kaahari ajaa vastaan eikä siinä sitten muuta tehdä.

Isä lähti nopeasti, hoiti äidin tautia kotona siihen asti kun tämä lähti viimeistä kertaa sairaalaan. Ja itse oli niin huonossa kunnossa että ehti kuolla vain pari viikkoa tuon jälkeen, samaan tautiin. Äiti kävi pyörätuolilla hautajaisissa ja kuoli viikko sen jälkeen. Ja hautuumaalla heidän haudastaan parin paikan päässä on yksi koulukaverini, kai joi itsensä hengiltä. Kaikki olleet siellä jo yli neljännesvuosisadan.



risto

#175
Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 06.03.15 - klo:17:05
[quo
Eikös oo kiva, että edes joku yrittää piristää sun päivääsi?! ;)
Sekin ilo loppuu sitten, kun pääsen tästä hemmetin hommasta irti.
Sulle vinoilu on kaksinverroin mukavampaa kuin analyysien teko.:)
Contribution ja conclusions.

Joo. Mikäs sen kivempaa kuin vinoilu.

.

Muisto Keijo Kullervo

"Taivas on kuin aivastus, melkein..."

Kun aivastaa kunnolla, ja jos ei ole flunssaa, olo on aivastuksen jälkeen kuin olisi parempaakin saanut.

K.K.

PS. Kokeilepas?

Mutta vain silloin kun ei ole taloudellisia vaikeuksia sillä silloin ei (ai)vastukset auta, vaan pitää olla pätäkkää ja terveyttäkin ainakin omiksi tarpeiksi.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

#177
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 06.03.15 - klo:20:08
"Taivas on kuin aivastus, melkein..."

Kun aivastaa kunnolla, ja jos ei ole flunssaa, olo on aivastuksen jälkeen kuin olisi parempaakin saanut.


Hyvä tietää missä on kun perille pääsee

.

kromi

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 06.03.15 - klo:20:08
"Taivas on kuin aivastus, melkein..."

Kun aivastaa kunnolla, ja jos ei ole flunssaa, olo on aivastuksen jälkeen kuin olisi parempaakin saanut.

K.K.

PS. Kokeilepas?

Mutta vain silloin kun ei ole taloudellisia vaikeuksia sillä silloin ei (ai)vastukset auta, vaan pitää olla pätäkkää ja terveyttäkin ainakin omiksi tarpeiksi.

?????

Mee nukkumaan!

Vai ettei saa sairastua jos ei oo pätäkkää?
Käsittääkseni sinä eläkeläisenä saat hoitoa kaikkiin vaivoihisi, jos vaan viitsit pyytää!?

Minä muuten osaltani maksan. Et sinä kuitenkaan itseäsi vaivaaviin ongelmiin ehtinyt maksaa tarpeeksi veroja!? Vaikuttaa sen verran vakavilta ja rahaa vaativilta.

Suti

päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä